Pagina 1 van 1

WinISD

Geplaatst: vr 12 aug 2005, 23:39
door Wijx
zou iemand deze alsjeblieft willen invoeren in de winISD database en daarna als databasefile naar me op willen sturen? Ik ga namelijk van de ene foutmelding naar de andere en wordt er een beetje gek van.

De gegevens van de Thiel C2-95 staan hier: http://www.thielesmall.com/include/deta ... 38&dtype=1

Geplaatst: za 13 aug 2005, 0:05
door Edo
Bitte...

Je kunt hem op http://62.166.6.192/C2_95_T6.wdr vinden.

p.s. op http://www.accuton.com/e/data/products/ ... 95-T6.html kun je ook nog wat vinden.

Geplaatst: za 13 aug 2005, 0:58
door Wijx
thanks, blijkt dat winISD kapot is, de file van jou met winpro werkte wel :P

Volgens mij heb ik nu de hele kast zoals het hoort

Afbeelding

* -3 dB op de 40Hz
* 19 liter (meer kreeg ik rare vormen en minder kwam ie niet verder als 50 Hz en daarna plofde die in elkaar)
* een basspoort van 4,7 cm diameter en 13,67 lang aan de achterzijde dus er moet een bocht in
* een group delay van maximaal 15,39 ms bij 38.97 Hz een beetje hoog maar kan net volgens de uitleg
* cone extucion is binnen het bereik maximaal 0,933 min dus minder als 4 mm dus voldoet
* rear port air velocity is maximaal 5,9m/s bij 36 Hz en das minder als 17 dus voldoet ook

Kast heeft schuine wanden van 4,8cm, bracing om de 15 cm, loodbitumen op de wanden, vloertegels ertegenaan en een beetje bafwaf in de top en rond de wanden, bass-poort komt vanaf de achteronderkant.

Alleen de schuinte van de baffle is nog even een vraagteken. De rand komt op 0,5 cm (erg weinig ik weet het) van de woofer en dan met een hoek van 60 graden. Maar dat is puur optisch de onderbouwing kan ik niet meer vinden

Zie ik nog iets over het hoofd?

Geplaatst: za 13 aug 2005, 9:43
door JeroenKV
Ik krijg de Bandor 150 er ook niet in.... !!! :(

Werkt de laatste versie van Winisd niet goed?

Geplaatst: za 13 aug 2005, 13:18
door Wijx
ik gebruikte de winISD beta normaal en kreeg continu database error

Geplaatst: za 13 aug 2005, 16:53
door Roland
En dan heb je ook nog eens een verschil van 5 hz met bijvoorbeeld Aj horn. Ik heb net iemand geholpen een bass gitaar kist te bouwen win isd en aj horn scheelde erg veel in zowel volume als -3 db punt.

Groeten Roland

PS zou er geen ander/ beter progje zijn om br kasten te berekenen?

Geplaatst: za 13 aug 2005, 16:55
door Edo
Roland schreef:
PS zou er geen ander/ beter progje zijn om br kasten te berekenen?
LspCAD werkt erg goed, maar is niet gratis.... 8)

Geplaatst: zo 14 aug 2005, 12:48
door Henkjan
Edo schreef:
Roland schreef:
PS zou er geen ander/ beter progje zijn om br kasten te berekenen?
LspCAD werkt erg goed, maar is niet gratis.... 8)
verre van, dan is AJHorn al een stuk beter te betalen. en dat zou ik meer vertrouwen dan WinISD, bv de HH gebruikt t altijd voor hun ontwerpen. in de categorie betaalbaar is er natuurlijk AudiCAD :idea: