Pagina 1 van 17
Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: do 23 sep 2010, 11:32
door Jan-Willem__Hypex
Digital Loudspeaker Cross-over Platform
De ontwikkeling van het 6 kanaals High End Audio DSP platform (DLCP) van Hypex Electronics B.V. verloopt voorspoedig.
Daarom kunnen we hierbij laten weten dat er een gelimiteerde preproductie serie is gemaakt.
Deze (10 mono sets) zullen ter beschikking gesteld worden aan een aantal bèta testers, die we hierbij zoeken.
De bèta testers krijgen deze eerste serie tegen een gereduceerde prijs.
Een mono set bestaat uit:
1x -DLCP (6 kanaals High End Audio DSP platform)
1x -Controller (Met deze controller kan het DLCP bediend worden)
1x -Inputboard (Met relais, voor 4 stereo analoge gebalanceerde ingangen, naast de digitale ingangen)
1x -Programmer (Voor firmware updates, van DLCP en Controller, geleverd door Hypex)
6x Signaal kabel (Kabels om de eind versterkers aan te sluiten)
Wanneer deze sets exact zullen worden verkocht is nog niet bekend.
Ook de prijs is nog niet exact vastgesteld, maar zal liggen rond de €650,00 - €750,00 ex. BTW.
Let op!:
Deze serie heeft nog beperkte functionaliteiten en kan bugs bevatten.
Deze serie is bedoeld voor mensen die interesse hebben in dit product, en graag bèta tester willen worden. (En dus feedback geven aan Hypex)
Als u interesse heeft, mail dan naar jan-willem at hypex dot nl met daarin uw motivatie om bèta tester te worden.
In de bijlage is een preliminary version van de handleiding toegevoegd.
Inputboard:
Controlboard:
Vriendelijke groet,
Het Hypex team
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: do 23 sep 2010, 12:52
door Zweitse
Is dit misschien iets om te demonstreren op de ZBA dag op 2 oktober in Beetsterzwaag !!!
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: do 23 sep 2010, 14:55
door Jan-Willem__Hypex
Zweitse schreef:Is dit misschien iets om te demonstreren op de ZBA dag op 2 oktober in Beetsterzwaag !!!
Een set laten zien, is helaas nog niet mogelijk.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: do 23 sep 2010, 20:26
door GeertM2
Ziet er goed uit!
Mailtje gestuurd...

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: za 02 okt 2010, 8:20
door Paul
Ziet er goed uit dit! Vooral de prijs is netjes, is dat dan incl "voorversterkergedeelte" of excl?
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 05 okt 2010, 8:32
door r.vos
Hallo meneer Hypex,
Grapje, ik heb interresse voor deze modules, ik heb een geheel actief systeem 6x minimono,dbx filter,scan speak maxima voor + scan speak A4 actief met AS2-100 achter,het filter is me niet geheel naar de zin ik denk (heb het gevoel) dat dit beter kan.
In afwachting op je reactie,
Rene
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 05 okt 2010, 21:45
door Henkjan
komt er ook nog een touch panel? of iets als een iPod achtig wiel? want die knopjes ogen niet echt high end

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: do 07 okt 2010, 13:07
door Jan-Willem__Hypex
Paul schreef:Ziet er goed uit dit! Vooral de prijs is netjes, is dat dan incl "voorversterkergedeelte" of excl?
Het DLCP in combinatie met het inputboard vormt een voorversterker. (dus inclusief)
r.vos schreef:Hallo meneer Hypex,
Grapje, ik heb interresse voor deze modules, ik heb een geheel actief systeem 6x minimono,dbx filter,scan speak maxima voor + scan speak A4 actief met AS2-100 achter,het filter is me niet geheel naar de zin ik denk (heb het gevoel) dat dit beter kan.
In afwachting op je reactie,
Rene
Ik heb je mail ontvangen, en je staat in de lijst erbij

Zodra we meer weten, hoor je van mij.
Henkjan schreef:komt er ook nog een touch panel? of iets als een iPod achtig wiel? want die knopjes ogen niet echt high end

Misschien in de toekomst, of bij de productie serie.
(Bij deze eerste preproductie serie is de prijs zo laag mogelijk gehouden)
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: vr 08 okt 2010, 8:46
door Jan-Willem__Hypex
Ik heb een nieuwe versie van de preliminary manual bijgevoegd,
in de vorige versie stond dat er ongebufferde UCD modules konden worden aangestuurd, dit is niet het geval.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: zo 17 okt 2010, 17:16
door Martijn H
Ik heb weer een mail gestuurd met wat vragen..
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 19 okt 2010, 22:19
door b_force
Wellicht is het wel handig om te vertellen hoeveel vermogen de hele print trekt.
Ook de benodigde spanning wordt nergens vermeld.
Er staat enkel dat het te gebruiken is op jullie SMPS voedingen.
Dan neem ik aan dat dus 500mA genoeg moet zijn met iets van 12V oid?
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 23:35
door jeroen_d
Jan-Willem__Hypex schreef:Paul schreef:Ziet er goed uit dit! Vooral de prijs is netjes, is dat dan incl "voorversterkergedeelte" of excl?
Het DLCP in combinatie met het inputboard vormt een voorversterker. (dus inclusief)
Dus dan hebben we het over een voorversterker met 4 stereo analoge ingangen en 2 digitale ingangen?
Deze worden dan via schakelrelais gevoerd naar 6 DSP kanalen (het DLCP board) zodat je een drie-weg actief stereo luidsprekersysteem kan maken?
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 02 nov 2010, 15:40
door Jan-Peter
Heren,
We hebben eindelijk goed nieuws....

... de Hypex High End DSP platform is komende week te bestellen door de beta groep!
De set bestaan uit;
1x - DLCP (6 kanaals High End Audio DSP platform)
1x - Controller (Met deze controller kan het DLCP bediend worden)
1x - Inputboard (Met relais, voor 4 stereo analoge gebalanceerde ingangen, naast de digitale ingangen)
1x - Programmer (Voor firmware updates, van DLCP en Controller, geleverd door Hypex)
6x- Hypex UcD Signaal kabel (Kabels om de eind versterkers aan te sluiten)
1x - USB kabel
1x - SMPS voedingskabel
En inclusief volledige flatcable set.
Deze uitvoering is dus zowel geschikt om stereo in en maximaal 2x3 kanalen uit, en als voorversterker.
De prijs van de volledige set is vastgesteld op €825,00 ex. BTW. De klanten van de beta groep die gaan hierop een mooie korting krijgen.
Voor eventueel vragen hierover gaarne hier posten en aanmelden als beta tester gaarn Jan-Willem daarvoor contacten (jan-willem (at) hypex (dot) nl)
Mvg,
Jan-Peter
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 02 nov 2010, 15:51
door Jan-Willem__Hypex
b_force schreef:Wellicht is het wel handig om te vertellen hoeveel vermogen de hele print trekt.
Ook de benodigde spanning wordt nergens vermeld.
Er staat enkel dat het te gebruiken is op jullie SMPS voedingen.
Dan neem ik aan dat dus 500mA genoeg moet zijn met iets van 12V oid?
Deze informatie staat in een datasheet, die nu nog niet beschikbaar is.
Een andere voeding zou een ampere moeten kunnen leveren.
12V is niet genoeg, de regelaars hebben minimaal 2V dropout.
De minimale ingangsspanning is nu +/- 15V. (Dit komt allemaal in de datasheet)
jeroen_d schreef:Dus dan hebben we het over een voorversterker met 4 stereo analoge ingangen en 2 digitale ingangen?
Deze worden dan via schakelrelais gevoerd naar 6 DSP kanalen (het DLCP board) zodat je een drie-weg actief stereo luidsprekersysteem
Dat is juist (met relais kan geschakeld worden tussen de 4 analoge ingangen)
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 02 nov 2010, 18:53
door Henkjan
en de digitale kanalen dan?
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 02 nov 2010, 18:56
door Jan-Peter
Henkjan schreef:en de digitale kanalen dan?
Wat bedoel je precies?
De DLCP heeft standaard ook een digitale ingang...
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 02 nov 2010, 21:24
door Henkjan
hoe schakel je die? want als ik lees "met relais kan geschakeld worden tussen de 4 analoge ingangen" dan zou je kunnen denken dat de digitale kanalen dan niet geschakeld worden???
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 02 nov 2010, 21:27
door bertor
Kan de DLCP ook stand-alone worden gebruikt (dus zonder de controller, input boards e.d.) en zoja wat zou de prijs dan zijn?
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 02 nov 2010, 21:52
door Jan-Peter
Henkjan schreef:hoe schakel je die? want als ik lees "met relais kan geschakeld worden tussen de 4 analoge ingangen" dan zou je kunnen denken dat de digitale kanalen dan niet geschakeld worden???
Dat zal via de software geschakeld kunnen worden. Jan-Willem kan hier nog wel toelichting voor geven.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 02 nov 2010, 21:58
door Jan-Peter
bertor schreef:Kan de DLCP ook stand-alone worden gebruikt (dus zonder de controller, input boards e.d.) en zoja wat zou de prijs dan zijn?
Ja dat zal zeker kunnen later....
Deze DLCP-Beta kit zal alleen zo als het nu is volledig worden geleverd, hiervan afwijken is voor ons nu echt even te lastig. Nu krijg je een volledig werkend kit waarmee je een preamp tezamen met 6 kanalen uit volledig via DSP te regelen kan.
Het doel van de beta fase is om te kijken hoe alles in de praktijk werkt. De beta tester krijgt daarvoor terug een mooie korting op de uiteindelijke verkoopprijs.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 02 nov 2010, 22:01
door Jan-Willem__Hypex
Henkjan schreef:hoe schakel je die? want als ik lees "met relais kan geschakeld worden tussen de 4 analoge ingangen" dan zou je kunnen denken dat de digitale kanalen dan niet geschakeld worden???
Zoals Jan-Peter al zegt, gebeurt het schakelen van de digitale ingangen met behulp van software.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 02 nov 2010, 23:12
door b_force
Jan-Peter schreef: De beta tester krijgt daarvoor terug een mooie korting op de uiteindelijke verkoopprijs.
En als het niet goed blijkt te werken dan?
Blijft de beta-tester dan met een slecht werkend product zitten?
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: di 02 nov 2010, 23:47
door Henkjan
Jan-Willem__Hypex schreef:Henkjan schreef:hoe schakel je die? want als ik lees "met relais kan geschakeld worden tussen de 4 analoge ingangen" dan zou je kunnen denken dat de digitale kanalen dan niet geschakeld worden???
Zoals Jan-Peter al zegt, gebeurt het schakelen van de digitale ingangen met behulp van software.

dus als ik 2 digitale inputs wil gebruiken moet t ding aan de PC om een bron te schakelen? ik heb t hopelijk verkeerd begrepen.....
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: wo 03 nov 2010, 7:52
door knuisje
Lijkt mij dat met software de firmware van de controller wordt bedoeld waarmee de digitale inputmuxer wordt aangestuurd.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Geplaatst: wo 03 nov 2010, 8:55
door Jan-Peter
b_force schreef:Jan-Peter schreef: De beta tester krijgt daarvoor terug een mooie korting op de uiteindelijke verkoopprijs.
En als het niet goed blijkt te werken dan?
Blijft de beta-tester dan met een slecht werkend product zitten?
Als producten die wij leveren niet goed blijven werken wordt het gerepareerd of ruilen we ze om. Na de beta fase mag iemand de beta set gerust omruilen voor de nieuwe versie, maar dan vervalt natuurlijk wel de speciale beta prijs.
Qua hardware zal er niet iets wijzigen, dat ligt nu toch echt wel vast. De meeste 'bugs' gaat echt toch wel in de software zitten....