Pagina 1 van 1

Nieuw element TD-165

Geplaatst: wo 03 nov 2010, 20:48
door KoenVW
Hallo,

Ik ben ben een beetje rond aan het kijken voor een nieuw element voor mijn Thorens TD-165. Ik heb nu een Grado Prestige green, maar nieuwe naalden zijn daarvoor bijna even duur als een compleet nieuw element...

Nu heb ik niet zo veel kaas gegeten van elementen, mijn budget is ongeveer 80 euro max, heeft iemand nog suggesties?

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: wo 03 nov 2010, 21:58
door RobertD
Een Grado Black zou dan tot de mogelijkheden moeten horen, denk ik.

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: wo 03 nov 2010, 23:45
door KoenVW
is dat niet een stap terug, van de green naar de black?

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: do 04 nov 2010, 0:09
door Pjotr
Denk dat je met Grado idd wel in de meest optimale hoek zit voor dat budget en deze arm. Wil je echt naar hoger gaan upgraden dan kom je behoorlijk duurder uit

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: do 04 nov 2010, 7:53
door JacobH
Wil je een ander element als de Grado als in ander merk ?

Ik heb een maand of 2 geleden voor mijn thorens 165 ook een nieuwe Grado Prestige Green gekocht voor 59 euro.
De silver zit op een 109 euro.

Jacob

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: do 04 nov 2010, 9:56
door RobertD
Ik geloof dat Black juist een stapje hoger is, daarna komen silver en gold. ( En daarboven de Grado Wood serie, maar dan ga je naar enkele honderden euri per element.)

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: do 04 nov 2010, 10:48
door JacobH
Volgens de grado site :
The Black1 and Green1 models use a three piece OTL cantilever technology, standard oxygen free wire in the coils and Grado's specially designed elliptical diamond mounted in a brass bushing. The Green1 model is selected from the Black1 production run and meets higher test specifications. Approximately 15% of the production run will meet these standards and become Green1 models.
Jacob

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: do 04 nov 2010, 23:37
door KoenVW
Ik kan voor een zacht prijsje een Grado prestige silver krijgen, is dat een waardige updrade, van een green naar een silver?

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: di 09 nov 2010, 13:38
door KoenVW
Niemand? :cry:

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: di 09 nov 2010, 14:30
door JacobH
KoenVW schreef:
Niemand? :cry:
Verwacht het wel...ik heb tot opheden alleen nog maar gewerkt met de green.
Volgens de grado website zit de red&blue nog weer tussen de green en zilver in.

Volg je hart en laat het ons weten :)

Jacob

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: za 13 nov 2010, 20:50
door KoenVW
Hmm ik heb nu zelfs een Grado prestige gold gevonden voor 99 euro! Ik alleen weet niet hoe betrouwbaar die site is:

http://www.elektronicatekoop.nl/product ... cts_id=202

Op allerlei andere websites staat dit element voor 129 euro...

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: zo 14 nov 2010, 12:10
door JacobH
Ik heb daar mijn green element besteld. Communicatie er terug koppeling is vrij summier maar element was er al de volgende dag. En was prima verpakt. Dus tja....


Jacob

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: ma 15 nov 2010, 15:54
door KoenVW
Oke, dan lijkt het me wel betrouwbaar. Wel apart dat er zo'n prijsverschil in zit per winkel. Ik wacht even mijn stufi af en dan ga ik hem bestellen. Ik zal mijn ervaring met de gold dan ook even posten in dit topic!

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: zo 28 nov 2010, 20:49
door Lostinmusic
Ik heb daar ongeveer een jaar geleden ook een Grado Black en een Gold besteld. Hebben beide op een gemodificeerde TD160 gezeten, de Black is absoluut een top element voor het geld maar de Gold is de paar euro meer dubbel en dwars waard. Deze gebruik ik tot op vandaag nog op TD125/Rabco combi.

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: do 09 dec 2010, 8:15
door Porcino
Houd er rekening mee dat je ook enkel de naald kan updaten ;-) en kost voor de " gold " ongeveer 150 euro.

De body is gewoon gelijk voor zover ik weet.

Alternatieven:

Ortofon Vinyl Master White (zie ook recenties in de stereoplay, moet ff opzoeken welke) a 75 euro.
Ortofon 2M Red a 75 euro
AudioTechnica AT 120 E a 90 euro
Denon - DL 110 a 110 euro
Sumiko - Black Pearl (ook zoiets)

Re: naald gold

Geplaatst: do 09 dec 2010, 10:38
door cool
Ik heb voor een nieuwe naald voor de Gold slechts €90 betaald bij Rick Stoet....

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: do 09 dec 2010, 21:38
door Porcino
Prijzen die ik bij de hand had waren duits... zo zie je maar, upgrade voor een prikkie :rock:

Re: Nieuw element TD-165

Geplaatst: ma 13 dec 2010, 22:17
door KoenVW
Zow ik krijg de Grado gold als het goed is morgen binnen, maar mijn versterker ligt momenteel nog in stukjes aangezien ik daarin alle condensators aan het vervangen ben :P Dus de ervaringen met dit element zullen nog even op zich laten wachten :wink: