Verwijderen impregneermiddel
Geplaatst: di 30 mar 2010, 10:51
Mensen,
De vorderingen komen traag, maar ik ben nog steeds bezig met een 2-weg met seas drivers. Tussen de bedrijven door doe ik zo af en toe iets. Dit maakt dat je soms net even niet lang genoeg nadenkt en onhandige dingen doet...
Ik heb in een moment van verstandsverbijstering bij het impregneren van de binnenkant van de reflex-sleuf en kast een aantal lijmvlakjes meegenomen. Onhandig, omdat het vettige impregneermiddel (Hermadix Impraline pre-activ) het hout zo mooi afsluit voor invloeden van buitenaf, dus ook voor de lijm.
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van zo een impregneermiddel? Het is een geëmulgeerde olie, dus ik zit te denken aan het afnemen van de lijmvlakken met thinner en daarna licht opschuren... Goed plan? Of zijn er betere ideeën?
Groet,
Rob
De vorderingen komen traag, maar ik ben nog steeds bezig met een 2-weg met seas drivers. Tussen de bedrijven door doe ik zo af en toe iets. Dit maakt dat je soms net even niet lang genoeg nadenkt en onhandige dingen doet...
Ik heb in een moment van verstandsverbijstering bij het impregneren van de binnenkant van de reflex-sleuf en kast een aantal lijmvlakjes meegenomen. Onhandig, omdat het vettige impregneermiddel (Hermadix Impraline pre-activ) het hout zo mooi afsluit voor invloeden van buitenaf, dus ook voor de lijm.
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van zo een impregneermiddel? Het is een geëmulgeerde olie, dus ik zit te denken aan het afnemen van de lijmvlakken met thinner en daarna licht opschuren... Goed plan? Of zijn er betere ideeën?
Groet,
Rob