Pagina 1 van 1
4 polige din-plug
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 17:51
door dre
ik ben al een hele poos op zoek naar een 4 polige din-plug van goede kwaliteit,dus het liefst met vergulde contacten......
het is voor aan de arm van m`n draaitafel,de meeste hebben 5 maar ik dus 4
nu zie je de mini-din in alle soorten die je maar kunt vezinnen,maar die 4 polige.....
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 17:58
door ray5150
Knip er een pen uit...

(waarschijnlijk is de indeling anders..)
De enige reden dat er nog din pluggen gemaakt worden is
MIDI
is in de audio techniek helemaal uitgestorven.
Verguld gaat helemaal niet lukken, denk ik tenminste.
Je zou ook de boel kunnen ombouwen naar RCA of XLR (ook 4 polig verkrijgbaar.)
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 18:30
door dre
Verguld gaat helemaal niet lukken, denk ik tenminste.
Je zou ook de boel kunnen ombouwen naar RCA of XLR (ook 4 polig verkrijgbaar.)
die gewone prutpluggen zijn inderdaad wel te vinden.......
ombouwen durf ik niet....
er zijn wel ombouwsets naar 5 polig.
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 18:48
door KILLorBE
Heb je een foto/voorbeeld met de positie van de pennen?
Mogelijk heb ik nog wat in de oude doos liggen.
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 18:54
door dre
werden de vergulde dins vroeger wel gemaakt dan?
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 19:03
door Pjotr
Je bedoelt vast deze:

- 6624493.jpg (9.96 KiB) 1908 keer bekeken
http://nl.farnell.com/jsp/search/browse ... %2B1002286
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 19:21
door dre
was `t maar waar!
dat is mini din,ik moet gewoon die ouderwetse hebben die ook in de quads zaten als ik het goed heb......
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 20:31
door Pjotr
Ja, je had het in je openingspost over mini-din
Heeft van Eijck in Katwijk die niet dan? Maar je bedoelt dus deze?

- 4216401.jpg (8.7 KiB) 1892 keer bekeken
http://nl.farnell.com/jsp/search/browse ... %3D1002312
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 20:43
door KILLorBE
dre schreef:werden de vergulde dins vroeger wel gemaakt dan?
Ik zou het niet durven zeggen, ik heb (Als het goed is) aardig wat DIN pluggen en de leeftijd varieert van antiek t/m jaren 90 of zo?
Maar desnoods laat je ze toch vergulden

Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 20:45
door dre
het mooiste zou zijn om `m om te bouwen naar 5 polig.....
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: wo 24 mar 2010, 20:05
door sietse
Ik heb er vier, maar zijn niet verguld, passen op een contraplug met schroefbare bevestiging, en zijn al een beetje bejaard, net als hun baasje...
Morgen een plaatje indien je ze wilt hebben?
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: wo 24 mar 2010, 21:28
door dre
als het de schroefbare zijn passen ze helaas niet.....
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: vr 26 mar 2010, 12:58
door sietse
Ik heb ook nog één chassis deel passend bij de pluggen die ik heb. Is het dan wel op te lossen?
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: vr 26 mar 2010, 19:40
door dre
ik ga liever niet aan de arm knutselen.....
maar bedankt voor de inzet!

Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: vr 26 mar 2010, 19:50
door sietse
Die connector zit toch niet aan de arm....
ff een fotootje maken van die arm..?
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: vr 26 mar 2010, 20:08
door dre
er zit onderin de arm een dinplug-female en daar steek je een kabel in met een din plug die over gaat in 2 tulppluggen.
zo`n kabeltje maar dan met 4 polige aansluiting
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: vr 26 mar 2010, 21:05
door Pjotr
dre schreef:er zit onderin de arm een dinplug-female en daar steek je een kabel in met een din plug die over gaat in 2 tulppluggen.
zo`n kabeltje maar dan met 4 polige aansluiting
Kun je dat dan niet zelf solderen?
Die 4 polige pluggen worden je hier aangeboden en zijn gewoon te krijgen. Zie ook hier:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... area_kz=8A Wat is het probleem nou?
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: vr 26 mar 2010, 21:14
door dre
1e zin van dit tpoic!

Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: vr 26 mar 2010, 21:17
door Pjotr
Tja het blijven Din pluggen natuurlijk

Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: vr 26 mar 2010, 21:48
door dre
zelfs de leverancier geeft toe dat het voor verbetering vatbaar is,en hij komt over 2 weken naar nederland.
dan wordt dit item aangekaart!
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: za 27 mar 2010, 8:27
door molekuul
Ik heb voor jou een NOS 4 polige DIN plug uit oude doos gevonden tijdens een opruiming. Het is geen High-end plug, maar echt zo'n
ouwverwetse met een kunststof huls, zie de foto.
deze mag je zo hebben onder betaling van de verzend kosten.
stuur mij maar ff-en een PB'tje
groetjes uit Tilburg
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: wo 15 jun 2011, 10:33
door deduikertjes
Hallo,
Even vloeken in de kerk:
de kwaliteit van 'standaard din-pluggen' is veel hoger dan die van 'standaard tulp'.
Een dinplug met chassisdeel zit zo in elkaar dat ie 'altijd' goed contact maakt (klein contactvlak met hoge druk). Als je gewoon een goeie kwaliteit van Neutrik ofzo neemt is verguld m.i. nergens voor nodig.
Als je me niet gelooft: vraag maar eens na bij Naim....
En die 4-polige variant is inderdaad dezelfde die Quad gebruikte voor het aansluiten van voor- aan eindversterkers. Ik kom ze nog regelmatig tegen, en dan koop ik er voor de zekerheid altijd een paar.
Ik gebruik ze nog actief in m'n zelfbouw apparatuur want de kwaliteit van ... enz. enz.
MArco
Re: 4 polige din-plug
Geplaatst: wo 15 jun 2011, 19:00
door dre
ondertussen een fraaie gevonden!
zilveren neutrik,kost ook nog eens niks
