Pagina 1 van 96

project: termino

Geplaatst: wo 27 jan 2010, 19:58
door dre
om het niveau en uiterlijk nog iets te gaan verbeteren ga ik het volgende lange termijn project opstarten.

drivers:

2x eton 8/472 per kant

Afbeelding

focal 6wm

Afbeelding

mundorf amt 2510

Afbeelding

de opzet zal br voor laag en open baffle voor mid/hoog blijven.

1e opzet

kostenplaatje:
etons:€800
focals:€150
mundorfs:€780

Re: project: termino

Geplaatst: wo 27 jan 2010, 22:59
door snikkeltje
De kastvorm doet me erg denken aan de concave's van asterduc en daar is helemaal ik mis mee!
Mooie units ook trouwens, maar ik vraag wel stiekem af of die visueel wel mooi matchen?

Re: project: termino

Geplaatst: do 28 jan 2010, 6:55
door holco
Waar is de PHL mid Andre :mrgreen:

Re: project: termino

Geplaatst: do 28 jan 2010, 18:23
door dre
Mooie units ook trouwens, maar ik vraag wel stiekem af of die visueel wel mooi matchen?
je bedoeld die lelijke mid? :mrgreen:
maar hij klinkt wel top,visueel zou een phl inderdaad beter op z`n plek zijn......

Re: project: termino

Geplaatst: do 28 jan 2010, 19:56
door Martijn H
Ik mis de nieuwe vifa mid..

Of wil je het filter alleen op de tweeter aanpassen?

Re: project: termino

Geplaatst: do 28 jan 2010, 22:03
door Tommy
Even een paar voor de hand liggende one-liners:

- Je huidige set is nog niet eens af! :D

- Mooie tweeter; Wat kost 'ie? ;)

Ik ga je volgen Dré.

Re: project: termino

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 18:42
door dre
de focal mid is gewoon zeer goed maar het uiterlijk laat wel wat te wensen over inderdaad,ik heb laatst bij holco de phl`s beluisterd en die liegen er ook niet om.
maar om weer flink wat uit te gaan geven.......
Mooie tweeter; Wat kost 'ie?
heel veel! :mrgreen:
maar ik wacht nog op een offerte,hoop dat ie een beetje ........

Re: project: termino

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 20:49
door holco
dre schreef:
de focal mid is gewoon zeer goed maar het uiterlijk laat wel wat te wensen over inderdaad,ik heb laatst bij holco de phl`s beluisterd en die liegen er ook niet om.
maar om weer flink wat uit te gaan geven.......
Ach een mooi zwart frontje ervoor in combinatie met de Carbon kast kan best mooi zijn :wink:

Re: project: termino

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 20:58
door dre
Ach een mooi zwart frontje
frontje is toch bescherming tegen elementen als kinderen en beesten? :mrgreen:

Re: project: termino

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 21:13
door holco
dre schreef:
Ach een mooi zwart frontje
frontje is toch bescherming tegen elementen als kinderen en beesten? :mrgreen:
En gespikkelde mid units :mrgreen:

Re: project: termino

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 21:35
door dre
voor de fans:

Afbeelding

Re: project: termino

Geplaatst: za 30 jan 2010, 11:51
door indoubt
Ja, jammer dat sommige zeer goed klinkende units optisch niet zo goed uit de verf komen. Dit wordt er zeker een om te volgen

Re: project: termino

Geplaatst: za 30 jan 2010, 11:55
door dre
nu de mundorf op het hoog komt zal het `lastige`gebied van de focal helemaal niet meer een probleem zijn,dus ik zie weinig reden om `m te vervangen.
al blijft het wel een lelijk ding! :mrgreen:

Re: project: termino

Geplaatst: za 30 jan 2010, 12:25
door holco
Heb je de 2510 al een keer kunnen vergelijken met de Neo 3?

Re: project: termino

Geplaatst: za 30 jan 2010, 14:55
door Henkjan
Jeroen had in de 1e verste van z'n OB 3weg (die in de elektor staat) de Neo3 en in de 2e versie (de MOB3W) zit zo'n Mundorf tweeter.

Re: project: termino

Geplaatst: za 30 jan 2010, 18:05
door b_force
Mundorf heeft een aantal nieuwe AMT's
Stonden in vorige hobby hifi geloof ik.
Prijzig, maar presteerde wel heel erg bizar goed.

Re: project: termino

Geplaatst: za 30 jan 2010, 22:16
door dre
de amt2510 is zo`n nieuwe van mundorf :wink:

Re: project: termino

Geplaatst: za 30 jan 2010, 22:38
door dre
hier wat gegevens!

Re: project: termino

Geplaatst: za 30 jan 2010, 22:47
door b_force
dre schreef:
de amt2510 is zo`n nieuwe van mundorf :wink:
Klopt ja, net even gebladerd.
Mocht je metingen willen, roep maar :)

Re: project: termino

Geplaatst: za 30 jan 2010, 22:58
door dre
maandag worden de cad tekeningen afgemaakt zodat de freesmallen gemaakt kunnen worden!!
dan kunnen we oneindig lang plakjes gaan maken!! :mrgreen:

Re: project: termino

Geplaatst: zo 31 jan 2010, 22:20
door Paul
cool project weer!

Re: project: termino

Geplaatst: zo 31 jan 2010, 22:37
door dre
inderdaad cool,maar als je de huidige nu beluisterd........
het zal visueel in ieder geval een stuk fraaier gaan worden 8)
de mid zal lager doorlopen en de tweeter wordt de 2510,dus misschien wordt het filter ook wat eenvoudiger....
kast die geen staande golf zal hebben,trespa baffle enz....
als ik het zo op noem verwacht ik wel aardig wat verbetering! :lol:

Re: project: termino

Geplaatst: ma 01 feb 2010, 15:58
door dre
vandaag een beetje naar onderdelen zitten spitten en kwam dit dempingsmatriaal tegen:

Afbeelding

damping 30 van intertechnik.

iemand bekend mee?

Re: project: termino

Geplaatst: ma 01 feb 2010, 20:35
door MechanicalAnimal
@Damping-30

Dat gebruikt Geenius in zijn Galactica's :D

ff doorscrollen tot de 1ste alinea onder de autocad bouwtekening

vast geen slecht spul dus :wink:

Re: project: termino

Geplaatst: di 02 feb 2010, 19:06
door dre
als hij het al durft!! :lol:

de eerste opzet iets fraaier uitgewerk.alleen de baffle is nog niets aan gedaan.
en de vlakke bovenzijde zal een afronding van ongeveer 2cm krijgen

Afbeelding