Lenco PTP3
Geplaatst: ma 19 apr 2010, 21:39
Ik ben een beetje laat, maar ik zal dan toch maar even een showcase aanmaken.
Ik ben ondertussen al redelijk gevorderd met de bouw van mijn nieuwe draaitafel.
Voor de mensen die echt geïnteresseerd zijn is hier een linkje naar het forum van LencoHeaven. Daar kan je vanaf het begin volgen.
Ik ben dus aanbeland bij het fabriceren van het armboard en het frezen van de kanalen voor de bekabeling.
De stand van zaken: Zoals je kan zien is het armbord een beetje mislukt.
Het freesje stond net iets te diep en op zo'n smal vlakje is ie moeilijk stabiel te houden.
Volgende keer klem ik de frees in en beweeg ik het plankje over het glij-vlak van de frees. Ik denk dat dat handiger is in dit geval. De volgende zaken die in de planning staan zijn het frezen van de kanalen voor de bedrading, het afronden van de scherpe kanten (*), ring voor het plateau frezen en de motor smeren.
Het zou kunnen dat het armboard nog een ander design krijgt ook. Ik moet daar nog eens hard over nadenken. Misschien dat ik iets uit aluminium of RVS ga/laat maken.
Voor het frezen van de kanalen voor de bedrading heb ik een half ronde frees gekocht. Zo kan ik mooie ronde kanalen maken. Ook al zie je dat niet, het zijn de details die tellen he.
Meer nieuws als er meer werk is geleverd.
(*) Ik moet nog beslissen wat ik ga doen. Ofwel laat ik het zo en frees ik gewoon de kanten rond ofwel lijm ik een 4mm MPX laagje met beuken fineer er op zodat de PTP3 mooi verzonken ligt en frees ik dan pas alles mooi rond.
Ik ben ondertussen al redelijk gevorderd met de bouw van mijn nieuwe draaitafel.
Voor de mensen die echt geïnteresseerd zijn is hier een linkje naar het forum van LencoHeaven. Daar kan je vanaf het begin volgen.
Ik ben dus aanbeland bij het fabriceren van het armboard en het frezen van de kanalen voor de bekabeling.
De stand van zaken: Zoals je kan zien is het armbord een beetje mislukt.
Het freesje stond net iets te diep en op zo'n smal vlakje is ie moeilijk stabiel te houden.
Volgende keer klem ik de frees in en beweeg ik het plankje over het glij-vlak van de frees. Ik denk dat dat handiger is in dit geval. De volgende zaken die in de planning staan zijn het frezen van de kanalen voor de bedrading, het afronden van de scherpe kanten (*), ring voor het plateau frezen en de motor smeren.
Het zou kunnen dat het armboard nog een ander design krijgt ook. Ik moet daar nog eens hard over nadenken. Misschien dat ik iets uit aluminium of RVS ga/laat maken.
Voor het frezen van de kanalen voor de bedrading heb ik een half ronde frees gekocht. Zo kan ik mooie ronde kanalen maken. Ook al zie je dat niet, het zijn de details die tellen he.
Meer nieuws als er meer werk is geleverd.
(*) Ik moet nog beslissen wat ik ga doen. Ofwel laat ik het zo en frees ik gewoon de kanten rond ofwel lijm ik een 4mm MPX laagje met beuken fineer er op zodat de PTP3 mooi verzonken ligt en frees ik dan pas alles mooi rond.