Pagina 1 van 1

[Dremel] Profielfreeshulpstuk 335, is dit iets?

Geplaatst: za 09 jan 2010, 17:34
door MechanicalAnimal
Broeders,

ik zie hier een hoop frezen langskomen, voor een fatsoenlijke frees ben je al rap dik 100 euro kwijt.

Maar nou liep ik net door de bouwmarkt en zag voor de dremel het volgende "profielfreeshulpstuk", +/-30 euri online.

Nou is mijn vraag, is zo'n Dremel geschikt als frees voor luidsprekerprojecten door 20-30 mm MDF heen of zit daar echt veel te weinig power achter en ook gebrek aan precisie. Heeft iemand al ervaring met deze set? Zit daar een hoop speling op of kan je hier lekker precies mee werken?

Afbeelding

Kenmerken & Voordelen
•Verandert uw Dremel gereedschap in een profielbovenfrees voor het frezen van cirkels, uithangborden en inlegwerk, decoratieve randen en voor parallel langs een rand frezen.
•Invalblokkering in handgreep – eenvoudig handgreep draaien voor blokkeren/deblokkeren.
•Twee diepte-aanslagen voor snel, constant instellen van de diepte.
•Hoekgeleider en groeffrees voor het frezen van rechte lijnen en perfecte cirkels.
•Set geleidebussen voor het frezen met letter- en patroonmallen.
Inhoud
•Profielfreeshulpstuk
•Hoekgeleider
•Cirkelgeleider
•Set geleidebussen
•Sleutel


Handleiding

Als dat prima werkt dan ga ik hier eens naar kijken want een losse dremel is natuurlijk erg handig in huis :mrgreen:

Re: [Dremel] Profielfreeshulpstuk 335, is dit iets?

Geplaatst: za 09 jan 2010, 17:39
door Arno
Hoeveel Watt is de zwaarste Dremel, en wat voor maat freesjes kunnen daar in?
Mij lijkt het meer wat voor maquettes en poppenhuizen.

Re: [Dremel] Profielfreeshulpstuk 335, is dit iets?

Geplaatst: za 09 jan 2010, 17:40
door MechanicalAnimal
jij ben snel :lol:

een dremel 4000 heeft een 175watt motortje :roll: kansloos dus?

frezen: geschikte frezen

Re: [Dremel] Profielfreeshulpstuk 335, is dit iets?

Geplaatst: za 09 jan 2010, 17:42
door Arno
Kansloos :wink:

Re: [Dremel] Profielfreeshulpstuk 335, is dit iets?

Geplaatst: za 09 jan 2010, 17:44
door MechanicalAnimal
Damn, was een mooie oplossing geweest.

thanks voor meedenken Arno :mrgreen:

Re: [Dremel] Profielfreeshulpstuk 335, is dit iets?

Geplaatst: za 09 jan 2010, 17:54
door b_force
Nou het kan wel, als je 100 keer het zelfde baantje doet :lol: :lol:

Re: [Dremel] Profielfreeshulpstuk 335, is dit iets?

Geplaatst: za 09 jan 2010, 18:12
door squall
Ik heb met een vriend van mij hier ooit een 8mm mdf plaat helemaal door gefreesd om een 'perfect' rondje te krijgen. Na iets van 6 rondjes was hij er door, werkte opzich prima, alleen je moet rustig aan doen.

Re: [Dremel] Profielfreeshulpstuk 335, is dit iets?

Geplaatst: za 09 jan 2010, 18:40
door Pjotr
Maar wil een een speakergat in 20mm - 30mm MDF (dat was zo ongeveer de vraag) doen dan is ie versleten voor je klaar bent :roll: Een beetje bovenfrees is minimaal 1000W en rond de 2000W voor een profi machine.

Re: [Dremel] Profielfreeshulpstuk 335, is dit iets?

Geplaatst: za 09 jan 2010, 18:43
door sjons
Vanuit eigen ervaring kan ik bovenstaande redelijk beamen. Je kan er op zich wel netjes mee werken, zolang je maar errug de tijd ervoor neemt. Precies instellen is mogelijk, maar wel wat omslachtig, en je moet idd erg vaak over je materiaal heen wil je het goed en netjes krijgen. Voor kleine projecten kan je er mee toe, maar voor het grotere werk zou ik toch doorsparen voor een 'echte'...

Re: [Dremel] Profielfreeshulpstuk 335, is dit iets?

Geplaatst: za 09 jan 2010, 19:21
door Arno
En al zou je met veel geduld/bloed/zweet/tranen/ergernis/pijn&moeite er wat mee kunnen frezen, zó goedkoop ben je nou ook weer niet uit. Die Dremel 4000 kost iets van 100, en dat hulpstuk 30, dan nog die speciale freesjes...

Nou ben ik zelf niet zo thuis in de machines voor de doe-het-zelver, maar als ik hier zo eens naar kijk, dan denk ik dat je dus voor minder geld, een stuk prettiger staat te frezen. Tel daarbij op de ruime keus aan freesjes die je dan hebt...

Re: [Dremel] Profielfreeshulpstuk 335, is dit iets?

Geplaatst: za 09 jan 2010, 20:05
door MechanicalAnimal
Thanks guys,

ik was er al bang voor dat het op zich wel te doen was...maar als ik zovaak rond moet met een dremel+hulpstuk dan koop ik liever een echter frees :mrgreen:

Ik zal het forum eens doorzoeken naar een goede frees, mag wel zo'n €150 kosten want als ik het moet laten doen dan ben ik heel wat euro's verder vanwege het groot aantal gaten in 't aankomende project :wink:

bednakt voor de ToolsXL-tip!