Pagina 1 van 1
Niet meer verkrijgbare condensaroren
Geplaatst: do 18 mar 2010, 20:54
door ssander
Beste ls,
Ik ben een oude buizenversterker aan het opknappen.
Nu wil ik een aantal condensatoren vervangen, echter zijn een aantal waarden niet meer verkrijgbaar.
Zoals keramische 200pF/5%
Hoe moet ik dit aanpakken?
Sander
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Geplaatst: do 18 mar 2010, 20:57
door ray5150
twee stuks van 100 pF paralel zetten? dan kom je ook op 200 pF uit.

Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Geplaatst: do 18 mar 2010, 21:05
door ssander
Hoi ray,
Bedankt voor je reactie, daar kan ik iets mee!!
Sander
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Geplaatst: do 18 mar 2010, 21:46
door b_force
Het hangt er vanaf waar die 200pF (wat een vreemde waarde voor in een buizenversterker?) zit.
Anders kun je ook prima 220pF pakken
edit:
Ik neem aan dat dit in een RIAA/phono netwerkje zit?
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Geplaatst: do 18 mar 2010, 22:31
door Miniwatt
Zilver/mica?
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 21:51
door ssander
Hoe kan ik zien wanneer ik (bipolaire) condensatoren moet gebruiken?
Sander
Re: Niet meer verkrijgbare condensaroren
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 23:36
door ray5150
Bipolaire condensatoren in een buizenversterker? nog nooit gezien...
Wat voor merk en type gaat het eigenlijk om?
[edit: ik zie het al aan je andere topics, het gaat om de philips HF302
is het niet makkelijkker om dit is een topic te houden?]