Respons Westra breedbandertjes in Needle...?
Moderator: Beheerdersteam
Respons Westra breedbandertjes in Needle...?
Hallo iedereen,
bij deze gewoon iets wat ik me af vroeg.
Is er ooit iemand geweest hier op het forum die die Westra breedbandertjes in een needle ontwerp heeft gestopt? Zeg maar gewoon om te proberen of het werk?
- Zo ja, zijn hier metingen van gemaakt?
- Zo nee, is er iemand die de moeite zou willen nemen een paar in een paar needles te stoppen en te meten?
of is het gewoon een stom idee van mij en roepen jullie massaal NEE NIET DOEN.
Groet,
Harm.
bij deze gewoon iets wat ik me af vroeg.
Is er ooit iemand geweest hier op het forum die die Westra breedbandertjes in een needle ontwerp heeft gestopt? Zeg maar gewoon om te proberen of het werk?
- Zo ja, zijn hier metingen van gemaakt?
- Zo nee, is er iemand die de moeite zou willen nemen een paar in een paar needles te stoppen en te meten?
of is het gewoon een stom idee van mij en roepen jullie massaal NEE NIET DOEN.
Groet,
Harm.
Laatst gewijzigd door hrscharft op zo 31 okt 2010, 2:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Very Very low budget needle..?
Je kunt de needle ook met een FRS-8 van Visaton maken. Dit is ook low budget. NP heeft er een paar mee gebouwd. Als je wilt kan ik eens proberen een meting te verrichten.
http://www.visaton.de/en/industrie/brei ... rs8_8.html
http://www.visaton.de/en/industrie/brei ... rs8_8.html
Re: Very Very low budget needle..?
Beste K.P. het gaat in deze niet om waar je de needle mee kunt bouwen maar om WAT de westra in de needle doet.
Tuurlijk kun je de needle wel bouwen met andere units tangband, fifa, alpair enz
met een westra kom je op:
14 euro voor een plaat mdf (hier gaan 4 needles uit) dus 14/4 = 3.50 per stuk.
2 euro voor de westra.
overig klein materiaal een X bedrag.
Vandaar de titel Very Very low budget (needles voor plusminus 15 euro per stuk)
Tuurlijk kun je de needle wel bouwen met andere units tangband, fifa, alpair enz
met een westra kom je op:
14 euro voor een plaat mdf (hier gaan 4 needles uit) dus 14/4 = 3.50 per stuk.
2 euro voor de westra.
overig klein materiaal een X bedrag.
Vandaar de titel Very Very low budget (needles voor plusminus 15 euro per stuk)
Re: Very Very low budget needle..?
Je mag zo ook wel langskomen om een meting te verrichten hoork.p. schreef:Je kunt de needle ook met een FRS-8 van Visaton maken. Dit is ook low budget. NP heeft er een paar mee gebouwd. Als je wilt kan ik eens proberen een meting te verrichten.
http://www.visaton.de/en/industrie/brei ... rs8_8.html
@hrscharft: Altijd leuk om te proberen toch? Gezien veel 3-inchers het goed doen in de Needle is het niet ondenkbaar dat een Westra zich er ook in thuisvoelt. Als je de TSP van de Westra hebt zou je nog kunnen kijken of dit ruwweg overeenkomt met die van bijvoorbeeld een FRS-8 of W871, dat geeft al wat meer zekerheid.
Wat budget betreft: altijd leuk als het een paar euro goedkoper kan ja (ik neem aan dat je de Westra's al hebt liggen?). Het paartje heeft mij zo'n 20/25 euro gekost, maar daar moet ik wel bij zeggen dat het hout (massief eiken) voor mij gratis was.
Re: Very Very low budget needle..?
NP waar zou ik dan langs moeten komen voor die meting?
overigens klopt het dat ik de westras heb liggen
nog 10 stuks om precies te zijn.
(precies genoeg voor twee H.T. setjes.)
overigens klopt het dat ik de westras heb liggen
nog 10 stuks om precies te zijn.
(precies genoeg voor twee H.T. setjes.)
Re: Respons Westra breedbandertjes in Needle...?
Ik bedoelde eigenlijk dat Kevin/k.p. wel eens langs mocht komen om mijn Needles nog eens definitief door te meten, dat stond nog steeds op de agenda
Maar als je je Westra's graag in een paar Needles wilt proberen, en ze in een Needle zouden passen zonder boor- en schaafwerk, mag je van mij wel eens langs komen hoor. Ik denk dat Kevin dan ook wel meteen een meting van je Westra's zou willen doen. Wij wonen beide in Enschede.
Maar als je je Westra's graag in een paar Needles wilt proberen, en ze in een Needle zouden passen zonder boor- en schaafwerk, mag je van mij wel eens langs komen hoor. Ik denk dat Kevin dan ook wel meteen een meting van je Westra's zou willen doen. Wij wonen beide in Enschede.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Respons Westra breedbandertjes in Needle...?
als je flink geduld heb wil ik t ook ooit wel eens testen (heb nog een doosje van die Westra's liggen), maar daarvoor moet ik m'n Needles testkasten weer uit elkaar halen (zitten nu die TB coaxen in) en die Westra's er in batsen. ergens voor de kerst moet dat wel gaan lukken 
Re: Respons Westra breedbandertjes in Needle...?
Ik hang ze er eerst wel in en kijk hoe het klinkt,
ik kan altijd nog aan de hand van eventuele metingen aanpassingen doen of beslissen er toch wat anders in te hangen dat zich al bewezen heeft
Misschien dat ze nog wel aangevuld moeten worden door een tweetertje van het een of ander aangezien die westra's net onder de 10k al heel hard af vallen of is dit geen probleem?
hier een pdf (heten ze tegenwoordig HKM?) http://www.dobar-zvuk.hr/hi-fi/westra/h ... 4-8_01.pdf
ik kan altijd nog aan de hand van eventuele metingen aanpassingen doen of beslissen er toch wat anders in te hangen dat zich al bewezen heeft
Misschien dat ze nog wel aangevuld moeten worden door een tweetertje van het een of ander aangezien die westra's net onder de 10k al heel hard af vallen of is dit geen probleem?
hier een pdf (heten ze tegenwoordig HKM?) http://www.dobar-zvuk.hr/hi-fi/westra/h ... 4-8_01.pdf
Re: Respons Westra breedbandertjes in Needle...?
weet niet of het mag maar stiekum .... Kickje....
