Pagina 1 van 1
Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"
Geplaatst: di 04 mei 2010, 23:47
door Wardje
Goedenavond allemaal,
voor een kennis van mij ben ik op zoek naar vervangende luidsprekers voor in zijn zuilen.
Ik heb wat lopen zoeken op Internet en het blijken Studio de Schop luidsprekers te zijn, en ik meen van het type ML 1.3..
Nou zijn deze gemaakt op het moment dat ik mijn ogen open deed in de wieg bij mijn moeder, en helaas worden deze niet meer gemaakt.
Na nog meer rondsnuffelen ben ik er volgens mij achter dat Studio de Schop gebruik maakte van Vifa Woofers?
Mocht dat niet zo zijn, een kleine beschrijving: Foam surround, mat/doorzichtige conus en een stoffen spreekspoel.
Is er iemand op dit forum bekend met deze luidsprekers, en wie zou mij verder kunnen helpen op zoek naar vervangende units voor in zijn speakers? MET foto's, voor de liefhebbers

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"
Geplaatst: wo 05 mei 2010, 6:37
door SARK
Wat is er mis met de oude units, oftewel ... waarom ben je op zoek naar vervangende units

Je zou ook een mailtje kunnen wagen aan Koos Nieuwenhuis
http://www.koosnieuwenhuis.nl/index.php ... 8&Itemid=9
Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"
Geplaatst: wo 05 mei 2010, 11:04
door Vuurkat
Volgens mij zijn de woofers defect, dat staat in ieder geval bij de omschrijving van de afbeelding.
Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"
Geplaatst: wo 05 mei 2010, 11:11
door ray5150
wel de woofers defect maar niet de tweeters?
normaal is het toch juist omgekeerd?
Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"
Geplaatst: wo 05 mei 2010, 15:38
door Wardje
Ik kreeg de zuil inderdaad met de mededeling dat de woofers defect waren.
Ik dus meteen enthousiast de woofers eruit geschroefd en in een test-kastje bij mij geschroefd.
Maar daar deden ze het perfect in, dus ik krabde al op mn achterhoofd.
Nu ik de zuilen weer in elkaar gezet heb hoor ik ook niks van gekraak of aanlopen.
De eigenaar is onderweg met de 2de zuil, ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen en afloop.
In ieder geval zijn de tweeters en het crossover van deze ook nog in goede staat; de zuil staat hier momenteel wat klanken uit te stoten..
Bedankt voor de hulp voor nu in ieder geval!
Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"
Geplaatst: wo 05 mei 2010, 18:26
door squall
tjsa.. als de woofers het wel goed doen in een testkastje dan lijkt me de logische conclusie dat er iets fout is met je filter.
Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"
Geplaatst: wo 05 mei 2010, 21:13
door pvanlingen
Ik weet het, als de woofers nog in orde zijn heeft deze reactie geen zin,
maar het zijn Bravox units.
Ze werden geleverd door de firma Clofis.
mvg,
Paul van Lingen.
Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"
Geplaatst: di 27 jul 2010, 17:24
door blissard
Bij mijn ML werd gebruik gemaakt van de monacor SP-150
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=7239. Deze lijken daarop, maar ik kan de kleur niet zo goed inschatten op de foto. Is het conusmateriaal wit?
De tweeter was er een van Morel, maar het type nummer weet ik niet.
Helaas heb ik de speaker niet meer, anders zou ik even voor je kijken.
Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"
Geplaatst: di 27 jul 2010, 22:30
door Marp
blissard schreef:.....
SP-150. Deze lijken daarop, maar ik kan de kleur niet zo goed inschatten op de foto. Is het conusmateriaal wit?
Ze lijken wel wat op een SP150, maar zijn het niet. De
defecte woofertjes van Ward hebben foamranden, en vierkante uitsparingen in de bevestigingsrand.
Ook hebben ze een andere korf en magneet:

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"
Geplaatst: wo 28 jul 2010, 6:53
door SARK
Wardje schreef:De eigenaar is onderweg met de 2de zuil, ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen en afloop.
Misschien moet
Wardje ons maar eens een update geven

Re: Speakers vervangen uit "Studio de Schop ML1.3"
Geplaatst: do 04 nov 2010, 0:39
door Wardje
Excuses voor de inmens late reactie. Ook de 2de zuil klonk bij mij als een (kl)(sch)op..
Daarna even naar het huis van de eigenaar meegereden ( in de binnenzak een busje Kontact60) en daarmee was wonderwel het kraakprobleem opgelost
Niks kapot dus, en dus de zuilen weer in ere hersteld..
Nogmaals excuses dat jullie zolang hebben moeten wachten, en desalniettemin bedankt voor al jullie moeite!