GIGA project
Geplaatst: za 22 mei 2010, 18:31
Hallo allemaal,
misschien hebben jullie ooit mijn eerste set voorbij zien komen;
http://www.diyaudio.com/forums/pass-lab ... tures.html
en
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =15&t=5108
In ieder geval is het een aktief stereosysteem met Passlab Aleph versterkers en scanspeak revelator speakers.
Nu is het de bedoeling om dit uit te bereiden naar 5.1 !! (400+ klassiek-sacd)
Dus een 3weg mid kanaal met revelators 9900000 en 12m en 22W. Ik heb de alleen woofer niet hetzelfde als de L en R boxen(21w8555) maar ik denk(en hoop) dat het niet erg zal zijn. Ik cross op 350Hz. Dit wordt gestuurd met een Aleph 30, 30 en een 60.
Achter gebruik ik een set met een revelator 15W en een ringrad van Vifa xt300V4. Cross ben ik nog aan het bepalen. De 15W kijgt een A60 en de tweet een A30.
Tevens wil ik nog een isobarische sub maken met twee 25W Scans. Tot 60hz ofzo. Gestuurd met een Aleph 60.
Alle nieuwe versterkers moeten in 1 behuizing komen. Dus deze wordt gigantisch groot (4 Aleph 30 en 4 A60). (maten vermoedelijk;90Lx70Bx60H)
Ik heb ondertussen alle grote onderdelen bij elkaar; koellichamen (50KG ofzo en ik ga ze ook nog zelf zwart anodiseren; proef gedaan van de week; lukt!!)) alle trafo's (2x 650VA en 4x 500VA) en 1,3F(ja zware inschakelvertraging!) aan elco's van Epcos en BC.
Ook alle speakers zijn er (zelfs teveel! binnenkort marktplaats...)
Daarnaast moeten er nog extra actieve filters worden gemaakt en dat alles aangesloten op een 14 kanaals 12-stappenvolumeschakelaar(make-before-break) met metaalfilmweerstanden (zie ook foto op bovenstaand topic van dit forum).
Dus de grote hap is er. Ook moet er nog een 5.1 sacd-speler worden gebouwd. Dit zal een ombouw worden van een bestaande speler (heb al twee identieke spelers; 1 voor onderdelen als ik wat verpruts) met nieuwe kast;voeding;uitgang;klok etcetc...
Ik zal volgende week foto's sturen van alle onderdelen.
Het zal vast een hele tijd duren voordat alles af is. Het is echt een giga project, en het gevaar ligt altijd op de loer dat zoiets nooit afkomt, maar ik zal mn uiterste best doen en er zeker een jaar voor uittrekken.
Zal hier proberen bij te houden wat er gebeurd, commentaar/kritiek is welkom.
Zoals gezegd; volgende week onderdelen-foto's.
Update voor de speakers;
Het worden 3 gelijke voor kanalen, dwz; Rev 990000+Rev 12m+2x21w8555-01
Achter blijft hetzelfde, dus 15w + ringrad Vifa
Twee subs met de scan 23W
Alles in gesloten kasten
misschien hebben jullie ooit mijn eerste set voorbij zien komen;
http://www.diyaudio.com/forums/pass-lab ... tures.html
en
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =15&t=5108
In ieder geval is het een aktief stereosysteem met Passlab Aleph versterkers en scanspeak revelator speakers.
Nu is het de bedoeling om dit uit te bereiden naar 5.1 !! (400+ klassiek-sacd)
Dus een 3weg mid kanaal met revelators 9900000 en 12m en 22W. Ik heb de alleen woofer niet hetzelfde als de L en R boxen(21w8555) maar ik denk(en hoop) dat het niet erg zal zijn. Ik cross op 350Hz. Dit wordt gestuurd met een Aleph 30, 30 en een 60.
Achter gebruik ik een set met een revelator 15W en een ringrad van Vifa xt300V4. Cross ben ik nog aan het bepalen. De 15W kijgt een A60 en de tweet een A30.
Tevens wil ik nog een isobarische sub maken met twee 25W Scans. Tot 60hz ofzo. Gestuurd met een Aleph 60.
Alle nieuwe versterkers moeten in 1 behuizing komen. Dus deze wordt gigantisch groot (4 Aleph 30 en 4 A60). (maten vermoedelijk;90Lx70Bx60H)
Ik heb ondertussen alle grote onderdelen bij elkaar; koellichamen (50KG ofzo en ik ga ze ook nog zelf zwart anodiseren; proef gedaan van de week; lukt!!)) alle trafo's (2x 650VA en 4x 500VA) en 1,3F(ja zware inschakelvertraging!) aan elco's van Epcos en BC.
Ook alle speakers zijn er (zelfs teveel! binnenkort marktplaats...)
Daarnaast moeten er nog extra actieve filters worden gemaakt en dat alles aangesloten op een 14 kanaals 12-stappenvolumeschakelaar(make-before-break) met metaalfilmweerstanden (zie ook foto op bovenstaand topic van dit forum).
Dus de grote hap is er. Ook moet er nog een 5.1 sacd-speler worden gebouwd. Dit zal een ombouw worden van een bestaande speler (heb al twee identieke spelers; 1 voor onderdelen als ik wat verpruts) met nieuwe kast;voeding;uitgang;klok etcetc...
Ik zal volgende week foto's sturen van alle onderdelen.
Het zal vast een hele tijd duren voordat alles af is. Het is echt een giga project, en het gevaar ligt altijd op de loer dat zoiets nooit afkomt, maar ik zal mn uiterste best doen en er zeker een jaar voor uittrekken.
Zal hier proberen bij te houden wat er gebeurd, commentaar/kritiek is welkom.
Zoals gezegd; volgende week onderdelen-foto's.
Update voor de speakers;
Het worden 3 gelijke voor kanalen, dwz; Rev 990000+Rev 12m+2x21w8555-01
Achter blijft hetzelfde, dus 15w + ringrad Vifa
Twee subs met de scan 23W
Alles in gesloten kasten