Pagina 1 van 3
CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: wo 11 aug 2010, 13:13
door FloR
Hallo iedereen,
Bij zoektocht naar geschikte driver, tot de CSS SDX15 gekomen.
Kan het zijn dat dit model niet meer geleverd wordt? Ik lees toch iets dergelijks op de (nogal warrige) website van CSS.
" SDX15 no longer available, Mk II is in development"
Weet er iemand van de MKII-versie & wanneer deze zou in productie gaan?
Soms een idee wat er tov de MKI zou veranderd zijn?
Bij speaker&co is wel nog een CSS beschikbaar, maar daar staat bij "CLONE",
wat moeten we hier ons bij voorstellen?
linkje naar webshop:
http://shop.speakerenco.nl/product_info ... ts_id=1070
alvast dank,
flor
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: wo 11 aug 2010, 13:16
door Forza
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: wo 11 aug 2010, 13:45
door FloR
bedankt voor de link!
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: wo 11 aug 2010, 14:06
door Juoigâ
Op dit moment wordt de pre-productie serie van de Mk2 getest in de fabriek door de ontwerper. Als deze is goedgekeurd zal de gewone productie beginnen; als daar een planning van bekend is, dan zal ik daar zeker over berichten, mara ik kan nu niet met zekerheid een datum noemen helaas.
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: wo 11 aug 2010, 14:45
door Candisa
Kun je al iets verklappen over de eventuele aanpassingen tegenover de "oude" versie?
Een nog indrukwekkendere x-max? Hogere efficiëntie (in het bereik waarin deze effectief bruikbaar is)? Andere impedantie(s)?
Isabelle
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: wo 11 aug 2010, 15:15
door Juoigâ
De aanpassingen zullen subtiel zijn, in grote lijnen blijft het de zelfde luidspreker. De mk2 is geïnitieerd om een aantal veranderingen in het productieproces te kunnen doen, en CSS heeft toen dat aangegrepen om nog wat andere verbeteringen te kunnen doen. Denk daarbij aan zaken als geoptimaliseerde koperen kortsluitringen om zo een wat lagere vervorming te krijgen.
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: za 11 sep 2010, 12:06
door FloR
nog geen nieuws over de css?
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: za 11 sep 2010, 12:12
door Juoigâ
niets met een harde datum er aan in elk geval.
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: za 11 sep 2010, 12:18
door FloR
Juoigâ schreef:niets met een harde datum er aan in elk geval.
hou ons zeker op de hoogte hé,
ik heb serieuze interesse!
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: za 11 sep 2010, 12:29
door b_force
Anders neem je deze:
http://www.speakerworld.nl/index.php?pa ... Itemid=109
(hoewel de SDX15 wat makkelijker in een kleine kist past zonder correcties)
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: za 11 sep 2010, 13:14
door FloR
leuk alternatief,
maar omdat ik al zoveel goede dingen over die CSS heb gelezen,
zou ik echt graag met die driver gaan werken. Het is voor mij net wat ik zoek & wil daarom nog wel effe wachten...
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 11:09
door FloR
weer een maandje verder,
nog steeds geen nieuws over de MKII?

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 13:43
door Henkjan
Rome is niet in een dag gebouwd hè... alles is op groen, Bob Reimer is erg in z'n nopjes met de nieuwe, nu ff geduld tot de productie op gang is en de boot ze gebracht heeft (maar ook dat zal wel ff duren helaas)
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 13:54
door bertor
Henkjan schreef:en de boot ze gebracht heeft (maar ook dat zal wel ff duren helaas)
5 december dus

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: wo 13 okt 2010, 11:55
door FloR
Henkjan schreef:Rome is niet in een dag gebouwd hè... alles is op groen, Bob Reimer is erg in z'n nopjes met de nieuwe, nu ff geduld tot de productie op gang is en de boot ze gebracht heeft (maar ook dat zal wel ff duren helaas)
Sorry dat ik effe hierop blijf aandringen, maar kan je daar een datum op plakken? Ruwe schatting?
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: wo 13 okt 2010, 21:24
door bas focal m180
Na 5 dec

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: za 16 okt 2010, 23:32
door Juoigâ
een harde datum durf ik nog niet te geven, sorry. wel al vast een tipje wat er nieuw is:
CSS schreef:While we have full target specifications and parameters we will not share these until the sample is Klippel tested. There are, however, a couple of points I will release.
1. We are going to a 4" voice coil.
2. We are shooting for 34mm+ Xmax.
3. We are aiming for 1500 watts power handling.
4. The "at times difficult to work with trim ring" has been abandoned and will be replaced by a functional as well as cosmetically distinctive rubber gasket.
5. Both mounting bolts and threaded inserts will be included with each driver.
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: za 16 okt 2010, 23:54
door DragoSz
Ligt het aan mij of is 34mm+ Xmax nou heeel veel?
Edit: na ff kijken na de oude is het maar 4 mm meer. Wat nog steeds veel is.
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: za 16 okt 2010, 23:58
door bas focal m180
Ja, en zeker genoeg om op 20hz genoeg druk te krijgen (DB).
Maar daar heb je wel een zeer zware eindversterker voor nodig om 34mm xmax te kunnen halen.
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: zo 17 okt 2010, 0:00
door DragoSz
Dat kan ook met een slechte. Kijk maar naar de auto tuners
Klinkt alleen voor geen meter

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: zo 17 okt 2010, 0:43
door hannesie
DragoSz schreef:Ligt het aan mij of is 34mm+ Xmax nou heeel veel?
Edit: na ff kijken na de oude is het
slechts 4 m meer. Wat nog steeds veel is.

Vind ik ook wel

Sorry, kon het even niet laten.
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: zo 17 okt 2010, 1:42
door DragoSz
Dat mag tochwel na twaalven

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: zo 17 okt 2010, 12:07
door hannesie
DragoSz schreef:Dat mag tochwel na twaalven

Ik las het ook na twaalven

Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 23:10
door FloR
nog geen nieuws?
Re: CSS SDX15: nog te verkrijgen? MKII versie in aanmaak?
Geplaatst: vr 19 nov 2010, 23:16
door bas focal m180
HenkJan er wordt iemand heeeel ongeduldig, ik snap het wel , wachten op iets duurt altijd lang.
Het belangrijkste is dat het wachten wordt beloond.
En eigenlijk wordt ik nu ook wel nieuwgierig.
Maar ben bang dat CSS Sinterklaas pas met pakjes ons hier in Nederland blij maakt.