Pagina 1 van 2

Bamboe

Geplaatst: do 07 jan 2010, 23:57
door richard
Laatst zag ik bij de Bijenkorf tafelbladen uit bamboetriplex. Natuurlijk dacht ik meteen aan de toepassing in luidsprekerkasten, het materiaal was mooi zwaar en zag er strak uit.

Nu lijkt het me dat het niet goedkoop is, heeft iemand hier ervaring mee?

http://bamboe.weyn.be/p/Producten/platen/algemeen.html

Re: Bamboe

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 0:48
door wouter
Deze panda misschien

Afbeelding
:lol:

Deze Impulse Aria heeft bamboe fineer:

Afbeelding

en hij heeft ook een broertje:
De Impulse Aria, uniek vanwege z`n prachtige afwerking in massief bamboe en schitterende weergave heeft nu een kleinere broertje - De Impulse Verso!
Afbeelding

Re: Bamboe

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 3:05
door bas focal m180
Mooi spul het is al laat en mij bedje roept mij , maar ik ga morgen eens die site goed doornemen.

Re: Bamboe

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 7:58
door Arno
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... je#p156885

Is niet echt een fijn materiaal om met hobbygereedschap te bewerken.

Re: Bamboe

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 8:19
door holco
Inderdaad geen fijn materiaal om te bewerken, je zit onder de kleine splinters en het is keihard!!

Re: Bamboe

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 20:28
door Pjotr
holco schreef:
Inderdaad geen fijn materiaal om te bewerken, je zit onder de kleine splinters en het is keihard!!
Hard is het zeker en taai ook. Ze maken er niet alleen bruggen van maar ook muziekinstrumenten, zowel slag als blaasintrumenten. Omdat het zo lekker resoneert... Bij Xenos kun je van die mooie Indonesische bomboe klokkengevallen krijgen.

Re: Bamboe

Geplaatst: vr 08 jan 2010, 20:40
door holco
Toevallig verleden week in een topblad van een balie verwerkt, 3x 42mm dik bamboe multiplex.

Afbeelding

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 12:51
door mischa72
Amanda kan je ook alles vertellen over bamboe.

Groeten,
Mischa

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 13:05
door dre
bamboe is voor mij 1 van de fraaiste afwerkingen,helaas nog niet mee gewerkt...

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 13:08
door Wowly
holco schreef:
Toevallig verleden week in een topblad van een balie verwerkt, 3x 42mm dik bamboe multiplex.

Afbeelding

Zéér fraai zeg!!!

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 13:36
door anonamemouse
zooo... da's mooi...
wellicht een tri-nextel mk 2... hmm...Afbeelding

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 13:59
door Arno
anonamemouse schreef:
zooo... da's mooi...
wellicht een tri-nextel mk 2... hmm...Afbeelding
Ik heb misschien nog wel wat van die bamboe meubelplaat liggen.

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 14:04
door bas focal m180
Ik ga toch een keer informeren wat die bamboe platen moeten kosten wanneer ik met wat duurdere speakers ga werken die ik op de plank heb liggen.

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 14:31
door holco
bas focal m180 schreef:
Ik ga toch een keer informeren wat die bamboe platen moeten kosten wanneer ik met wat duurdere speakers ga werken die ik op de plank heb liggen.

Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 17:03
door bas focal m180
Dan moet die speaker mijn reference zijn wil ik dat er eventueel voor uit geven, ook licht het eraan of je met een plaat af kan.Het is wel lekker dik 42mm dus dat compenseerd.
Ik heb de laatse jaren niets gebouwd wat mdf enzo nu doet is mij onbekend.
Maar aankomende week heb ik iets op mijn programma dus ga ik ook even langs hout leverancier informeren , en kijken wat de mogelijk hedeb zijn .

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 20:38
door MichaelB
holco schreef:
Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 21:41
door holco
MichaelB schreef:
holco schreef:
Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel :wink:

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 21:53
door dream theater
holco schreef:
MichaelB schreef:
holco schreef:
Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel :wink:

Dat is de speciale prijs die Mario hier kan regelen voor alle forumleden :o

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 22:03
door holco
dream theater schreef:
holco schreef:
MichaelB schreef:
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel :wink:

Dat is de speciale prijs die Mario hier kan regelen voor alle forumleden :o
:lol: :lol: :lol: :lol: Mario is gewoon een ZZP-er die geen kortingen op zijn facturen geeft, maar dus wel kortingen op materiaal moet regelen :?

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 22:26
door holco
Nog wat foto's voor de geïnteresseerden,

[lost-img]http://www3.picturepush.com/photo/a/276 ... ie-002.jpg[/lost-img]

[lost-img]http://www4.picturepush.com/photo/a/276 ... ie-001.jpg[/lost-img]

Bedjes voor een gasten verblijf op een 5 master (zeiljacht) 1 in Kersen en 1 in Peren.
Bron: http://www5.picturepush.com/photo/a/1489813/1024/werk/CIMG0089.jpg
Bron: http://www5.picturepush.com/photo/a/1489813/1024/werk/CIMG0089.jpg

Tafel voor een motorjacht van 50m, massief Teak houten herlijst van 150x90mm met Wengé accent bies,
Bron: http://www2.picturepush.com/photo/a/1489805/1024/werk/DSC-1957.jpg
Bron: http://www2.picturepush.com/photo/a/1489805/1024/werk/DSC-1957.jpg
Bron: http://www3.picturepush.com/photo/a/1489806/1024/werk/DSC-2171.jpg
Bron: http://www3.picturepush.com/photo/a/1489806/1024/werk/DSC-2171.jpg
Bron: http://www4.picturepush.com/photo/a/1489807/1024/werk/DSC-2174.jpg
Bron: http://www4.picturepush.com/photo/a/1489807/1024/werk/DSC-2174.jpg

Poten worden na het spuiten nog ingelegd met Bamboe matjes,
Bron: http://www5.picturepush.com/photo/a/1489808/1024/werk/DSC-2184.jpg
Bron: http://www5.picturepush.com/photo/a/1489808/1024/werk/DSC-2184.jpg

Eerste laklaag van de 7,
Bron: http://www1.picturepush.com/photo/a/1489809/1024/werk/DSC-2194.jpg
Bron: http://www1.picturepush.com/photo/a/1489809/1024/werk/DSC-2194.jpg
[img]

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 22:27
door jantje-secuur
Je bent dan wel offtopic bezig, maar ik vind 't wel prachtig!

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 22:47
door holco
Op de beden na zit er overal Bamboe in verwerkt :mrgreen:

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 23:05
door bas focal m180
echt mooi, ik zie het al voor me zo'n mooie dikke afgelakte speaker beuizing.

Re: Bamboe

Geplaatst: zo 10 jan 2010, 23:09
door holco
bas focal m180 schreef:
echt mooi, ik zie het al voor me zo'n mooie dikke afgelakte speaker beuizing.
Prijsje maken voor wat Teak? kost wel zo'n €7000,00 de m3

Re: Bamboe

Geplaatst: ma 11 jan 2010, 12:18
door MichaelB
holco schreef:
MichaelB schreef:
holco schreef:
Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel :wink:
Ah, ik zag wel ex. BTW staan, maar nam aan dat het + de BTW de consumentenprijs was. Maar voor forumleden is het toch gewoon wel die prijs? O:) :wink: