Pagina 1 van 1
Verhuizing
Geplaatst: ma 05 sep 2005, 22:41
door Sander
Update,
Het forum van zelfbouwaudio draait nu op de nieuwe bak. Zoals je kan zien in de adresbalk draagt de site nog niet zijn eigen domein, dit komt omdat bij de registrar de DNS gegevens nog niet zijn omgezet. Als het goed is is Henkjan hier achteraan (Henkjan?).
De frontpage werkt nog niet, hebben klein probleempje met het importeren van die database. Gaan we morgen verder naar kijken.
Iedereen zal opnieuw moeten inloggen (gebruikersnaam en ww) omdat ook het cookie domein veranderd is. Na de DNS omzetting van de domeinnaam zal dit wederom gebeuren, dan gaan de cookies terug naar zelfbouwaudio.nl. Dat zal dan ook de (voorlopig) laatste keer zijn dat je je handmatig moet inloggen (tenzij je dat natuurlijk altijd doet

)
Het forum is nu weer beduidend sneller, maar zal bij het openen van de site nog een kleine vertraging kunnen hebben omdat de re-direct nog op de oude bak draait (die poepie traag is nog steeds vanwege de DDos attack).
De Audiforum.nl server heeft ook af en toe z'n trage momenten, ook hier zijn we mee bezig, morgenvroeg (rond 06:00 AM) zal de Apache 2 ge-downgrated worden naar 1.
Zo, voor zover de nieuwtjes, veel plezier weer op het forum

Geplaatst: ma 05 sep 2005, 23:05
door Henkjan
Sander, bedankt! (en zie je meel voor t antwoord van de registar)
Geplaatst: ma 05 sep 2005, 23:08
door Martijn M
is idd alweer een stuk sneller!
wat is een registar

Geplaatst: ma 05 sep 2005, 23:25
door Sander
Bij een registrar kun je een domeinnaam registreren, zelfbouwaudio.nl bijv. Deze zorgt er dan ook voor dat de mensentaal naam zelfbouwaudio.nl wordt omgezet in internettaal zelfbouwaudio.nl (het ip-adres waar het domein aan gekoppeld is, in dit gevan dus de AF server.
ps, ik heb geen mail ontvangen henkjan, probeer het anders even op sweenen_at_home.nl ... (zijn ook nog paar probleempjes met de mail)
Geplaatst: di 06 sep 2005, 10:11
door Sander
Apache inmiddels ge-downgrated. Werkt subliem weer

Geplaatst: di 06 sep 2005, 11:38
door voodooless
Hey, ik moet nu steeds weer opnieuw inloggen als ik mijn browser tab sluit. Lijkt me dus dat er het e.a nog niet 100% in orde is.
Geplaatst: di 06 sep 2005, 13:08
door Henkjan
Sander schreef:ps, ik heb geen mail ontvangen henkjan, probeer het anders even op sweenen_at_home.nl ... (zijn ook nog paar probleempjes met de mail)
komt vanavond dus....
Geplaatst: di 06 sep 2005, 13:57
door Sander
deepspace schreef:Hey, ik moet nu steeds weer opnieuw inloggen als ik mijn browser tab sluit. Lijkt me dus dat er het e.a nog niet 100% in orde is.
sander schreef:Iedereen zal opnieuw moeten inloggen (gebruikersnaam en ww) omdat ook het cookie domein veranderd is
Geplaatst: di 06 sep 2005, 14:04
door Henkjan
denk dat deepspace bedoelt echt elke keer, dus niet alleen de 1e keer na de move.
Geplaatst: di 06 sep 2005, 15:45
door Sander
komt goed, als het domein over is, dan zijn alle probleempjes weg. Even de snelheid (of traagheid) van de registrar afwachten.
Geplaatst: di 06 sep 2005, 17:56
door Jasper Joppe Geers
Wauw!Hhet gaat nu inderdaad wel een stukje vlotter!
Maarreh, dat inloggen blijft bij mij toch wel een probleem. Zelfs wanneer ik een pagina alleen maar refresh, klap ik eruit en kan ik eerst weer inloggen..
Maar: komt goed! Geen vooruitgang zonder kinderziektes toch?
Geplaatst: di 06 sep 2005, 19:45
door JuuL
Bedankt, gaat -ook hier- een stuk vlotter!

Op schoonheidsfoutje van inloggen na.
Re: Verhuizing
Geplaatst: di 06 sep 2005, 21:45
door Pjotr
Sander schreef:Iedereen zal opnieuw moeten inloggen (gebruikersnaam en ww) omdat ook het cookie domein veranderd is. Na de DNS omzetting van de domeinnaam zal dit wederom gebeuren, dan gaan de cookies terug naar zelfbouwaudio.nl. Dat zal dan ook de (voorlopig) laatste keer zijn dat je je handmatig moet inloggen (tenzij je dat natuurlijk altijd doet

)
Mooi werk Sander

Hopelijk werken dan de links in postings naar postings op het forum zelf ook weer want die kloppen nu even niet meer.
Geplaatst: wo 07 sep 2005, 20:38
door audioot
gaat perfekt
prima werk sander
mvg
audioot
Geplaatst: do 15 sep 2005, 14:28
door Bart_M
We zijn weer online, en het is ook supersnel.
Geplaatst: do 15 sep 2005, 18:09
door voodooless
Zijn opeens de kleurtjes van de plaatjes voor nieuwe berichten aangepast? eerst waren deze duidelijk als geel te herkennen, nu animeren ze alleen...
Geplaatst: do 15 sep 2005, 18:42
door Sander
koekjes zijn aangepast terug naar zba domein, opnieuw inloggen dus
voor de rest alles up and running
Geplaatst: do 15 sep 2005, 18:43
door voodooless
Sander schreef:koekjes zijn aangepast terug naar zba domein, opnieuw inloggen dus

Eu.. ik hoef niet opnieuw in te loggen.. vaag
In ieder geval zijn de kleurtjes nu wel weer OK. En alles is weer lekker snel! Top job!
Geplaatst: do 15 sep 2005, 19:29
door richard
Hij is nu lekker vlot, dat wel. Maar ik kreeg haast ontwenningsverschijnselen van het gemis de afgelopen week.
Geplaatst: do 15 sep 2005, 20:51
door Henkjan
Geplaatst: do 15 sep 2005, 21:05
door SARK
Dank

(en ook bedankt voor de tijdelijke "audi"link

)
Geplaatst: za 17 sep 2005, 22:38
door sphere
De link op de frontpage is broken,
http://forum.zelfbouwaudio.nl/
Die komt uit bij de pagina waar hij op staat.
De andere link
http://forum.zelfbouwaudio.nl/forum werkt wel.
Misschien een goed idee om
http://forum.zelfbouwaudio.nl/ automatisch te laten wijzen naar /forum ipv
http://www.zelfbouwaudio.nl ?
Geplaatst: di 20 sep 2005, 19:55
door Sander
das vrij makkelijk aan te passen, komt goed
