Pagina 1 van 1

Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 20:11
door Sander
Hoi,

We zijn eventjes bezig met een servermigratie (gaan naar een Vsphere omgeving, dedicated server voor deze site). Daarvoor heb ik momenteel even de attachments uitgezet. Vanavond om max 22:00 staan ze weer aan en zitten we op de nieuwe server :)

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:18
door Sander
En we zijn over naar de nieuwe server :) 8)

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:26
door MrCaBLeGuY
prima gegaan toch, ik neem aan wegens nieuwe ip naar anderre colocatie, Redbus?

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:28
door cve
Niet alle plaatjes zijn meegekomen :(

Co

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:28
door Sander
Nee, servertje hoger in het rack, haha.

Vorige server was een gedeelde fysieke bak, nu zitten jullie op een dedicated virtuele server gehost door Vmware Vsphere.

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:29
door Sander
Heb je een voorbeeld?

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:31
door MrCaBLeGuY
Oh een paar plaatjes hoger in het rack is goed te doen :) Waar staan jullie ? Heb zelf nog servers in Redbus & KPN (kpn gebouw bij WTC).

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:33
door Sander
We zitten alweer 2 jaar naar volle tevredenheid bij Leaseweb in Haarlem.

KPN gebouw in WTC ken ik, heb daar nog op de 3e wat hangen bij Xs4all.

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:33
door cve

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:35
door MrCaBLeGuY
PS. Als je in Leasweb/Redbus staat en je staat op 1 of hoger loop je dan voorzichtig :)

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:38
door Sander

Er lijkt meer mis te gaan, er wordt geen enkele attachment getoond, ik ga even kieken.

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:43
door cve
Er lijkt meer mis te gaan, er wordt geen enkele attachment getoond, ik ga even kieken.
Nou om het nog vreemder te maken Sander, hier doet een deel het wel en een deel het niet.

Co

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 21:50
door Sander
Probleem gevonden, ik ben aan het oplossen.

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 22:12
door Sander
Oeps, klein foutje, sorry!

Ben nog bezg, attachments zullen er met 20 mins zijn.

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 22:21
door Leeuwarden
Kan iemand die man even een knuffel geven :mrgreen:

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 22:33
door cve
Kan iemand die man even een knuffel geven
Misschien iets voor onze andere Sander :mrgreen:

Co

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 22:35
door JvS
:mrgreen:

Re: Servermigratie

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 22:43
door Sander
Bijlagen/thumbs worden weer getoond! Ik ga even me moppie knuffelen ;)

Re: Servermigratie

Geplaatst: do 01 apr 2010, 13:50
door MrCaBLeGuY
XS4all ruimte is leuk, kekke zwart/groene kasten :)

Heb je dat (monster)unit van archive.org daar gezien met 40" flatpanel er boven ?

Haarlem is EvoSwitch zeker? Hoe is die ruimte, ben daar nog nooit geweest.

Re: Servermigratie

Geplaatst: do 01 apr 2010, 15:05
door Sander
Ja, dat archiveding, beetje raar. Je kan zo zelf de stekkers eruit trekken... :-# Meest relaxede van XS4All is de relaxruimte... meningeen nachtje daar ge-photoplayed :)

Zitten nu bij Evo ja, goede ruimte, vooral prijs is goed :) Ik weet niet of je bijlagen mag zien, maar in dit bericht staan wat fotootjes van de serverfarm bij EVO: http://www.audiforum.nl/forum/aankondig ... post854650

Re: Servermigratie

Geplaatst: do 01 apr 2010, 15:11
door MrCaBLeGuY
Ja je kan gewoon die hele APC aan de zijkant uit zetten bij dat archive ding, maar ja iemand kan ook mijn APC resetten met een schroevendraaier door het gaas, je gaat er in die ruimtes vanuit dat we elkaar een beetje respecteren :) Heb daar een 1/3e kast op de bodem (mooiste plekje ivm koeling).

Mag ik zo vrij zijn te vragen wat je heb staan bij evo en wat ze rekenen? Heb je een dedicated server van hun of gewoon een eigen en dan colo?

PS. Die relax ruimte is zeker oke bij XS4ALL, wel is in slaap gevallen op die blauwe bank snachts :P

Re: Servermigratie

Geplaatst: do 01 apr 2010, 15:15
door Sander
Colo.

Momenteel 2x Dell P/E 1950's met 16GB MEM, 300GB SAS 15K@RAID1 & Vmware Vsphere
en nog een P/E 1850 met 3x 146GB@Raid5.

Ik ga m'n 'hosting' binnenkort uitbreiden met Hosted Exchange, dus ben beetje aan het rondspieken naar nog een 1950 & NFS Storage Server....

Re: Servermigratie

Geplaatst: do 01 apr 2010, 15:38
door MrCaBLeGuY
Hosted Exchange, dat is meer mijn ding :) Ik heb 3 jaar @ http://www.is.nl gewerkt, dus ben opgegroeid met windows hosting. Heb alleen maar windows servers staan met SQL 2008 en exchange (uitsluitend voor mezelf en wat bekende). Die dell units zijn mooi ja, bij IS Interned Services staat ook alleen maar Dell, wat een gelikte machines.

Ik kan wel even voor je informeren of er nog een Dell uit gaat, staan er honderden misschien staat er nog wat op kantoor waar ze niks mee doen. Laat maar even weten.

Re: Servermigratie

Geplaatst: do 01 apr 2010, 15:41
door Sander
Interesting, sowieso altijd geïnteresseerd in handel ;)

Op welk platform hebben jullie Hosted Exchange draaien, 2010 al?

Re: Servermigratie

Geplaatst: do 01 apr 2010, 15:46
door MrCaBLeGuY
"werkte" er :) Eigenaar werd een persoonlijke vriend en woont nu samen met me zusje en 2 kinderen :) Was geen ideale situatie meer :)

volgens mij draait het nog gewoon op 2008 .... ik zal even mailen of er nog wat ligt