Pagina 1 van 1

27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: wo 01 sep 2010, 23:22
door arjank

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: do 02 sep 2010, 9:21
door Vuurkat
Wat een gigantisch ding! :shock:

Ik vind het wel vreemd dat hij pas bij 30Hz begint en dan doorgaat tot 10kHz.

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: do 02 sep 2010, 10:14
door arjank
Die 30hz vind ik nog niet zo vreemd, maar wel dat dat ding tot 10khz door loopt!
Op de laatste foto zie je hoe groot dat ding is (zie schoen) :mrgreen:

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: do 02 sep 2010, 21:50
door Ronkel
Als ie pas bij 30 Hz begint met zo'n membraan zal ie wel een idioot hoog rendement hebben. Gecombineerd met 2000 W power handling zal dat een bak herrie produceren :mrgreen:

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: do 02 sep 2010, 22:12
door richard
Ronkel schreef:
Gecombineerd met 2000 W power handling ...
En dat uit een buizenversterker.

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: vr 03 sep 2010, 9:33
door NP
arjank schreef:
Op de laatste foto zie je hoe groot dat ding is (zie schoen) :mrgreen:
Die moet je inderdaad niet op je voet krijgen, nee :roll:

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: vr 03 sep 2010, 9:39
door Henkjan
vandaar ook dat takel-oog, zie je ook niet vaak bij een luidspreker :lol:

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: vr 03 sep 2010, 9:44
door DragoSz
Als je hem fout tilt vervorm je zelf inplaats van de speaker :lol:

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: vr 03 sep 2010, 22:36
door MichaelB
Whehehe, de metingen zijn gedaan bij een gesloten kast van 33980liter, 1200 kubieke foot :lol:
Dit is ook de aanbevolen kast grootte :mrgreen:

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: vr 03 sep 2010, 22:46
door Henkjan
zo, t artikel maar ff hier bewaard

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: za 04 sep 2010, 3:00
door Ronkel
Kabouter Wesley zegt dan: wat is 't praktisch nut daarvan? (van de woofer, niet het opslaan van het artikel)

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: za 04 sep 2010, 9:35
door DragoSz
Om je beuren te pesten natuurlijk :twisted:

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: za 04 sep 2010, 14:41
door Henkjan
Ronkel schreef:
Kabouter Wesley zegt dan: wat is 't praktisch nut daarvan? (van de woofer, niet het opslaan van het artikel)
heb je t artikel gelezen, daar staat uitgelegd waarvoor ze deze nodig hadden

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: za 04 sep 2010, 18:28
door Pjotr
Ik heb wel eens zo'n monster live gehoord op zo'n dorps festivalletje in een dorpje in Frankrijk. Die werd gebruikt als versterking bij een akoestische gitaar. Wat mij toen opviel was dat de spreekspoel aan de dustcap te zien niet erg groot was, ik schat 5 cm, en de magneet ook niet. Was ook een oud ding met zo te zien een Alnico magneet er op. Hij klonk wel heel breedbandig want ook de hoge tonen van de gitaar kwamen er goed uit.

Er stond een klein ongedefinieerd buizen versterkertje op, maar wat een volume kwam er uit..... Volgens mij een rendement dat toch wel rond de 100 dB moet zijn geweest.

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 13:28
door Yannick

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 18:32
door wouter
oogstrelend, die fostex units :lol:

Deze is ook leuk:

Afbeelding

http://viivi.net/view.php?video=aYA2qi3 ... e+speakers

Afbeelding

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 18:37
door meiborg
Maar waarom zo'n ding ipv twee of meer kleinere exemplaren?

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 19:01
door Yannick
Trek dat nog eens wat verder door en je hebt je antwoord..

Waarom 1 10" en niet 20 2"-jes (bij wijze van spreken).

+
Altijd prachtig ook, audio-tests via youtube!

Re: 27 inch woofer (vintage)

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 19:17
door meiborg
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, veel makkelijker om een stijve conus en spider te maken in een wat kleiner formaat. Makkelijker te vervoeren, plaatsen en waarschijnlijk nog goedkoper ook.