Even voorstellen ,en gelijk een vraag.
Geplaatst: wo 16 dec 2009, 13:32
Hallo allemaal,
Mijn naam is mark , ik ben 24 en woon in Dronten
al een aardige tijd ben ik van plan om zelf 2 zuilen te bouwen, alleen wist ik zelf nog niet precies hoe en wat.
ik heb aardig wat ervaring met car audio maar niet met home audio.
Een speaker die ik erg mooi vind is de monitor audio PL200 http://audio.com.pl/pics/newsy/monitor_ ... _m_max.jpg ( mijn budget alleen iets minder) . Hetgeen ik wil gaan bouwen zal er qua uiterlijk redelijk op moeten gaan lijken.
dus ik ga uit van ongeveer 1 meter hoog en ongeveer 20-21 cm breed.
de speakers zullen veel gebruikt worden bij films kijken , ook voor het luisteren van muziek.
Ik ben nog bezig met het voorwerk en vraag me daarbij een aantal dingen af , ik ben benieuwd of jullie mij daarmee kunnen helpen.
de componenten die ik wil gaan gebruiken zijn de volgende :
Tweeter : nog niet over uit.
Mid : Tangband W4-657D http://www.juoiga.nl/
2 woofers: fountek 168 http://www.fountek.net/products/fw168.pdf
mijn vraag is het volgende :
Ik kan van de woofers niet alle gegevens vinden die ik nodig heb voor Winisd.
vul ik de gegevens in die ik heb dan komt ik er op uit dat beide woofers in een ruimte van 31,3 liter moeten komen met een reflex pijp van 68.0 mm bij 11.36cm.
zou iemand dit voor mij kunnen na rekenen , want persoonlijk vind ik dit er klein , helemaal als ik soms zie in wat voor enorme kasten nog veel kleinere woofers worden gestopt.
al vast bedankt!
vr gr Mark
Mijn naam is mark , ik ben 24 en woon in Dronten
al een aardige tijd ben ik van plan om zelf 2 zuilen te bouwen, alleen wist ik zelf nog niet precies hoe en wat.
ik heb aardig wat ervaring met car audio maar niet met home audio.
Een speaker die ik erg mooi vind is de monitor audio PL200 http://audio.com.pl/pics/newsy/monitor_ ... _m_max.jpg ( mijn budget alleen iets minder) . Hetgeen ik wil gaan bouwen zal er qua uiterlijk redelijk op moeten gaan lijken.
dus ik ga uit van ongeveer 1 meter hoog en ongeveer 20-21 cm breed.
de speakers zullen veel gebruikt worden bij films kijken , ook voor het luisteren van muziek.
Ik ben nog bezig met het voorwerk en vraag me daarbij een aantal dingen af , ik ben benieuwd of jullie mij daarmee kunnen helpen.
de componenten die ik wil gaan gebruiken zijn de volgende :
Tweeter : nog niet over uit.
Mid : Tangband W4-657D http://www.juoiga.nl/
2 woofers: fountek 168 http://www.fountek.net/products/fw168.pdf
mijn vraag is het volgende :
Ik kan van de woofers niet alle gegevens vinden die ik nodig heb voor Winisd.
vul ik de gegevens in die ik heb dan komt ik er op uit dat beide woofers in een ruimte van 31,3 liter moeten komen met een reflex pijp van 68.0 mm bij 11.36cm.
zou iemand dit voor mij kunnen na rekenen , want persoonlijk vind ik dit er klein , helemaal als ik soms zie in wat voor enorme kasten nog veel kleinere woofers worden gestopt.
al vast bedankt!
vr gr Mark
