Pagina 1 van 1
Laten zagen/frezen/cnc'en van Visaton Bigou!
Geplaatst: di 29 dec 2009, 15:19
door Juicie
Na een eerste poging van zelf zagen kwam ik tot de conclusie dat het nog niet zo eenvoudig is om recht en nauwkeurig te zagen.
Nu ben ik dus aan het kijken voor of beter materiaal of het laten op maat zagen/frezen/cnc'en van de onderdelen.
Wat zijn een beetje gangbare prijzen voor een kleine luidspreker? Heb een aanbod gekregen voor het laten cnc'en van alle onderdelen (ook drivergaten en baspoort) inclusief 16MM MDF voor
50,- Euro, maar geen idee of dit een nette prijs is.
Het ontwerp bestaat uit 9 plankjes per speaker:
2 x
Front 330 x 200
4 x
Seiten 330 x 214
2 x
Deckel 214 x 168
2 x
Rückwand 314 x 168
2 x
Boden 198 x 168
2 x
BR-Tunnel-Deckel 132 x 178
4 x
BR-Tunnel-Seiten 20 x 178

Re: Laten zagen/frezen/cnc'en van Visaton Bigou!
Geplaatst: di 29 dec 2009, 16:28
door audiomanics
Dat is een hele nette prijs voor twee..
Kees
Re: Laten zagen/frezen/cnc'en van Visaton Bigou!
Geplaatst: di 29 dec 2009, 17:26
door JvS
Yep, klinkt als een vriendenprijs. Ik heb gister eens bij Arno meegekeken (die heeft voor mij heel erg mooi gefreesd). Ik ben eigenlijk best geschrokken van hoeveel tijd hij toch bezig is met alles netjes instellen.
CNC frezen is bizar mooi en dat is ook best wel wat waard. Meer dan die 50ct per zaagsnede bij de gamma zegmaar

.
Re: Laten zagen/frezen/cnc'en van Visaton Bigou!
Geplaatst: di 29 dec 2009, 21:54
door EJH
meteen doen , daar kun je zelf niet voor gaan lopen kloten!

Re: Laten zagen/frezen/cnc'en van Visaton Bigou!
Geplaatst: di 29 dec 2009, 23:59
door Arno
50 Euro voor al het materiaal op maat gezaagd/gefreesd, oftewel een compleet bouwpakket? Dat is belachelijk weinig.
Ik weet niet wat je voor afwerking in gedachten hebt, maar het lijkt me wel een beetje zonde dat de bovenkant en de zijkanten niet in verstek zijn. Als je ze toch gaat laten maken...
Edit: nu ik nog eens naar de tekening kijk, lijkt het me beter om de bovenkant nog eens over te plakken met 3mm mdf, om die naden bovenop kwijt te raken.
Re: Laten zagen/frezen/cnc'en van Visaton Bigou!
Geplaatst: wo 30 dec 2009, 15:47
door rho
Da's een zalige prijs. Daar zou ik ook niet over twijfelen.
Re: Laten zagen/frezen/cnc'en van Visaton Bigou!
Geplaatst: do 07 jan 2010, 11:25
door HVB83
Of het nou met of zonder materiaal is, voor die prijs zou ik niet twijfelen. Ik laat zelf 5 kastjes cnc'en en kan je vertellen dat het bedrag behoorlijk dicht in de buurt van de 3 nullen zit... Nou gaat daar ook aardig wat berken multiplex in zitten en is het een behoorlijk frees-intensief ontwerp, maar om even aan te geven waar je met je prijs zit is het punt wel duidelijk denk ik...

Re: Laten zagen/frezen/cnc'en van Visaton Bigou!
Geplaatst: do 07 jan 2010, 13:36
door teacher
zo... dat adresje zou ik wel willen hebben, das echt een vriendenprijsje..
Re: Laten zagen/frezen/cnc'en van Visaton Bigou!
Geplaatst: do 07 jan 2010, 13:38
door SSassen
Ik hoor ook graag waar ik voor een dergelijke prijs terecht kan, ik heb nog een aantal kasten die gezaagd/gefreesd moeten worden!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com