Pagina 1 van 1
Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid
Geplaatst: ma 21 dec 2009, 9:24
door jeroen81
Hallo mensen,
zoals beloofd wat foto's van mijn zelfbouw-project! Na 6,5 jaar heb ik dan toch deze Scanspeak Events afgebouwd
Ik heb er nog nauwelijks naar geluisterd want het was gisteren laat, maar binnenkort zal ik mijn bevindingen hier even melden! Maar de 1e indruk is dat het gedetailleerd en strak klinkt

Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid
Geplaatst: ma 21 dec 2009, 9:28
door Wowly
Nou gefeliciteerd dan maar!!
Heb je ze 6,5 jaar lang werkeloos laten staan of heb je ze nu pas afgewerkt?
Jan
Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid
Geplaatst: ma 21 dec 2009, 10:04
door jeroen81
Hoi Jan,
6,5 jaar geleden ben ik er heel enthousiast mee begonnen totdat ik de kasten in elkaar had gezet. Daarna heb ik er bijna 6 jaar niets meer aan gedaan en overwoog zelfs om ze te verkopen...
De laatste weken heb ik het filter in elkaar gezet en de kasten gelakt, al met al heeft me dit ook nog aardig wat uurtjes werk gekost... Geen idee hoeveel uren ik er in totaal in heb gestopt, maar in ieder geval heeeeel erg veel uren. Maar daardoor is de voldoening des te groter, want ondankt dat ze niet perfect afgewerkt zijn zoals fabrieksluidsprekers dat wel zijn, ben ik er erg tevreden over. Waarschijnlijk is het allemaal niet hoorbaar en overkill, maar zo heb ik bijv. flinke filtercomponenten gebruikt, en de kasten zijn ook vrij zwaar (ruim 25 kg per stuk). Ik vraag mij af wat je kwijt bent voor een fabrieksluidspreker met soortgelijk gewicht en componenten...
Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid
Geplaatst: ma 28 dec 2009, 21:06
door nai
hoi
En ben je beetje tevreden over het geluid wat er uit komt? Ik heb namelijk de zelfde gebouwd en ben benieuwd wat jij er van vindt.
nai
Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid
Geplaatst: di 29 dec 2009, 12:25
door jeroen81
Hallo nai,
ik ben redelijk tevreden, maar ik vraag mij af of er niet meer in zit; ze staan nu in een vrij kleine ruimte (3,5 x 4m) vlak tegen de achterwand aan... Het klinkt allemaal wat rommelig, maar ze staan ook maar 1m uit elkaar en ik zit er vrij dicht bij (1,5 m afstand).
Wat zijn jouw bevindingen?
Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid
Geplaatst: vr 01 jan 2010, 14:03
door nai
hoi jeroen
Ik ben zelf erg tevreden mee. Ik heb niet dat mijn speaker rommelig klinken. De huis kamer is dan ook meer dan een keer zo groot als bij jou. Zelf vind ik het een hele fijne speaker om naar te luister en op lage volume blijf de bas fantastisch aanwezig. Alleen is het stereo beeld niet zo als bij een full-range perfect.
groet
Nai
Re: Scanspeak Event zelfbouwproject na 6,5 voltooid
Geplaatst: za 02 jan 2010, 19:10
door jeroen81
Ik ben nu nog met de filters bezig maar de connectoren heb ik ook bevestigd: