Pagina 1 van 1

Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 20:52
door amanda
Misschien al bekend maar kwam dit zojuist tegen. De nieuwe serie speakers lijken optisch hetzelfde als de oude serie maar zijn toch helemaal anders...

Zie ook hier:
http://www.spectrumaudio.de/news.html
http://www.fostex.jp/p/FE_En/

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Geplaatst: ma 11 jan 2010, 0:44
door ovni
ESコーンの原料となる植物は芭蕉の仲間に属する多年生植物です。
芭蕉類から取れる繊維は、細く、長くしなやかで物性の良好な物が得られます。この繊維の特長として、繊維に澱粉質を含み、この澱粉質が繊維同士の結着を強固にし、従来のパルプにあった繊維同士の擦れによる雑音(紙臭さ)が極めて少なくなる点があります。
しかしこの澱粉質によって、コーン紙の抄紙成型が難しく、コーン紙として利用することが出来ませんでした。この問題を日本の伝統的な和紙製造技術を応用し、コーン紙の開発に成功したものです

Ze zijn dus ook echt anders. Of moet ik bovenstaande als typische hifi voodoo bezien?

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Geplaatst: ma 11 jan 2010, 6:13
door amanda
Ik ging er van uit dat iedereen Japans kon lezen :mrgreen:

ES, de grondstof van maïs planten is een vaste plant die tot de vriend van een banaan.
Kind kan nemen van banaan vezel is dun, met goede eigenschappen van het materiaal kan worden verkregen lang en soepel. Kenmerken van deze vezel, met inbegrip van de zetmeelrijke vezels aan de sluiting van elkaar dragen van een zetmeelrijke vezels te versterken, is het geluid ten gevolge van slijtage van pulp vezels tussen de traditionele (papieren geur) kan zeer laag zijn punt .
De zetmeelhoudende, echter moeilijk papier conus gegoten, niet kon worden gebruikt als een papieren conus. Productie technologie en traditioneel Japans papier dit probleem is het ontwikkelen van een succesvolle kegel

Voor meer vertalingen:
http://translate.google.com/

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Geplaatst: ma 11 jan 2010, 7:40
door Marp
Dat is weer eens wat anders: een conus van maizena, maar dan met vezels. :D

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Geplaatst: ma 11 jan 2010, 17:32
door mipo
Krijg altijd honger als ik een japanner Nederlands hoor praten..

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Geplaatst: ma 11 jan 2010, 17:44
door amanda
Beter maar geen knaagdieren loslaten dan :mrgreen:

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Geplaatst: vr 15 jan 2010, 21:35
door bas focal m180
MM ik weet niet wat ik er can moet vinden, bij sommige units iets meer x-max , maar de 206 een x-max die is gehalveerd.
Voor een hoorn mechien nog te overzien maar voor elk andere behuizing wordt het inzetten ervan wat moeilijker.

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Geplaatst: vr 05 mar 2010, 17:48
door rho
Ik zie de FExx7En nergens staan. Die "7"'s waren ideaal om in de spawn familie te gebruiken. De "Gabriel" of de "Harvey"Leken me anders wel leuk om eens te bouwen.