Pagina 1 van 1

Fotos plaatsen in een topic

Geplaatst: za 03 sep 2005, 19:33
door asterduc
Kan iemand mij vertellen hoe ik een foto plaats in een topic.
Volgens mij moet je via Img verwijzen naar een internetadres of locatie waar die foto staat. Maar dan moet je wel ergens voor zo'n locatie gaan zorgen, of kan het eenvoudiger.

ED[/img]

Geplaatst: za 03 sep 2005, 19:41
door SARK
Ik zou zeggen, snuffel deze link eens door. Hier staan een aantal oplossingen.

Geplaatst: za 03 sep 2005, 21:52
door teacher
mijn tip:

http://imageshack.us/

uploaden, code kopieren (directe link of thumbnail+link naar grote) en in je bericht plakken.

Je hoeft je er niet voor te registreren. Mocht je dat wel doen kan je altijd bij je eigen foto's en ook dingen verwijderen ed.

oh ja.. "gratis" dus ;)

Geplaatst: zo 04 sep 2005, 10:51
door asterduc
Bedankt jongens,

WS-ftp LE heb ik nergens gratis gevonden maar ik ben wel via Teacher zijn link bij de WEB CEO freeware terechtgekomen.

Installatie en het overzetten van de foto naar mijn provider is gelukt, maar ik kan niet aan de foto.
Die zou nu op http://home.scarlet.be/~collier6 moeten staan, maar ik schijn geen toegang te hebben.

Ik heb er nu even genoeg van, ga eerst wat sporten en misschien dat het daarna wel lukt.

ED

Geplaatst: zo 04 sep 2005, 11:27
door SARK
Ik sta helemaal achter de tip van teacher, ik werk al geruime tijd met imageshack ... werkt perfect en makkelijk.

Geplaatst: zo 04 sep 2005, 11:29
door teacher
je krijgt een 403 als je je site bekijkt, omdat er geen "index.htm" op staat.

als je nu:
http://home.scarlet.be/~collier6/naam_van_foto.jpg doet moet het wel lukken denk ik zo.

verder ben ik het uiteraard eens met SARK 8)

t.

Geplaatst: zo 04 sep 2005, 13:52
door asterduc
teacher schreef:
je krijgt een 403 als je je site bekijkt, omdat er geen "index.htm" op staat.
als je nu:
http://home.scarlet.be/~collier6/naam_van_foto.jpg doet moet het wel lukken denk ik zo.
t.
wat leuk, jullie doen opzoekwerk terwijl ik ga sporten.

Het lukt nu helemaal. Aardig van je Teacher.

Afbeelding

ED

Geplaatst: zo 04 sep 2005, 15:46
door teacher
hihi...
tuurlijk, anytime.

kijk, ik vind speakers bouwen pittige kost, maar heb flink kaas gegeten van websites ed. Anderen hebben dit precies andersom :wink:

Geplaatst: zo 04 sep 2005, 21:50
door asterduc
teacher schreef:
hihi...
tuurlijk, anytime.

kijk, ik vind speakers bouwen pittige kost, maar heb flink kaas gegeten van websites ed. Anderen hebben dit precies andersom :wink:
Goed om weten. Als je eens een speakerkastje of een basgitaar nodig hebt dan maak ik die wel terwijl jij mijn webpage opmaakt. :D

ED

Geplaatst: ma 05 sep 2005, 18:44
door Pjotr
asterduk schreef:
WS-ftp LE heb ik nergens gratis gevonden maar ik ben wel via Teacher zijn link bij de WEB CEO freeware terechtgekomen.
WS-FTP Light wordt niet meer ondersteund maar is wel nog op het internet te vinden (al weet ik ook niet meer waar). Kan het je wel mailen als je wilt of had je het nu zelf al gevonden?

Als je provider secure FTP ondersteunt is WinSCP een lekker progje en is gratis.

Overigens is een index.htm niet echt nodig als je direct verwijst. Je moet dan soms wel de toegangsvlaggetjes van de folders (directories) en files met de hand goed zetten.

Maar goed, het is je uiteindelijk toch gelukt :D

Geplaatst: di 06 sep 2005, 0:16
door asterduc
Pjotr schreef:
asterduk schreef:
WS-ftp LE heb ik nergens gratis gevonden maar ik ben wel via Teacher zijn link bij de WEB CEO freeware terechtgekomen.
WS-FTP Light wordt niet meer ondersteund maar is wel nog op het internet te vinden (al weet ik ook niet meer waar). Kan het je wel mailen als je wilt of had je het nu zelf al gevonden?

Als je provider secure FTP ondersteunt is WinSCP een lekker progje en is gratis.

Overigens is een index.htm niet echt nodig als je direct verwijst. Je moet dan soms wel de toegangsvlaggetjes van de folders (directories) en files met de hand goed zetten.

Maar goed, het is je uiteindelijk toch gelukt :D
Bedankt Peter,

WEB CEO for dummies ligt precies op mijn vaardigheidsniveau. Het lukt net.
Die opmerking van die index vind ik echter wel interessant.
Moet ik normaal kunnen zien wat er in mijn webspace zit zonder de juiste filenamen te weten? ik kijk nu altijd stiekem via WEB CEO wat er in de box zit, typ het dan perfect na en voila!

ED

Geplaatst: di 06 sep 2005, 19:07
door Pjotr
Hallo Ed,

Heb even bij de help van je provider gekeken maar veel info geven ze niet. Dus als je het werkend hebt, vraag niet hoe het kan maar profiteer er van :)

Overigens als je de toegangspermissie van de files en directories wilt wijzigen (als je dat al kan bij je provider) moet je wel iets van UNIX weten en er mee bekend zijn. Zo niet, beslist afbijven!

WEB CEO ken ik niet maar de laatste gratis Light versie van WS_ftp staat nog wel hier voor diegenen die er naar op zoek zijn:

http://www.mgt.buffalo.edu/orm/software ... _ftple.exe