hey allemaal,
heeft iemand enig idee wat voor eindversterker er geschikt is voor een:
2x 300Wat eminence speaker box?
dit is dus samen 400-600 watt (en deze boxen kunnen zelf alleen al 500 watt halen maar dat verkort de levensduur)...
zijn er goed geschikte kits voor zoiets, zodat ik optimaal geluid uit deze boxen kan krijgen, en geen zacht gepruttel?
mijn max budget ligt tussen de 100-180 euro.
gr,
geschikte head amp
Moderator: Beheerdersteam
Re: geschikte head amp
Beste,winterwhise schreef:zijn er goed geschikte kits voor zoiets, zodat ik optimaal geluid uit deze boxen kan krijgen, en geen zacht gepruttel?
In de specs van je speaker staat "sensitivity 98.2 dB / Watt".
Dat betekent dat je met één Wattje al 98 dB produceert. Dat is VÉÉl!!
Nou herinner ik me (misschien handig om je verschillende vragen in één topic te houden) dat het voor bas is, dan wil je wel wat meer vermogen.
Waar wil je het voor gebruiken? Gewoon voor thuis, of moet er ook samen met anderen gespeeld worden, en/of opgetreden?
Ik heb zelf een 30 Watt buizenbak waar ik thuis ook bas op speel, ik moet voorzichtig zijn met de volumeknop
-
winterwhise
dus als ik zegmaar zo'n soort head amp kitje bestel
http://www.ampmaker.com/sl-18-18w-super ... 486-0.html
samen met 2x mijn speaker is het genoeg om te gaan optreden (wat nog even kan duren)
http://www.ampmaker.com/sl-18-18w-super ... 486-0.html
samen met 2x mijn speaker is het genoeg om te gaan optreden (wat nog even kan duren)
Lijkt me een prima keus voor de start.
Optreden ermee zal je eerder in de 'unplugged' sfeer moeten zien, maar maak je daar later maar druk over, ga eerst maar lekker bouwen en ervaring opdoen
Succes!
(PS; ik ben al jaren bassist maar heb nog steeds geen echte basversterker
Voor optredens is altijd wel iets te lenen -als die van de andere band er al niet staat
)
Optreden ermee zal je eerder in de 'unplugged' sfeer moeten zien, maar maak je daar later maar druk over, ga eerst maar lekker bouwen en ervaring opdoen
Succes!
(PS; ik ben al jaren bassist maar heb nog steeds geen echte basversterker