Pagina 1 van 2
Bamboe
Geplaatst: do 07 jan 2010, 23:57
door richard
Laatst zag ik bij de Bijenkorf tafelbladen uit bamboetriplex. Natuurlijk dacht ik meteen aan de toepassing in luidsprekerkasten, het materiaal was mooi zwaar en zag er strak uit.
Nu lijkt het me dat het niet goedkoop is, heeft iemand hier ervaring mee?
http://bamboe.weyn.be/p/Producten/platen/algemeen.html
Re: Bamboe
Geplaatst: vr 08 jan 2010, 0:48
door wouter
Deze panda misschien
Deze Impulse Aria heeft bamboe fineer:
en hij heeft ook een broertje:
De Impulse Aria, uniek vanwege z`n prachtige afwerking in massief bamboe en schitterende weergave heeft nu een kleinere broertje - De Impulse Verso!

Re: Bamboe
Geplaatst: vr 08 jan 2010, 3:05
door bas focal m180
Mooi spul het is al laat en mij bedje roept mij , maar ik ga morgen eens die site goed doornemen.
Re: Bamboe
Geplaatst: vr 08 jan 2010, 7:58
door Arno
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... je#p156885
Is niet echt een fijn materiaal om met hobbygereedschap te bewerken.
Re: Bamboe
Geplaatst: vr 08 jan 2010, 8:19
door holco
Inderdaad geen fijn materiaal om te bewerken, je zit onder de kleine splinters en het is keihard!!
Re: Bamboe
Geplaatst: vr 08 jan 2010, 20:28
door Pjotr
holco schreef:Inderdaad geen fijn materiaal om te bewerken, je zit onder de kleine splinters en het is keihard!!
Hard is het zeker en taai ook. Ze maken er niet alleen bruggen van maar ook muziekinstrumenten, zowel slag als blaasintrumenten. Omdat het zo lekker resoneert... Bij Xenos kun je van die mooie Indonesische bomboe klokkengevallen krijgen.
Re: Bamboe
Geplaatst: vr 08 jan 2010, 20:40
door holco
Toevallig verleden week in een topblad van een balie verwerkt, 3x 42mm dik bamboe multiplex.

Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 12:51
door mischa72
Amanda kan je ook alles vertellen over bamboe.
Groeten,
Mischa
Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 13:05
door dre
bamboe is voor mij 1 van de fraaiste afwerkingen,helaas nog niet mee gewerkt...
Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 13:08
door Wowly
holco schreef:Toevallig verleden week in een topblad van een balie verwerkt, 3x 42mm dik bamboe multiplex.

Zéér fraai zeg!!!
Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 13:36
door anonamemouse
zooo... da's mooi...
wellicht een tri-nextel mk 2... hmm...

Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 13:59
door Arno
anonamemouse schreef:zooo... da's mooi...
wellicht een tri-nextel mk 2... hmm...

Ik heb misschien nog wel wat van die bamboe meubelplaat liggen.
Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 14:04
door bas focal m180
Ik ga toch een keer informeren wat die bamboe platen moeten kosten wanneer ik met wat duurdere speakers ga werken die ik op de plank heb liggen.
Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 14:31
door holco
bas focal m180 schreef:Ik ga toch een keer informeren wat die bamboe platen moeten kosten wanneer ik met wat duurdere speakers ga werken die ik op de plank heb liggen.
Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 17:03
door bas focal m180
Dan moet die speaker mijn reference zijn wil ik dat er eventueel voor uit geven, ook licht het eraan of je met een plaat af kan.Het is wel lekker dik 42mm dus dat compenseerd.
Ik heb de laatse jaren niets gebouwd wat mdf enzo nu doet is mij onbekend.
Maar aankomende week heb ik iets op mijn programma dus ga ik ook even langs hout leverancier informeren , en kijken wat de mogelijk hedeb zijn .
Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 20:38
door MichaelB
holco schreef:Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 21:41
door holco
MichaelB schreef:holco schreef:Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel

Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 21:53
door dream theater
holco schreef:MichaelB schreef:holco schreef:Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel

Dat is de speciale prijs die Mario hier kan regelen voor alle forumleden

Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 22:03
door holco
dream theater schreef:holco schreef:MichaelB schreef:
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel

Dat is de speciale prijs die Mario hier kan regelen voor alle forumleden


Mario is gewoon een ZZP-er die geen kortingen op zijn facturen geeft, maar dus wel kortingen op materiaal moet regelen

Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 22:26
door holco
Nog wat foto's voor de geïnteresseerden,
[lost-img]
http://www3.picturepush.com/photo/a/276 ... ie-002.jpg[/lost-img]
[lost-img]
http://www4.picturepush.com/photo/a/276 ... ie-001.jpg[/lost-img]
Bedjes voor een gasten verblijf op een 5 master (zeiljacht) 1 in Kersen en 1 in Peren.

- Bron: http://www5.picturepush.com/photo/a/1489813/1024/werk/CIMG0089.jpg
Tafel voor een motorjacht van 50m, massief Teak houten herlijst van 150x90mm met Wengé accent bies,

- Bron: http://www2.picturepush.com/photo/a/1489805/1024/werk/DSC-1957.jpg

- Bron: http://www3.picturepush.com/photo/a/1489806/1024/werk/DSC-2171.jpg

- Bron: http://www4.picturepush.com/photo/a/1489807/1024/werk/DSC-2174.jpg
Poten worden na het spuiten nog ingelegd met Bamboe matjes,

- Bron: http://www5.picturepush.com/photo/a/1489808/1024/werk/DSC-2184.jpg
Eerste laklaag van de 7,

- Bron: http://www1.picturepush.com/photo/a/1489809/1024/werk/DSC-2194.jpg
[img]
Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 22:27
door jantje-secuur
Je bent dan wel offtopic bezig, maar ik vind 't wel prachtig!
Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 22:47
door holco
Op de beden na zit er overal Bamboe in verwerkt

Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 23:05
door bas focal m180
echt mooi, ik zie het al voor me zo'n mooie dikke afgelakte speaker beuizing.
Re: Bamboe
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 23:09
door holco
bas focal m180 schreef:echt mooi, ik zie het al voor me zo'n mooie dikke afgelakte speaker beuizing.
Prijsje maken voor wat Teak? kost wel zo'n €7000,00 de m3
Re: Bamboe
Geplaatst: ma 11 jan 2010, 12:18
door MichaelB
holco schreef:MichaelB schreef:holco schreef:Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel

Ah, ik zag wel ex. BTW staan, maar nam aan dat het + de BTW de consumentenprijs was. Maar voor forumleden is het toch gewoon wel die prijs?
