Pagina 1 van 53
projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 9:29
door Arno
Jaaaaaah, een nieuw projekt
De spullen:
scan-speak 18w/8531g00
focal tc120 td5
tritec 1,8mH 7x0,6
mundorf folie 0,22mH cfc14
mundorf supreme 15uF
audyn cap+ 6,8uF
De kasten:
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 9:34
door SARK
Oei, ik ben nu heel nieuwsgierig
Ik weet niet wat je gaat doen maar hou alsjeblieft rekening met vochtinwerking en krimp van materialen

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 9:39
door Arno
SARK schreef:Oei, ik ben nu heel nieuwsgierig
Ik weet niet wat je gaat doen maar hou alsjeblieft rekening met vochtinwerking en krimp van materialen

Kijk
hier maar eens bij de specificaties. Ik denk dat het met die krimp wel gaat meevallen.
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 9:42
door dre
yep,hij is doorgedraaid!

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 10:12
door SARK
Arno schreef:Kijk
hier maar eens bij de specificaties. Ik denk dat het met die krimp wel gaat meevallen.
Ok, duidelijk
Wil je al een tipje van de sluier oplichten

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 10:22
door Pjotr
Arno schreef:SARK schreef:Oei, ik ben nu heel nieuwsgierig
Ik weet niet wat je gaat doen maar hou alsjeblieft rekening met vochtinwerking en krimp van materialen

Kijk
hier maar eens bij de specificaties. Ik denk dat het met die krimp wel gaat meevallen.
Ja ik zie het:
"tandwiel aangedreven motor 1,5 kW / 7-40 tpm"
Dat gaat een stevig subje worden...........

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 10:33
door Arno
Pjotr schreef:Arno schreef:SARK schreef:Oei, ik ben nu heel nieuwsgierig
Ik weet niet wat je gaat doen maar hou alsjeblieft rekening met vochtinwerking en krimp van materialen

Kijk
hier maar eens bij de specificaties. Ik denk dat het met die krimp wel gaat meevallen.
Ja ik zie het:
"tandwiel aangedreven motor 1,5 kW / 7-40 tpm"
Dat gaat een stevig subje worden...........

Hmmm... bij mij gaat ie wel naar de goeie pagina. Zal wel een cache-dingetje zijn waar ik niks van snap.
Zo dan?
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 10:38
door SARK
Uitdrogingskrimp na 7 dagen [mm/m] < 1.2 mm/m (1.2 millimeter per meter

netjes hoor).
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 10:42
door Arno
SARK schreef:Wil je al een tipje van de sluier oplichten

Kast (20 liter gesloten) gegoten van egalisatiemortel met gaas als wapening. De baffle giet ik apart en lijm ik later op de kast.
Ik ga een test maken met een wanddikte van 20mm.
Afwerking: geen
Misschien dat ik de mortel op kleur breng met wateroplosbare pigmenten (Clou waterbeits).
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 10:45
door BertDB
Ik weet mss al een toepasselijke naam voor je subwoofer: "Hernia"

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 10:46
door Arno
dre schreef:yep,hij is doorgedraaid!

Na die Kharmaklonen van jou kan ik ff geen mdf meer zien

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 10:47
door Arno
xbake schreef:Ik weet mss al een toepasselijke naam voor je subwoofer: "Hernia"

Welke subwoofer
Lees de openingspost nog eens.
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 10:53
door BertDB
Arno schreef:xbake schreef:Ik weet mss al een toepasselijke naam voor je subwoofer: "Hernia"

Welke subwoofer
Lees de openingspost nog eens.
euh ja
Liet me (mis)leiden door Pjotr's post

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 11:15
door Pjotr
Hoi Arno,
Spannend, ben benieuwd hoe je uitkomt. Vraag mij alleen af hoe het zit met de hechting op het hout op den duur. Als het hout van het cement loslaat heb je een rammelkast. Of wordt ie alleen van cement?
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 11:18
door SARK
Pjotr schreef:Hoi Arno,
Spannend, ben benieuwd hoe je uitkomt. Vraag mij alleen af hoe het zit met de hechting op het hout op den duur. Als het hout van het cement loslaat heb je een rammelkast. Of wordt ie alleen van cement?
Aan de tekening in de openingspost te zien wordt het helemaal van cement gemaakt, respect

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 11:18
door dre
volgens mij wil de meubelmaker geen hout meer zien

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 11:52
door hannesie
Voor je het weet gaat hij nog groter

- Bestandsbron: http://www.taf-oss.nl/nl/products/scans/merlin-musichome1.jpg
OOK BETON

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 12:01
door Arno
Pjotr schreef:Hoi Arno,
Spannend, ben benieuwd hoe je uitkomt. Vraag mij alleen af hoe het zit met de hechting op het hout op den duur. Als het hout van het cement loslaat heb je een rammelkast. Of wordt ie alleen van cement?
Inderdaad, hij wordt helemaal van mortel. Waarschijnlijk nog wel wat mdf bracing, hoewel ik nog aan het bedenken ben of ik de bracing ga meegieten. Als er al bracing nodig is?
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 12:31
door MechanicalAnimal
Yiiiihaaaaaaaaaaaaaaa.......and we have lift-off
Goed werk Arno! leuk man

Veel sucses gewenst alvast.
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 12:33
door EppeRRR
Dat zal me een zware jongen worden, maar super gaaf idee
suc6
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 12:44
door MechanicalAnimal
Kleine duit in 't topiczakje :
De
Betonnix-230 en
forumlinkje
Vogelvluchtje:

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 13:47
door Arno
EppeRRR schreef:Dat zal me een zware jongen worden, maar super gaaf idee
suc6
Als ik het goed heb begrepen is de aangemaakte mortel 2 kilo per liter. Dat zou dan neerkomen op een beschaafde 25 kilo per lege kast. Dat is nog te tillen.
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 16:34
door Arno
Hopen dat ik dat materiaal een beetje naar mijn hand kan zetten. Hout kan zo saaaaaaaai zijn
Ik heb wel vaker met egalisatiemortel gewerkt, en als je de maximaal toegestane hoeveelheid water erbij gooit, dan levert dat een soort karnemelk-achtige consistentie op. Perfect om te gieten dus.
Ook is er een stadium waarin je het met een natte spons nog wat kan modelleren, of kan vlaksteken met een plamuurmes oid. Niet dat ik dat wil, maar ik moet nog even kijken hoe ik het ga aanpakken met de open delen van de mallen, te weten de achterkant van de baffle en de achterkant van de kast.
Hier nog een plaatje van wat toegevoegde facetten en een van de mee te gieten rampamoeren.
Dit wordt echt te gek

Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 16:44
door MechanicalAnimal
Arno schreef:
Hier nog een plaatje van wat toegevoegde facetten en een van de mee te gieten rampamoeren.
ik had 't al even geoppperd bij je thuis, maar zou je niet beter kunnen gaan voor een gat door-en-door met daarachter een montage-ring met getapte gaten? Afdichtingsrubber tussen driver en behuizing en klaar ben je. Als die rampamoeren ook maar iets uit het lood staan dan kun je je driver al niet meer fatsoenlijk vastsnokken?
Re: projekt egalisatiemortel
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 16:56
door Arno
MechanicalAnimal schreef:ik had 't al even geoppperd bij je thuis, maar zou je niet beter kunnen gaan voor een gat door-en-door met daarachter een montage-ring met getapte gaten?...Als die rampamoeren ook maar iets uit het lood staan dan kun je je driver al niet meer fatsoenlijk vastsnokken?
En toen zei ik ook al: Hoezo uit het lood????
