Pagina 1 van 1

welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: wo 17 nov 2010, 11:28
door bartsegers
Dit jaar willen wij wederom met een verrijdbaar audio karretje op pad met de carnaval.
Vorig jaar hebben we een draagbaar mp3 spelertje gebruikt als bron.
beetje omslachtig apparaatje, kleine knopjes, slecht display etc.

kwaliteit was ook MATIG van de speler. (een Ipod klonk wezenlijk beter)
Zoiets kan echter niet mee op pad, budget en bier redenen etc.

Nu zat ik een goedkope nieuwe MP3 speler te zoeken, maar waar te beginnen....

Ik zag een Philisp spelertje staan, maar die specs?? Kan toch niet behoorlijk werken denk ik.
voorbeeld, de Philips GoGear speler.
Afbeelding

maar wat zie ik dan op de site van philips:
Frequentiebereik: 80 - 18.000 Hz

Moet toch beter kunnen niet?

spelertje mag een 15-20€ kosten, ook tweedehands natuurlijk.
1-2GB en kwaliteit staat eigenlijk voorop....
En liefst een afleesbaar schermpje eigenlijk.
Batterijen is ook handig, want ff een lader eraan hangen is niet mogelijk.

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: wo 17 nov 2010, 17:26
door Mphus
Dag Bartsegers,

Ik gebruik deze speler, incombinatie met sure se210 (in-ear). kwaliteit verhouding is natuurlijk ver te zoeken, maar als ik muziek luister op de Ipod van mijn vriendin met de sure dan hoor ik nauwelijks verschillen.

Hij staat wel redelijk hoog op mijn verlanglijstje van vervanging de lage tonen. En het gebruiksgemak is niet heel erg goed (menu).

Groeten Daan

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: do 18 nov 2010, 11:47
door bartsegers
maw jij stoort je niet aan die fabrieksopgave?

vind het echt vreemd die opgave van 80 hz...
als dit namelijk ECHT zo is, dan zit er geen laag in die spelertjes.
Laat staan als we dit versterkern en over een 15" 2" combi laten lopen :^o

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: do 18 nov 2010, 12:57
door Barry2001
Kun je geen telefoon voor weinig aanschaffen Bart, waar je dit mee kunt? Die kunnen vaak ook wel een stootje (bier) hebben.

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: do 18 nov 2010, 13:02
door Mphus
maw jij stoort je niet aan die fabrieksopgave?

vind het echt vreemd die opgave van 80 hz...
als dit namelijk ECHT zo is, dan zit er geen laag in die spelertjes.
zie wat ik geschreven heb:
Hij staat wel redelijk hoog op mijn verlanglijstje van vervanging de lage tonen.
daar mee bedoel ik vervanging vanwege de lage tonen (niet correct geformuleerd door mij in quote). Ik heb hem toen der tijd gekocht omdat ik snel iets nodig had en niet veel budget.

Maar ik stoor me er niet heel erg hard aan (ik heb de EQ in het laag ook een beetje opgeschroefd), dat kan natuurlijk door gewenning Maar het laag kan zeker beter.

Als je lager wild kun je verder kijken, en zijn er betere oplossingen denk ik (maar voor dat budget?, . Maar het blijft lastig denk ik om iets te kopen wat je zelf niet kan beluisteren, het blijft natuurlijk allemaal persoonlijk.

Moet wel zeggen dat die een heerlijke accu heeft, gaat lekker lang mee (mede door het missen van een groot kleuren display). De knoppen en menu zijn niet fijn.



Groeten Daan

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: do 18 nov 2010, 15:02
door DragoSz
bartsegers schreef:
maw jij stoort je niet aan die fabrieksopgave?

vind het echt vreemd die opgave van 80 hz...
als dit namelijk ECHT zo is, dan zit er geen laag in die spelertjes.
Laat staan als we dit versterkern en over een 15" 2" combi laten lopen :^o
Tja wat moet je met laag als hij bedoelt is voor goedkope oordopjes? :-s

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: do 18 nov 2010, 18:18
door bartsegers
i know...

Vandaar dat ik toch eens heel erg goed moet gaan zoeken....

vandaag mediamarkt geweest, maar OF het heeft een accu, OF is duur, of geen schermpje etc...

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: ma 22 nov 2010, 15:03
door bartsegers
een andere optie die ik nog open houdt is een spelet met normale accu.
Als deze via USB is op te laden, kunnen we een 12V-USB ladertje erbij zetten.
Er is immers toch 12V beschikbaar.

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: ma 22 nov 2010, 16:00
door Pjotr
Is zo'n Medion dingetje niet wat? http://www.medion.com/nl/electronics/pr ... w=pictures

Maar je wilt natuurlijk ook iets van een playlist kunnen maken?

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: do 09 dec 2010, 10:59
door bartsegers
forumlid Hrscharft is zo vriendelijk geweest mij een Philips mp3 speler toe te sturen!

Blijkbaar heeft philips in het verleden spelers gemaakt met betere specs..

Dit spelertje:
Afbeelding

speelt gewoon van 20 tot 20K, en samen met een goed schermpje en SD kaartje(ff testen wat max erop kan) kunnen we vooruit.

De accuproblemen lossen we op zoals vorig jaar. Toen hebben we 8 AA batterijtjes geklusterd, en dat heeft 5 dagen volgehouden. (uhm sterker nog, hij gaat nu nog steeds aan)

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 0:09
door riktw
heb zelf een zen stone 1gb, kost bijna niks, doet het goed.
de nieuwere 2GB versie heeft een schermpje, de mijne dus niet :)

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: za 15 jan 2011, 23:12
door nxs77
Ik heb ergens ook nog een zen liggen, een zen video 8gb. Deze dingetjes leveren geloof ik wel vanaf 20 hz.
Ze zijn vast wel goedkoop te krijgen.

Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?

Geplaatst: zo 16 jan 2011, 15:41
door bartsegers
ik ben reeds voorzien.
heb een mooie Philips Rush gekregen, en ik ga hem eens aan de tand voelen :mrgreen: