Pagina 1 van 1
CT222 voor stereoset
Geplaatst: zo 12 sep 2010, 19:58
door farmall
Een kennis van mij is op zoek naar een zo klein mogelijke speaker met een zo goed mogelijk geluid.
Nu zit ik te denken aan de CT222 en daar heb ik dus een aantal vragen over.
1. Is deze speaker geschikt voor een huis-, tuin-, en keukenstereosetje?
2. In het topic
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3170 is de luchtsleuf niet aan de achterkant aangebracht zoals volgens tekening hoort maar aan de voorzijde, heeft dit nog consequenties voor het geluid? (voorkant heeft namelijk de voorkeur).
3. Wat zijn de waarden van de spoel, de condensator en de weerstand die je moet gebruiken in combinatie met de Omnes Audio BB3.01 breedbanders?
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: zo 12 sep 2010, 20:18
door Mphus
Beste Farmall
Ik heb ze ook gebouwd. In mijn topic kun je de meeste antwoorden op je vragen vinden inclusief schema voor het filter!
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=11327
Voor huis tuin en keuken zijn ze goed denk ik (maar verwacht geen wonderen ookal doet de bb3.01 het heel erg goed het blijft een klein breedbandertje) , maar je mist wel het laag.
Ik ben er erg tevreden over, maar ik gebruik ze naast mijn PC, zonder sub.
Met betrekking tot punt 2 heb ik geen ervaring,
Groeten Daan
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: zo 12 sep 2010, 20:24
door Walt
Ik heb deze ook gebouwd, inderdaad leuke dingen maar geen of nauwelijks laag...
Groeten Walter
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: zo 12 sep 2010, 20:52
door Henkjan
Walt schreef:Ik heb deze ook gebouwd, inderdaad leuke dingen maar geen of nauwelijks laag...
als de kast ietwat groter mag worden, is de oplossing
daar
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: zo 12 sep 2010, 21:45
door farmall
Mphus schreef:Beste Farmall
Ik heb ze ook gebouwd. In mijn topic kun je de meeste antwoorden op je vragen vinden inclusief schema voor het filter!
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=11327
Voor huis tuin en keuken zijn ze goed denk ik (maar verwacht geen wonderen ookal doet de bb3.01 het heel erg goed het blijft een klein breedbandertje) , maar je mist wel het laag.
Ik ben er erg tevreden over, maar ik gebruik ze naast mijn PC, zonder sub.
Met betrekking tot punt 2 heb ik geen ervaring,
Groeten Daan
Hoi Daan,
Bedankt voor je reactie.
Het gemis aan laag zal niet zo'n probleem zijn, de mensen waar deze speakers voor bedoelt zijn, zijn niet veeleisend, gewoon een zuiver geluid en dan nog hoofdzakelijk voor op de achtergrond, gezien jouw ervaring lijkt mij deze speakers dus te voldoen aan hun eisen.
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: zo 12 sep 2010, 21:50
door farmall
Henkjan schreef:Walt schreef:Ik heb deze ook gebouwd, inderdaad leuke dingen maar geen of nauwelijks laag...
als de kast ietwat groter mag worden, is de oplossing
daar
Hoi Henkjan,
Da's nou net het probleem

, mag niet groter, moet op een klein kastje komen aan weerszijden van de TV.
Vandaar ook mijn vraag over het verplaatsen van de luchtspleet van de achter- naar de voorzijde, de speakers komen dicht tegen de muur te staan.
Heb jij hier een antwoordt op?
Groeten Marcel.
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: zo 12 sep 2010, 22:05
door Mphus
Hej Farmall,
dit Topic van Boerenterprise
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 6&start=25
is een variant van de CT222 met de basport aan de voorkant.
Misschien kun je hem om raad vragen?
Groeten Daan
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: zo 12 sep 2010, 23:56
door farmall
Heb de topic gelijk maar even gelezen, ik denk dat ik hem maar om advies vraag
Is wel een erg mooi kastje geworden.
Bedankt voor de tip.
Groeten Marcel.
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: ma 13 sep 2010, 14:42
door Koss
ik heb de staande versie van de TL CT222 bij de tv staan. Ben erg tevreden over het geluid (ook al doe ik het wel met de sub)
Misschien past het dan wel? Ze zijn iets hoger maar niet erg diep. De poort zit wel aan de achterkant wat dan misschien wel weer een probleem is.
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: ma 13 sep 2010, 19:27
door farmall
Koss schreef:ik heb de staande versie van de TL CT222 bij de tv staan. Ben erg tevreden over het geluid (ook al doe ik het wel met de sub)
Misschien past het dan wel? Ze zijn iets hoger maar niet erg diep. De poort zit wel aan de achterkant wat dan misschien wel weer een probleem is.
IMG_1175.JPG
Hoi Koss,
Bedankt voor je reactie.
Ziet er goed uit, heb je hier de gegevens nog van, tekening, speakers, filter?
Is het ook mogelijk om de speaker te bouwen met de poort aan de voorkant?
Ik verneem het graag van je.
Groeten, Marcel.
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: ma 13 sep 2010, 19:32
door Mphus
Beste Farmall,
De tekeningen staan in de link in de poste van Henkjan, staat ook het een en het ander over het filter in de begin poste!
nogmaals:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=6470
voor de baspoort aan de voorkant kan ik je helaas nog steeds niet mee helpen. Maar daar is in dit (van Henkjan) topic wel het een en het ander over gezegd!
groeten Daan
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: ma 13 sep 2010, 20:50
door Fritzzz
hoi,
ik heb ze gemaakt met de poort aan de voorkant. Daar heb ik geen nadelen van ondervonden, het is een prima klinkend speakertje. Ik kan ze helaas niet vergelijken met een modelletje met de poort aan de achterkant. Theoretisch zou er verschil moeten zijn.
Weinig laag inderdaad, maar ze spelen al een jaar bij mijn schoonmoeder op een klein Marantz-setje, en elke keer dat ik ze hoor denk ik: wat klinkt dat toch lekker.
Fritzzz.
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: ma 13 sep 2010, 23:04
door farmall
Mphus schreef:Beste Farmall,
De tekeningen staan in de link in de poste van Henkjan, staat ook het een en het ander over het filter in de begin poste!
nogmaals:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=6470
voor de baspoort aan de voorkant kan ik je helaas nog steeds niet mee helpen. Maar daar is in dit (van Henkjan) topic wel het een en het ander over gezegd!
groeten Daan
Hoi Daan,
Weer bedankt voor je reactie

.
Ik heb de topic gelezen en ben weer wat wijzer geworden.
De keus is nu aan mijn kennis voor wie de speakers uiteindelijk worden.
Groeten, Marcel.
Re: CT222 voor stereoset
Geplaatst: ma 13 sep 2010, 23:08
door farmall
Fritzzz schreef:hoi,
ik heb ze gemaakt met de poort aan de voorkant. Daar heb ik geen nadelen van ondervonden, het is een prima klinkend speakertje. Ik kan ze helaas niet vergelijken met een modelletje met de poort aan de achterkant. Theoretisch zou er verschil moeten zijn.
Weinig laag inderdaad, maar ze spelen al een jaar bij mijn schoonmoeder op een klein Marantz-setje, en elke keer dat ik ze hoor denk ik: wat klinkt dat toch lekker.
Fritzzz.
Hoi Fritzzz,
Ik kan me daar wat bij voorstellen, bij dat lekkere klinken.
Ik ben ook nog steeds blij verrast met wat de needle's presteren.
Zal eens met mijn kennis overleggen wat hij wil

.
Bedankt voor je reactie
Groeten, Marcel.