3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mooie tweaks hoeven niet veel te kosten, sowieso zijn tweaks meestal stuk goedkoper dan nieuwe apparatuur. Dat is ook wel logisch, audiofielen gebruiken tweaks om de audiofiele onrust onder controle te houden, in karige tijden qua echte upgrades. Aangezien er in de looptijd van dit topic maar 1 set speakers is gebouwd, kun je eenvoudig beredenen hoewel tweaks in die periode zijn verzameld.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Had je deze al gedaan Walt?
Relatief goedkoop en een leuk gezinsmoment.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Toevallig ben ik me wat in het verdiepen in ‘bees wax’ blijkt intressant spul met vele toepassingen, ik vermoed inderdaad zeer geschikt voor audio.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De Bees wax audiolamp...? Gouden handel op AudioFreaksForum!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
je conussen insmeren helpt ook. Vooral als het binnen koud is, tbv de stijfheid. En minder giftig dan beryllium.
Beetje hetzelfde als urbeerolie voor de wedstrijdzeilers onder ons. Smeer je je mast mee in, minder windweerstand op je mast, ga je harder van. Of in ieder geval soepeler.
Beetje hetzelfde als urbeerolie voor de wedstrijdzeilers onder ons. Smeer je je mast mee in, minder windweerstand op je mast, ga je harder van. Of in ieder geval soepeler.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb nu de hele hoofdset, inclusief de speakers, op verwonder ringen. Het geluid is beter, dat zonder meer, maar ook wel anders, ik moet eraan wennen. Soms heb ik het idee dat de ringen zoveel informatie uit de set trekken, dat mijn hersenen het lastig verwerken vinden. Misschien is dit wat de VdH aanhangers bedoelen met dat het geluid ‘te dichtbij’ komt. Geinige materie. Zal de komende tijd met tweaken nog wel proberen de balans wat beter te krijgen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Niet te lang de adem inhouden Walt! Komt het wel goed.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En? Is je gasverbruik nu minder?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De NUC stond direct op de Merging Hapi DAC, nu zit er in de NUC een fan, dus de NUC produceert trilling, en die werkt dan mogelijk nadelig door op de DAC, niet handig, want daar doen de verwonder ringen onder de DAC niks tegen. Heb nu de NUC los in het rack gezet, direct op de plank. Op de DAC staat nu alleen nog de Grimm clock, die volgens mij geen trillingen voortbrengt. Wel heb ik voor de zekerheid nog masterbase plaatjes tussen clock en DAC gezet. Dit weekend eens luisteren wat dit weer doet.
Mogelijk komen er ook nog Hematiet kogels voor in de verwonder ringen, dit als alternatief voor de stalen kogels, of een mix Hematiet - staal.
Mogelijk komen er ook nog Hematiet kogels voor in de verwonder ringen, dit als alternatief voor de stalen kogels, of een mix Hematiet - staal.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou begon het Wonderringen verhaal lang geleden met Hema eierdopjes. Dit is toch wel een bijzondere ontwikkeling moet ik zeggen. Wat gaat het nu worden, cup-D?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ha Peter,
In dit geval zijn al vele gebruikers mij voor gegaan, Hematiet kogels, rozenkwarts en glas (knikkers) zijn al succesvol toegepast. Mix en match naar je eigen smaak.
Groetjes Walter
In dit geval zijn al vele gebruikers mij voor gegaan, Hematiet kogels, rozenkwarts en glas (knikkers) zijn al succesvol toegepast. Mix en match naar je eigen smaak.
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Toch roept het bij mij associaties op met de kledij van de meidengroep Labelle
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Meidengroep.
mevrouw Labelle word volgende maand 79 jaar oud.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geen Hematiet maar Hangitiet… 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tis inderdaad zo dat de stalagmieten staan en de stalactieten hangen...
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De verwonder ringen aan het plafond werkt echter weer niet.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nu je het zegt. Ik kom al wel heel lang bij de Hema. Maar Hemamieten ben ik er nog nooit tegengekomen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De kogels liggen los in de ringen, dus ondersteboven vallen ze eruit.
- pappaleo
- Berichten: 12413
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is een verklaring die dit topic onwaardig is. Veel te triviaal.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 09 apr 2023, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
