Pagina 1 van 1

Hobby Hifi Sub Zero

Geplaatst: zo 09 mei 2010, 21:12
door hovingtim
Niet veel bijzonders, maar de 18" celestion woofer die ik aangeschaft had via marktplaats, heb ik in de sub zero van de hobby hifi gestopt. Aangestuurd met de reckhorn 401 amp en een kleine boost van 3db op 22hz. Er moet nog een frontje voor. Dit word een ring van mdf, precies in de maat van de woofer. Die schuif ik dan zo over de woofer, en dan heeft hij zijn frontje.

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Geplaatst: ma 10 mei 2010, 11:12
door Ronald_1
Dat ziet er keurig uit. :) Van welk hout is de front, bovenkant en achterkant gemaakt?

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Geplaatst: ma 10 mei 2010, 11:59
door autotuning_sem
best een geile sub :P met zo'n mooie GROTE woofer, daar houd ik wel van! echt strak gedaan!!!

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Geplaatst: ma 10 mei 2010, 20:07
door hovingtim
Ronald_1 schreef:
Dat ziet er keurig uit. :) Van welk hout is de front, bovenkant en achterkant gemaakt?
Het is geen hout, het is plak plasic van de Praxis (wat je op je vensterbanken kan plakken). Ik heb de hele sub 3x in de grondverf gezet, daarna netjes geschuurd en toen de zijkanten zijdeglans zwart gemaakt. Daarna de voorkant beplakt met beleid, en als afwerking zit er nu net de 1e laag parket lak op.

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Geplaatst: di 11 mei 2010, 8:47
door bartsegers
wow, best netjes voor plakplastic, hoewel de fotos niet echt scxherp zijn daarvoor.
Hoe gaat dat met de hoekjes en die plakplastic ??

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Geplaatst: di 11 mei 2010, 9:26
door hovingtim
Hoekjes gaat prima met dat spul, desnoods verwarmen met de fohn als nodig. Naden aan elkaar gaat lastiger, en heeft ook dus voor wat foutjes gezorgt. Des al niet te min, mag het resultaat er wel wezen vond ik.

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Geplaatst: di 11 mei 2010, 21:57
door Vinculum
Ik heb hetzelfde spul gebruikt voor mijn Stiletto's en zelfs precies dezelfde folie voor de Ohmnia's. Werkt super en inderdaad ook goed om hoeken/rondingen te gebruiken.

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Geplaatst: wo 22 dec 2010, 9:36
door Joland
Tim, ziet er erg strak uit! :rock:

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Geplaatst: wo 22 dec 2010, 12:09
door cobaltjeh
Ziet er goed uit! heb je de laklaak ook nog over het plakplastic gedaan?
Dit kan ik niet duidelijk halen uit je verhaal.

Re: Hobby Hifi Sub Zero

Geplaatst: wo 22 dec 2010, 22:58
door hovingtim
cobaltjeh schreef:
Ziet er goed uit! heb je de laklaak ook nog over het plakplastic gedaan?
Dit kan ik niet duidelijk halen uit je verhaal.
Dat staat op de planning, net als het maken van de front voor de woofer. Momenteel, ben ik druk bezig met de keukenkastjes retro oranje te verven. Het heeft dus nog niet echt prioriteit.

Echt WAF heeft het niet, al staat er inmiddels wel een glazenschaal op (met in deze maand kerstballen erin :wink: )