Pagina 1 van 1

Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: di 26 okt 2010, 19:42
door TubeHead
Kwam via DealExtreme dit ongelovelijk kleine versterkertje tegen. Zou het wat zijn ?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44125

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: di 26 okt 2010, 21:13
door Marp
Die is inderdaad ongelooflijk klein met 6,1 x 3,5 x 2,3 cm, maar met 2 chips en 1 elco is hij ook ongelooflijk minimalistisch.

Of het iets is zou ik niet durven zeggen. Op DiyAudio heeft men daar schijnbaar ook wat moeite mee.

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: di 26 okt 2010, 21:47
door TubeHead
Ja inderdaad. Vond ook bijster weinig op DiyAudio.

Misschien keer leuk om te experimenteren met cheap azz 2inchers.

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: wo 27 okt 2010, 19:53
door teacher
die is leuk!

Instelbare gain.. kan die ook op "high input" ? Zo kan ik mijn antieke becker autoradio een beetje... helpen :)

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: wo 27 okt 2010, 20:37
door daniel
zo zonder uitgangsfilter.... waarschijnlijk niet zo goed voor de radioontvangst in de omgeving? maar daarentegen met hele korte luidsprekerkabels, wie weet.

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: wo 27 okt 2010, 21:03
door Pjotr
Hier is de web site van die modules: http://v-module.com/ De moduultjes zijn van Chinese makelij. Van de datasheet wordt je iig niet veel wijzer anders dan hoe je ze aansluit.

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: wo 27 okt 2010, 21:43
door Fokko
Er staat een schema op de site van DealExtreme. Wel geinig bedacht, ben benieuwd wat voor geluid ze produceren.

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: wo 27 okt 2010, 23:28
door b_force
daniel schreef:
zo zonder uitgangsfilter.... waarschijnlijk niet zo goed voor de radioontvangst in de omgeving? maar daarentegen met hele korte luidsprekerkabels, wie weet.
Volgens mij zit zoiets in de chip ofzo.
Ik heb ooit weleens meer Class-d chips gezien zonder filter componenten (die waren iets van 1-3W ofzo)

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: vr 29 okt 2010, 4:43
door jcgv
Als electro student wordt ik hier zenuwachting van.
Geen uitgangsfilter, geen (zichtbare) ontkoppel condensator over de voeding. Maar dat is ongeveer standaard van low budget chinees spul.

Aan de anderekant, ik zou graag een paar van die ICs hebben om te kijken wat ze nu echt kunnen.

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: vr 29 okt 2010, 11:57
door RobertD
In het schema staat een 470uF / 25V elco over de voeding, dus die ontkoppel-C is er wel.

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: vr 29 okt 2010, 11:59
door daniel
b_force schreef:
daniel schreef:
zo zonder uitgangsfilter.... waarschijnlijk niet zo goed voor de radioontvangst in de omgeving? maar daarentegen met hele korte luidsprekerkabels, wie weet.
Volgens mij zit zoiets in de chip ofzo.
Ik heb ooit weleens meer Class-d chips gezien zonder filter componenten (die waren iets van 1-3W ofzo)
er zijn wel meer filterloze klasse-D designs, volgens mij heeft TI er dan een paar. Heeft ook eens een artikeltje over in de elektor gestaan. Twee trucs worden gebruikt dacht ik, een varierende pwm-frequentie, waardoor de hf energie over een groter frequentiebereik verdeeld wordt, en ze schrijven een maximale lengte van de speakerkabels voor, waardoor de emissie onder controle blijft.

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: vr 29 okt 2010, 12:04
door Pjotr
Die versterkertjes zijn van laag vermogen, ca 1 W max. Meer bedoeld voor draagbare sets met ingebouwde speaker waarbij de draden kort zijn en "binnen" blijven.

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: vr 29 okt 2010, 13:13
door b_force
Pjotr schreef:
Hier is de web site van die modules: http://v-module.com/ De moduultjes zijn van Chinese makelij. Van de datasheet wordt je iig niet veel wijzer anders dan hoe je ze aansluit.
Op die diyaudio link staat de link naar pdfje
http://v-module.com/file/20100702110642-DS_VMA2015.pdf

Valt me nog best mee eigenlijk qua specs :lol:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44123

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: vr 29 okt 2010, 13:25
door Pjotr
b_force schreef:
Pjotr schreef:
Hier is de web site van die modules: http://v-module.com/ De moduultjes zijn van Chinese makelij. Van de datasheet wordt je iig niet veel wijzer anders dan hoe je ze aansluit.
Op die diyaudio link staat de link naar pdfje
http://v-module.com/file/20100702110642-DS_VMA2015.pdf
Wat bedoel je? Die is toch niet anders dan de PDF op de link die ik gaf ???

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

Geplaatst: wo 03 nov 2010, 20:22
door Àadjo
ik zie ook geen ingangs-ontkoppel C's ?
Hebben we hier te maken met een DC koppeling op de ingangssignaal? of zit de ontkoppeling in de chip. Als dat mogelijk is, vraag ik me af waarom andere Class-D chips (TA2024 etc) dat niet ook doen, scheelt weer een paat 500V Condensoters