Pagina 1 van 2
frezen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 12:59
door huub1
hulp gezocht voor het in freezen van mijn tweeters.
in de omgeving van helmond. b.v.d. huub.
Re: freesen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 13:08
door dre
geen doeland in de buurt?
Re: freesen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 13:30
door huub1
daar zullen ze niet freesen.
Re: freesen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 13:32
door dre
waarom doen ze dat niet?
bij ons maken ze bijna alles.
Re: freesen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 13:56
door huub1
zal eens informeren daar.
Re: freesen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 19:22
door Arno
Zijn het tweeters met een speciale vorm?
Re: freesen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 21:09
door huub1
nee de scan speak 6600.
Re: freesen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 21:29
door dre
Re: freesen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 21:39
door huub1
dre dank voor de tekening.
Re: freesen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 21:47
door dre
je weet maar nooit!
wel weet ik dat arno het heel druk heeft

Re: freesen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 22:08
door Arno
dre schreef:je weet maar nooit!
wel weet ik dat arno het heel druk heeft

Helmond is toch helemaal niet in de buurt...

Re: freesen
Geplaatst: zo 13 jun 2010, 22:26
door huub1
niet echt nee. probeer het elders wel. mocht het niet lukken frees ik hem maar niet in.
optich vind ik het geen probleem.
Re: freesen
Geplaatst: ma 14 jun 2010, 10:26
door bartsegers
De response is wel anders bij geflushmounte (tweeters)
zie:
http://www.troelsgravesen.dk/measurements.htm
Re: freesen
Geplaatst: ma 14 jun 2010, 13:48
door b_force
http://www.zaphaudio.com/mtg-surface.html
Overigens is dat geneuzel van troelsgraven over die arm wel echt zwaar overdreven.

Re: freesen
Geplaatst: ma 14 jun 2010, 14:12
door huub1
heeft het invloed op het geluid dan. wel of niet gefreesd.
Re: freesen
Geplaatst: ma 14 jun 2010, 14:19
door b_force
Dat laten we net met die twee linkjes zien
Je frequentie responsie van de tweeter wordt wat grilliger.
Re: freesen
Geplaatst: ma 14 jun 2010, 15:49
door huub1
ga dan toch maar proberen iemand te vinden. die dat doet voor mij.
Re: freesen
Geplaatst: ma 14 jun 2010, 15:54
door Arno
Zit de kast al in elkaar?
Re: freesen
Geplaatst: ma 14 jun 2010, 16:38
door huub1
moet nog een nieuw klankbord maken. waarom.?????
Re: freesen
Geplaatst: ma 14 jun 2010, 16:43
door huub1
tussen haakjes jeroen maakt voor mij een nieuw filter. mischien kan hij het filter daar op aan passen als het freesen niet gaat lukken.
Re: freesen
Geplaatst: ma 14 jun 2010, 18:12
door dre
huub1 schreef:moet nog een nieuw klankbord maken. waarom.?????
misschien heeft arno wel een leuk apparaatje op z`n werk

Re: freesen
Geplaatst: wo 16 jun 2010, 19:16
door richard
huub1 schreef:tussen haakjes jeroen maakt voor mij een nieuw filter. mischien kan hij het filter daar op aan passen als het freesen niet gaat lukken.
Het is niet verstandig om onnodige fouten te corrigeren met een filter. Als het frezen niet mogelijk is kun je het klankbord ook opdikken met een dun MDF-plaatje met daarin precies het gat van de tweeter (en woofer) gezaagd.
Re: freesen
Geplaatst: wo 16 jun 2010, 20:14
door MechanicalAnimal
richard schreef: Als het frezen niet mogelijk is kun je het klankbord ook opdikken met een dun MDF-plaatje met daarin precies het gat van de tweeter (en woofer) gezaagd.
psies!, gewoon mooi stukje houtfineer doen
en dan spuit/lak je de rest van die kast lekker zwart ofzo.
Re: freesen
Geplaatst: ma 12 jul 2010, 0:34
door mijkie
frezen van "kleine" gaten is altijd lastig , moet mal maken of een soort passer waar je freesmachine overheen draait en dan zie je 9 van de 10 keer je centreerpunt niet , maar wel te doen maar , met dun plaatje mdf ook goed op te lossen , kun je met decoupeerzaag rustig op maat zagen en later evt. met schuurpapier makkelijk opruimen (groter maken) of wel echt rond schuren
mijkie
Re: freesen
Geplaatst: ma 12 jul 2010, 19:26
door huub
het freezen is al gebeurd. door een mede forum lid.( arno.)
huub.
