Pagina 1 van 1
Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: zo 28 feb 2010, 13:30
door Jarno.H
Beste forum leden,
Ik zal eerst mezelf eerst even voorstellen.
Mijn naam is Jarno Hartendorp 37 jaar en werkzaam in de IP/TDM Telecommunicatie systemen.
Ik houd mij dagelijks bezig met het technisch ondersteunen van dealers in Nederland.
Op zeer jonge leeftijd al gefascineerd door electronica/mechanica, audio en HF. Na MTS elektronica te hebben gevolgd aan het werk gegaaan.
In de afgelopen jaren heb ik de audio link preamp gebouw samen met een Hypex UCD 180 en twee sets floerstaanders met Vifa Alcone en Scan Speak drivers.
Nu staat er een Super mini monitor in aanbouw met Seas en Hiquphon drivers volgens de wel bekende DIY man Troels Gravesen.
Om toch maar eens wat te laten zien op dit zeer interessante forum bij deze ook het verslag van de bouw van deze set.
M.v.g.
Jarno Hartendorp
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: zo 28 feb 2010, 14:25
door dre
welkom,en gelijk inkomen met een fraai project!

Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: zo 28 feb 2010, 14:27
door MechanicalAnimal
Hoi Jarno!
leuke intro, welkom op 't forum
Jij gaat dus de
Super Mini Monitor bouwen:
Veel sucses met de bouw en je verslag!
Maarten
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: zo 28 feb 2010, 16:09
door Leeuwarden
Dan gelijk maar even twee vraagjes: wat voor systeem heb je gemaakt met Alcone?
Ander vraagje over het filter van die monitor: wat doet die bruine streep in het midden?

Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: zo 28 feb 2010, 16:22
door MechanicalAnimal
Leeuwarden schreef:wat doet die bruine streep in het midden?
Kan dat de verbindingsstrip zijn voor de filteronderdelen?

Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: zo 28 feb 2010, 16:24
door Leeuwarden
Klinkt aannemelijk...
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: zo 28 feb 2010, 21:27
door Jarno.H
Leeuwarden schreef:Dan gelijk maar even twee vraagjes: wat voor systeem heb je gemaakt met Alcone?
Ander vraagje over het filter van die monitor: wat doet die bruine streep in het midden?

Het systeem met alcone drivers was de Pascal XT.
De tweede vraag is volgens mij al beantwoord.
Gr. Jarno
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: zo 28 feb 2010, 21:59
door Leeuwarden
Best een mooie speaker dacht ik zo, die Pascal...
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: di 02 mar 2010, 19:14
door GerardVR
Hoi Jarno,
Welkom en complimenten voor je keuze. Mooi ontwerp met hele goede drivers.
Heb zelf de Hiquphon OW1's in een design gehad met de W18E001's van Seas Excel en deze combinatie was ronduit voortreffelijk... Jouw combinatie ook!
Mocht je nog een set OW1's reserve willen of alvast voor de rears/center...
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=10525. Sorry, kon het niet laten...
Gerard
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: di 02 mar 2010, 20:14
door Christian
Hoi Jarno,
Heb je deze al gezien op MP? Een complete filterset voor deze monitoren.
http://link.marktplaats.nl/324275244
Christian
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: di 02 mar 2010, 21:51
door Jarno.H
Beste allemaal,
Als eerste wil ik even kwijt dat ik het erg leuk vind dat er al zoveel reactie is in zo’n korte tijd. En natuurlijk alle verwelkomingen!
Alle componenten zijn al enkele maanden in huis zo ook het filter.
Het is mij nu alleen nog de taak alles netjes in elkaar te lijmen waar ik op dit moment mee bezig ben. Daarna moeten de baffle's nog gefreesd worden en de filters gebouwd worden.
De bouw van de behuizing zal iets anders zijn dan die van Troels. Ik zal vanavond proberen er eens een 3d tekening van te maken.
En Christian de adv op MP had ik nog niet gezien. Misschien voor een ander forum lid handig want de prijs is goed voor dit pakket!
http://link.marktplaats.nl/324275244

- Deze filter componenten ga ik gebruiken met Clarity Cap SA.
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: di 02 mar 2010, 23:11
door Jarno.H
Nog even een update van hoe het er uiteindelijk uit zal komen te zien!
3 tekeningen zeggen meer dan duizend woorden.
Op en aanmerkingen uiteraard welkom.
Gr Jarno
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: wo 03 mar 2010, 5:45
door prison
Erg fijne speaker is dit (ik luister er niet voor niets dagelijks naar

)
Welke filter componenten gebruik je? Ik had eerst de originele Janzen caps. Maar deze toch redelijk snel vervangen voor Clarity Caps SA's en dat speelt echt een stuk prettiger. De Janzen caps klonken nogal "geknepen".
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: wo 03 mar 2010, 12:25
door Jarno.H
prison schreef:Erg fijne speaker is dit (ik luister er niet voor niets dagelijks naar

)
Welke filter componenten gebruik je? Ik had eerst de originele Janzen caps. Maar deze toch redelijk snel vervangen voor Clarity Caps SA's en dat speelt echt een stuk prettiger. De Janzen caps klonken nogal "geknepen".
Hoi Prison,
Ik heb ook gekozen voor de Clarity Cap SA.
Het heeft denk ik ook geen zin om te besparen op filter componenten in dit systeem. Het wordt toch al een kostbare grap!
Gr Jarno
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: do 04 mar 2010, 19:07
door prison
Jarno.H schreef:prison schreef:Erg fijne speaker is dit (ik luister er niet voor niets dagelijks naar

)
Welke filter componenten gebruik je? Ik had eerst de originele Janzen caps. Maar deze toch redelijk snel vervangen voor Clarity Caps SA's en dat speelt echt een stuk prettiger. De Janzen caps klonken nogal "geknepen".
Hoi Prison,
Ik heb ook gekozen voor de Clarity Cap SA.
Het heeft denk ik ook geen zin om te besparen op filter componenten in dit systeem. Het wordt toch al een kostbare grap!
Gr Jarno
Kijk dat is mooi. Reken maar dat het ontwerp zijn geld waar is. Ik blijf mij keer op keer verbazen wat er uit die kleine wonder doosjes komt. Met wat voor versterker ga je spelen?
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: do 04 mar 2010, 20:54
door Jarno.H
prison schreef:Jarno.H schreef:prison schreef:Erg fijne speaker is dit (ik luister er niet voor niets dagelijks naar

)
Welke filter componenten gebruik je? Ik had eerst de originele Janzen caps. Maar deze toch redelijk snel vervangen voor Clarity Caps SA's en dat speelt echt een stuk prettiger. De Janzen caps klonken nogal "geknepen".
Hoi Prison,
Ik heb ook gekozen voor de Clarity Cap SA.
Het heeft denk ik ook geen zin om te besparen op filter componenten in dit systeem. Het wordt toch al een kostbare grap!
Gr Jarno
Kijk dat is mooi. Reken maar dat het ontwerp zijn geld waar is. Ik blijf mij keer op keer verbazen wat er uit die kleine wonder doosjes komt. Met wat voor versterker ga je spelen?
Vier jaar geleden een Audio Link preamp gebouwd die 2 Hypex UCD180 aanstuurt.
Dit is overigens ook een heerlijke combinatie. Ben ook wel erg benieuw hoe de monitor er op gaat klinken! Wat gebruik jij Prison en kun je eens een foto posten?
Gr Jarno
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: do 04 mar 2010, 22:38
door Jarno.H
Even een kleine update:
Inmiddels de kastjes in elkaar op de frontjes na.
Duidelijk is nu te zien dat ik ze ook als bloembakken kan gebruiken

Ik hoop volgende week de filters en de frontjes te kunnen maken.
Gr Jarno
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: di 16 mar 2010, 22:37
door Jarno.H
Beste Forum leden,
Vanwege andere prioriteiten

staat dit project even op pauze.
Ik hoop volgende week weer verder te kunnen.
Groet
Jarno
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: wo 17 mar 2010, 8:11
door JvS
Een week vertraging is niets man

. Mijn (simpele) projecten lopen meestal ook iets van drie tot zes maanden ofzo

.
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: wo 17 mar 2010, 16:52
door Marp
En ook zes maanden is nog niets.

Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: wo 17 mar 2010, 17:55
door Arno
Grootse plannen, daar draait het om. Dingen afmaken is helemaal niet leuk. Dan val je in een gat.
Dus doe vooral rustig aan.
Re: Voorstellen en Super mini Monitor
Geplaatst: za 17 apr 2010, 5:57
door prison
En inmiddels al weer tijd gevonden om verder te knutselen?