Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De bedoeling is dat ze doorfikken als er sluiting is of op een andere manier veel stroom gaat lopen.
Maw gewoon die 250mA erin stoppen.
Maw gewoon die 250mA erin stoppen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Mee eens, zo nauw luistert dat niet, paar mA meer of minder gaat 't verschil niet maken.Barry2001 schreef:De bedoeling is dat ze doorfikken als er sluiting is of op een andere manier veel stroom gaat lopen.
Maw gewoon die 250mA erin stoppen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik denk dat de achterkant van mijn behuizing compleet is.
Maar bij de vorige (ZBA CA GB) was ik een speakeruitgang vergeten dus heb ik er maar een speakon aansluiting van gemaakt.
Om dit nu te voorkomen wil ik jullie mening en wijsheid.
Maar bij de vorige (ZBA CA GB) was ik een speakeruitgang vergeten dus heb ik er maar een speakon aansluiting van gemaakt.
Om dit nu te voorkomen wil ik jullie mening en wijsheid.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Op zich ziet het er keurig en logisch ingedeeld uit, maar persoonlijk zou ik voor de netspanning entree/zekering/hoofdschakelaar zo'n combinatie ding gebruiken.
Dat vind ik eerlijk gezegd veel strakker en professioneler staan dan zo'n jaren '70 zekeringhouder.
Dat vind ik eerlijk gezegd veel strakker en professioneler staan dan zo'n jaren '70 zekeringhouder.
-
flamingbeatz
- Berichten: 174
- Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De autist in mij zou ook zorgen dat de tekst en gaten in het kader DIGITAAL IN op gelijke hoogte liggen. Tekst 1, 2 en de gaten onder Toslink iets hoger en hetzelfde onder S/PDIF iets lager.
Is de tekst in de kaders ipv er binnen misschien mooier?
Is de tekst in de kaders ipv er binnen misschien mooier?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ik zie wat je bedoeld en ik denk dat je gelijk hebt.flamingbeatz schreef:De autist in mij zou ook zorgen dat de tekst en gaten in het kader DIGITAAL IN op gelijke hoogte liggen. Tekst 1, 2 en de gaten onder Toslink iets hoger en hetzelfde onder S/PDIF iets lager.
Is de tekst in de kaders ipv er binnen misschien mooier?
BLA.jpg
verder zou ik niet weten hoe ik de tekst in het kader moet plaatsen, had er wel naar gezocht.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Met de digitale in componenten ga ik nog iets schuiven, kijken of het beter word.ray5150 schreef:Op zich ziet het er keurig en logisch ingedeeld uit, maar persoonlijk zou ik voor de netspanning entree/zekering/hoofdschakelaar zo'n combinatie ding gebruiken.
Dat vind ik eerlijk gezegd veel strakker en professioneler staan dan zo'n jaren '70 zekeringhouder.
Voor de net entree heb ik een powerCON gebruiken dus daarom een losse zekering.
Deze gaan het worden. Zelf heb ik hier geen 70er jaren gevoel bij.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Okee, ik had de indruk dat je er zo'n ding in wilde zetten :
Dan even over die RCA uitgangen (en ook coax SPDIF ingangen), is het geen idee om daar ook Neutrik (met schotels) voor te gebruiken ?
Zijn erg degelijke chassisdelen, voor een redelijke prijs. of had je daar al iets anders voor in huis ?
Dan even over die RCA uitgangen (en ook coax SPDIF ingangen), is het geen idee om daar ook Neutrik (met schotels) voor te gebruiken ?
Zijn erg degelijke chassisdelen, voor een redelijke prijs. of had je daar al iets anders voor in huis ?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
gaan wel neutriks worden maar dan in de traditionele uitvoering.ray5150 schreef:Okee, ik had de indruk dat je er zo'n ding in wilde zetten :
zek-houd-front1-5x20-zh03.jpg
Dan even over die RCA uitgangen (en ook coax SPDIF ingangen), is het geen idee om daar ook Neutrik (met schotels) voor te gebruiken ?
Zijn erg degelijke chassisdelen, voor een redelijke prijs. of had je daar al iets anders voor in huis ?
Heb ze nu liggen en ga ze gebruiken.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Vandaag heb ik mijn netwerkweerstand ontvangen, natuurlijk moet die er dan gelijk op.
Even de spanning er op en controleren of het nog 3.30V is.
Alles lijkt te kloppen.
De led's zijn nog niet aangesloten net als de encoder.
In eerste instantie krijg ik de melding dat de DAC niet is aangesloten. ???
Daarna heb ik de standby switch gemonteerd, opnieuw de stroom er op en het lijkt te werken.
Even een cd-speler via de opt aangesloten en ik heb lock
Alleen de lock wil nog wel eens wegvallen, misschien doordat dat alle draden nog niet op hun plek liggen?
Even de spanning er op en controleren of het nog 3.30V is.
Alles lijkt te kloppen.
De led's zijn nog niet aangesloten net als de encoder.
In eerste instantie krijg ik de melding dat de DAC niet is aangesloten. ???
Daarna heb ik de standby switch gemonteerd, opnieuw de stroom er op en het lijkt te werken.
Even een cd-speler via de opt aangesloten en ik heb lock
Alleen de lock wil nog wel eens wegvallen, misschien doordat dat alle draden nog niet op hun plek liggen?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Gefeliciteerd John. Ik vermoed dat je nog wat losse verbindingen hebt, afgaande op wat je beschrijft.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik krijg het vandaag niet meer aan de praat.
Gisteren uit gezet en vandaag geen werkende DAC.
Net alle connectoren vervangen voor beter passende en alle headers van de DAC nagelopen met de soldeerbout.
Alle spanningen gecontroleerd en die zijn precies goed.
Daarna alle headers van de controller nog eens nagelopen en alles weer aangesloten.
Alle led's en de display doen het, de spanningen zijn goed, maar het werkt NIET.
Gisteren uit gezet en vandaag geen werkende DAC.
Net alle connectoren vervangen voor beter passende en alle headers van de DAC nagelopen met de soldeerbout.
Alle spanningen gecontroleerd en die zijn precies goed.
Daarna alle headers van de controller nog eens nagelopen en alles weer aangesloten.
Alle led's en de display doen het, de spanningen zijn goed, maar het werkt NIET.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik vermoed dat de controller geen verbinding heeft met de dac via de I2C bus. Heb je een scope waarmee je dit kunt checken?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ik heb thuis een oude Philips scope, ik zal hem uit de schuur vandaan halen.
Misschien dat ik daar nog wat hulp bij nodig heb!
Misschien dat ik daar nog wat hulp bij nodig heb!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
dan graag hier in t topic dan kijk ik mee; ik heb namelijk a) ook nog een AFDAC af te bouwen, en b) ook een oude Philips scope in de schuurgervenja schreef:ik heb thuis een oude Philips scope, ik zal hem uit de schuur vandaan halen.
Misschien dat ik daar nog wat hulp bij nodig heb!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Even voor de goede orde, John. heb je het ook met een andere bron geprobeerd, neem ik aan ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als het niet lukt, iets voor zaterdag? Knuis en John zijn beide aanwezig dacht ik. In Kamer 6 Soos is ruimte zat.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hallo Ray,ray5150 schreef:Even voor de goede orde, John. heb je het ook met een andere bron geprobeerd, neem ik aan ?
hij moet eerst de DAC vinden, anders is er geen bron te kiezen.
Maar bedankt voor het meedenken.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ok dit is dus alle truckjes die ik ken met de scope.
wisselspanning in beeld laten zien.
wisselspanning in beeld laten zien.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Met dat ouwe lijk ga je echt geen logic signals in beeld krijgen.

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ds23man schreef:Met dat ouwe lijk ga je echt geen logic signals in beeld krijgen.![]()
dacht hem eindelijk te kunnen gebruiken.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ah, ik begrijp het, de controller moet eerst contact maken met de DAC voordat je verder kan.gervenja schreef:Hallo Ray,ray5150 schreef:Even voor de goede orde, John. heb je het ook met een andere bron geprobeerd, neem ik aan ?
hij moet eerst de DAC vinden, anders is er geen bron te kiezen.
Maar bedankt voor het meedenken.
Da's inderdaad een behoorlijk antiek scoopje, 40 jaar zal die zeker wel zijn.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
hij zit vol met ecc88 dat zal dus best wel.
hij is een jaar ouder als ik.
1966
hij is een jaar ouder als ik.
1966
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Neem je hem zaterdag mee? Dan kan ik er iets meer over zeggen. Als alle connecties goed zijn ligt het waarschijnlijk aan een defect bss138 fetje die voor de level conversie van de I2C bus zorgt, 3.3V - 5V v.v.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik neem hem graag zaterdag mee. Ik hoop dat het zo iets simpels is.knuisje schreef:Neem je hem zaterdag mee? Dan kan ik er iets meer over zeggen. Als alle connecties goed zijn ligt het waarschijnlijk aan een defect bss138 fetje die voor de level conversie van de I2C bus zorgt, 3.3V - 5V v.v.
zou alleen niet weten waar ik op zo'n korte termijn een fetje kan scoren.
