Pagina 1 van 1

belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: ma 25 jan 2010, 23:30
door Henkjan
zit daar wat in t water ofzo? we zijn bv gewend aan het perfectionisme van Ed, kom ik op SYS nog zo'n tovenaar tegen die echt tot t uiterste gaat:
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=58149

indrukwekkend zeg wat die daar doet (en dan ben ik pas op pag 10 met lezen, nog 64 te gaan)

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: di 26 jan 2010, 6:38
door SARK
Impressive :!:
lepel.jpg
Prachtig zoals bijvoorbeeld dit object is vormgegeven.

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: di 26 jan 2010, 8:37
door Henkjan
en dan te weten dat dit onderdeel alleen maar is om een ventilatortje in te zetten

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: di 26 jan 2010, 8:41
door BertDB
raar volkje, die belgen :lol:

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: di 26 jan 2010, 11:43
door SSassen
Ik heb auto hifi nooit begrepen, akoestiek is belabberd, tijdens 't rijden heb je bijgeluiden en als je stilstaat trilt er van alles en nog wat mee, en je zit nimmer op de sweetspot omdat je niet in 't midden zit, rare jongens die auto hifi fetishisten :roll:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: di 26 jan 2010, 13:05
door Henkjan
maar de positieve kant is dat je 2 hobbies combineert, je auto en hifi. en de extra uitdaging maakt het als hobby natuurlijk extra leuk, principe de jacht is mooier dan de vangst

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: di 26 jan 2010, 13:53
door SSassen
Nou, ik weet 't niet hoor. Als sportief autobestuurder wil je graag een goede pk/kg (vermogen per kg) verhouding. Als je je auto dan vol gaat stouwen met (honderden) kilo's aan audioapparatuur dan schiet je dat doel duidelijk voorbij, je gaat nu je pk/kg verhouding drastisch verslechteren. Daarnaast ga je door al die apparatuur die in de regel een stuk boven de hartlijn tussen de wielen en chassis gemonteerd wordt ook nog je zwaartepunt een stuk omhoog brengen. Daarmee wordt je bochtengedrag en algehele handling van je auto er ook niet beter op. Dus in mijn optiek combineren die twee niet, helemaal niet zelfs :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: di 26 jan 2010, 14:03
door b_force
Een goede auto heeft toch ook geen hifi nodig? :wink:
Wanneer dat wel zo is, heb je gewoon een slechte auto :lol:

(het geluid van de motor is voldoende)

Koolstof blijft een leuk materiaal, helaas een beetje prijzig.
Een oud-huisgenoot van mij was er veel mee in de weer (ook met kevlar), die bouwde z'n eigen surfboards er van :)

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: di 26 jan 2010, 21:20
door Bertje
Je hoeft het ook niet te begrijpen gelukkig, als hobby is het gewoon leuk, uitdaging, onmogelijke combinatie wellicht maar who cares?, PUNT. Genoemd topic is van iemand die er ook al jaren bouwt, eerst als wedstrijddeelnemer, nu alleen voor zichzelf en heeft er een BMW 3 speciaal voor staan. Bizar is het wel, maar dat zie ik hier en daar in de homeaudio niet anders........ :lol: :lol:
Rob.

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: di 26 jan 2010, 22:12
door hannesie
Ik heb vandaag de moeite genomen om zijn site te bekijken, maar het is een soort van Erik van Voorst maar dan wat Erik doet met hout doet hij met Carbon. Het is zeker de moeite waard er eens doorheen te gaan.
Hij verdiend zeker respect voor zijn inventiviteit en doorzettingsvermogen. Het is op een zeer hoog niveau wat betreft vormgeving en vakmanschap waar menigeen niet aan toe komt. Dat het vervolgens niet mijn smaak is met glimmertjes e.d. is een andere zaak

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: wo 27 jan 2010, 9:18
door SSassen
Erik van Voorst? Laat maar zitten dan, da's iemand die ik schaar onder categorie 'gelooft alles als er maar een goed verkooppraatje aan vast zit', nul kennis van zaken en gaat alleen af op z'n gehoor (en portomonnee, iets wat duur is moet wel goed wezen), pure MyFi.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: wo 27 jan 2010, 10:27
door Henkjan
ik denk dat Hans eerder doelt op z'n vakmanschap en z'n aanpak, dus echt enorm veel moeite doen om tot het uiterste te gaan, en geen compromissen zolang perfectie *) haalbaar is. bij die install het voorbeeld dat hij onder die ventilatoren een plaat carbon doet, want als je je hoofd in de kofferbak stopt had je anders misschien kunnen zien dat het niet het zelfde was afgewerkt daar onder. en het zelfde zie ik bij Erik met al dat koper en ebbenhout, hij kiest daarvoor en gaat dan tot in de puntjes er mee door. en dat zelfde zien we bij Ed, tig prototypes, m³ MDF weggefreesd, omdat hij zeker wil zijn dat hij perfectie zo dicht mogelijk nadert en niets heeft nagelaten om dat te bereiken.

*) en ik bedoel daarmee dat wat perfectie is bepaalt ieder voor zich hè, dat kan best MiFy zijn. Kwaliteit in de zin zoals Crosby 'm definieert: wat de klant wil

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: wo 27 jan 2010, 10:40
door BertDB
Dat moet je deze man inderdaad wel meegeven.
Wat een gedrevenheid en precisie !
Ieder zijn smaak natuurlijk, en tis ook de mijne niet :D

overigens vind ik John Eekels ook best een serieuze (audio) vakman !
zo één met gouden handen .. :shock:

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: wo 27 jan 2010, 21:21
door Wowly
Nou....ik denk dat je je vergist. John Eekels is een pro, en die werken hééééééél wat sneller dan een hobby-ist....

Overigens, hobby-isten die dermate perfectionistisch zijn hebben toch wel een ander probleempje..........Zéker als ze het zo showen.

Maargoed, die BMW is wel mooi omdat hij heel handig is met carbon. En dat vind ik nou mooi spul om te zien.

jan

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: wo 27 jan 2010, 21:22
door dre
ik wil ok carbon! :mrgreen:

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: wo 27 jan 2010, 23:54
door Henkjan
dat vermoede ik al :wink:

Re: belg met carbon aan de slag (car audio install)

Geplaatst: do 28 jan 2010, 8:43
door BertDB
Wowly schreef:
Nou....ik denk dat je je vergist. John Eekels is een pro, en die werken hééééééél wat sneller dan een hobby-ist....

Overigens, hobby-isten die dermate perfectionistisch zijn hebben toch wel een ander probleempje..........Zéker als ze het zo showen.

Maargoed, die BMW is wel mooi omdat hij heel handig is met carbon. En dat vind ik nou mooi spul om te zien.

jan
true, maar toch héél mooi werk van die man :mrgreen:
Ik blijf altijd met veel verbazing op z'n website kijken..

Overigens kun je met dat carbon spul wel mooi behuizinkjes maken denk ik...
Iemand die zich geroepen voelt dat is te proberen? (oja, uiteraard carbon-kevlar hé, voor minder gaan we niet :lol: )