3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Furutech is beter volgens mij, waar komt de gigawatt voorkeur vandaan?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat denk ik ook.....
Misschien de Furutech e-TP80ES NCF ?
Misschien de Furutech e-TP80ES NCF ?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik ben erg tevreden met het huidige Gigawatt PF-1 blok, en omdat ik twee blokken nodig heb, lijkt alles van 1 merk me wel een mooie oplossing. Het PF-2 evo blok weegt iets van 4,5kg, schijnt zeer degelijk te zijn opgebouwd. De goedkopere lijn Furutech blokken vind ik er visueel niet zo fraai uitzien trouwens.
Hier een vergelijk van de huidige 3 Gigawatt blokken:
https://www.hifi-advice.com/blog/review ... er-strips/
Hier een vergelijk van de huidige 3 Gigawatt blokken:
https://www.hifi-advice.com/blog/review ... er-strips/
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Eens kijken of je een blok van CP audio kan vinden.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een Audiomaat of Sonore blok (beiden uit hout) lijkt me ook mooi.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Sonore past mooi bij de rest.....
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hout is een fijne combinatie met netspanning...dat brand beter...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De Sonore blokken zijn uiterst zeldzaam tweedehands.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geduld..... 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je nog een tip hebt?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De Gigawatt blokken zijn enorm in prijs gestegen zo blijkt, dan is de PF-2 mogelijk toch geen optie, vind het dan een behoorlijke uitgaaf voor een naar verwachting vrij kleine verbetering.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik kan via Cinemike een nieuwe Gigawatt PF-2 kopen met nette korting, denk dus dat deze het gaat worden.
Edit, inmiddels besteld.
Edit, inmiddels besteld.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het nieuwe blok gaat voorzien worden van een mooi powercord, de bekende groene Furutech TCS-31 met Furutech IEC en Schuko erop. Dit via inruil van overtollige apparatuur, want 4m van deze kabel is zeker niet goedkoop, maar wel een super kabel natuurlijk.
Dat is nu dus een beetje de trend van het jaar, inruil, verkoop op HT forum en via andere contacten om zo te set wat verder te tunen, met zoveel mogelijk gesloten beurs.
Dat is nu dus een beetje de trend van het jaar, inruil, verkoop op HT forum en via andere contacten om zo te set wat verder te tunen, met zoveel mogelijk gesloten beurs.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
ja, leuk als dat zo lukt
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Leuk, maar ook wel beetje noodzaak, werk minder uren, en meer kosten voor de kids. Anderszijds geeft het me ook wel een goed gevoel al die overtollige tweaks en kabel bende te verkopen, toch wel een beetje hoarding geweest de laatste 10 jaar, en andere mensen zijn er nu weer blij mee.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ondanks the Kids blijft de hobby alive!
Je ziet wel eens anders ,ergo goed bezig lijkt mij !
Je ziet wel eens anders ,ergo goed bezig lijkt mij !
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De tijden van een week lang 2 filters per dag solderen zijn wel voorbij helaas. Echt grote aanpassingen van de set zie ik derhalve niet snel meer gebeuren. Gelukkig kan ik meekijken met bouwtopics op dit forum, niet hetzelfde natuurlijk, maar toch ook leuk.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als ze wat ouder zijn kunnen ze pappa helpen met solderen 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik hoop dat jouw exemplaar wel voorzien is van dichte zijkanten ?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik denk het wel Ray!
De condensatoren voor de RCL filtering schijnen van Miflex te zijn, net spul.
De condensatoren voor de RCL filtering schijnen van Miflex te zijn, net spul.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Leobus is lekker bezig met de kabel lifters:
Laatst gewijzigd door Walt op do 03 aug 2023, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nieuwe Gigawatt PF-2 blok is binnen, deze nu aangesloten via de Oyaide Tunami kabel en het PF-1 blok via Pink Faun. Als straks de Furutech TCS-31 netkabel komt gaat deze op de PF-2 en gaat de Oyaide kabel naar de PF-1.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die hoeven niet in te spelen, of toch?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er zit bijenwas over/in de twaron draadjes, wellicht moet dat even settelen.
