Pagina 1 van 1
auto speakers
Geplaatst: di 20 apr 2010, 9:20
door DIY_peter
Ik zou in mijn bestelwagen wat betere sound willen dan de kleine speakertjes in het dashboard.
De eenvoudigste oplossing lijkt mij 2 mdf kastjes onder de voorzetels.
Maar welke speakers gebruik ik? Budget <100€
Re: auto speakers
Geplaatst: di 20 apr 2010, 16:03
door bartsegers
Welke speaker, hoe interpreteren wij dat?
Zoek je wel specifiek auto speakers, of wil je aan de slag met normale hifi units?
Ik zou eerst even nadenken over de afstraling van je mid en hoog. Onder een stoel is dat natuurlijk 0,0.
Wat past er nu in je dashboard? wellicht dat je die kleintjes het midden en hoog laat doen, en onder je stoel een woofertje plaatst. (en deze op achteruitgang van je radio zetten)
De voorspeakers een high pass geven van bijvoorbeeld 150 hz ofzo ?
Re: auto speakers
Geplaatst: di 20 apr 2010, 16:14
door DIY_peter
Ik zoek iets eenvoudig. Een carspeaker dus. Een coax waar ik geen filtertje voor moet maken?
In het dashboard is weinig plaats. Het is een vw transporter.
Volgens de man bij een car audio winkel waar ik mijn radio kocht, wordt er vaak gewerkt met een kastje onder te stoelen. Volgens hem geeft dat een vrij goeie sound vergeleken met die kleine dashboard speakertjes. Ik heb het nog nooit gehoord, heb er dus geen idee van hoe het gaat klinken.
Re: auto speakers
Geplaatst: di 20 apr 2010, 17:01
door wouter
Heb je al gezocht op caraudio sites, of VW (transporter) clubs? Ik denk dat je dat resultaten oplevert die op luisterervaring gebaseerd zijn.
Re: auto speakers
Geplaatst: di 20 apr 2010, 20:37
door DIY_peter
vw transporterclubs. Goed idee!
Re: auto speakers
Geplaatst: wo 21 apr 2010, 10:10
door bartsegers
full range speakers onder je stoelen is echt een NOGO. Welke audio zaak raad dat nu aan? (niet meer terug gaan)
Als je hier eens op rondsnuffelt.
http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/default.asp
Ik zie veelal extra deurbakken die worden gemaakt. is dat een optie voor je ?
Anders is er maar 1 optie, en dat is de kleine dashbord speakers van laag ontzien en een subje onder de stoel.
Welke transporter heb je precies??
Hier een type 4 volgens mij met gewoon joekels van speakers in de deur!
