Pagina 1 van 1

subwoofer

Geplaatst: do 19 aug 2010, 11:53
door natsen
Hallo
Ik heb nu een versterker waar degelijke grote boxen zijn op aangesloten , maar ik zou nu
graag wat meer bass creeren met een subwoofer. Aan de versterker zit geen ingang voor subwoofers.
Heeft iemand een idee. Het budget moet klein blijven en het is voor een kleine kamer.

Re: subwoofer

Geplaatst: do 19 aug 2010, 12:59
door squall
Veel subwoofers kun je ook via je luidsprekerkabels aansluiten. De luidspreker kabels gaan dan eerst vanaf je versterker naar de subwoofer, waar het laag afgescheiden wordt naar de sub en (afhankelijk van de subwoofer versteker) de rest naar de luidsprekers wordt gestuurd.

Is het de bedoeling dat je zelf een sub wilt bouwen? En wat is je budget? Hoe groot is je kamer?

Re: subwoofer

Geplaatst: do 19 aug 2010, 13:15
door natsen
squall schreef:
Veel subwoofers kun je ook via je luidsprekerkabels aansluiten. De luidspreker kabels gaan dan eerst vanaf je versterker naar de subwoofer, waar het laag afgescheiden wordt naar de sub en (afhankelijk van de subwoofer versteker) de rest naar de luidsprekers wordt gestuurd.

Is het de bedoeling dat je zelf een sub wilt bouwen? En wat is je budget? Hoe groot is je kamer?
nee het is de bedoeling om er een te kopen mijn kamer is ongeveer 6 op 6 dus niet echt groot en mijn budget is 160 euro. Heb ik dan een passieve of actieve luidspreker nodig?

Re: subwoofer

Geplaatst: do 19 aug 2010, 14:11
door squall
Ik zou voor een actieve sub gaan. Zo ver ik weet worden er ook bijna geen passieve subs verkocht. Voor een kamer van 6 bij 6 lijkt me een 10" sub wel prima.
Helaas ben ik niet echt op de hoogte wat je voor 160e nieuw (of eventueel 2e hands) kan kopen. Misschien hier iemand anders op het forum.

Re: subwoofer

Geplaatst: za 22 jan 2011, 0:45
door nxs77
Zelfbouw, mooi projectje toch? :wink:
Ik zou zeggen plateampje van de conrad en een 10" subje 2e hands overnemen en dan hout voor een kist..

Re: subwoofer

Geplaatst: za 22 jan 2011, 12:22
door Henkjan
subs zijn bij uitstek geschikt voor zelfbouw...

Re: subwoofer

Geplaatst: za 22 jan 2011, 17:28
door Lieuwe
Een sub is uitstekend zelf te maken. Eenvoudig te doen ;).
Op het forum staan er toevallig nog 3 recentelijk te koop:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=12856
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=12858
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=12829

Die laatste kan je ook de Minisub van maken als je een gesloten sub lekkerder vind klinken.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=5783

Dit is overigens een lekker subje ;).

Re: subwoofer

Geplaatst: za 22 jan 2011, 21:35
door Marp
De topicstarter is al een tijdje niet meer aktief. :roll: