Pagina 1 van 1

Quint (natuursteen)

Geplaatst: za 03 apr 2010, 15:30
door Maarten
En na 2 jaar... De Quint is klaar...
In het top-kastje zitten de filter componenten, en dan gaat het laag signaal in een 4-aardige kabel via speacon connectors naar de laag kast
IMG_0740.JPG
IMG_0743.JPG
IMG_0744.JPG
Maar ik heb een beetje moeite met het stereo beeld, Hij is een soort vaag en heel breed. Iemand tips om dat beter te krijgen?

Ze staan relatief dicht bij elkaar. ong. 2 mtr uit elkaar, luister afstand ong 4 mtr.

Re: Quint (natuursteen)

Geplaatst: za 03 apr 2010, 18:53
door Tommy
Maarten schreef:
En na 2 jaar... De Quint is klaar...
Hij is een soort vaag en heel breed. Iemand tips om dat beter te krijgen?
Klinkt als uit fase.

Ziet er wel heel netjes uit. Complimenten!

Re: Quint (natuursteen)

Geplaatst: zo 04 apr 2010, 0:09
door Maarten
Dacht dat ik dat wel goed gedaan had, maar ik zal het ff na meten. Ik zal m'n bevindingen laten weten

Re: Quint (natuursteen)

Geplaatst: zo 04 apr 2010, 11:18
door Pjotr
Verder zou ik om de tweeter nog Baffletex op het front van de topkast plakken. Met een kastje met zulke relatief scherpe hoeken komt dat de plaatsing ook ten goede.

Re: Quint (natuursteen)

Geplaatst: di 06 apr 2010, 20:28
door richard
Misschien dat de kast tussen de speakers ook een verstoring geeft. Probeer eens de speakers wat verder naar voren en wat verder uit elkaar te zetten zodat de luisterdriehoek wat meer gelijkzijdig wordt.

Re: Quint (natuursteen)

Geplaatst: di 06 apr 2010, 21:33
door Maarten
Nou, ik heb ze ff een meter van de wand getrokken... en dat klinkt heel anders.
In ieder geval wat stereo beeld betreft, De kast waar ze naast staan is ook open, daar zal t ook wel niet beter van worden...
Voor de zekerheid zal ik nog wel de fase van alle speakers controleren, Moet ik ff een multimeter mee van m'n werk.