Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Zie viewtopic.php?p=1741077#p1741077
Ik zou alleen pin 1 van de XLR-uitgangen zo dichtbij mogelijk met het chassis verbinden. De massa van de dacprint verbind je via 100 ohm met het chassis. Op deze manier voorkom je dat hoogfrequente straling via de afscherming van de XLR-kabel de behuizing van de dac binnen dringt.
Ik zou alleen pin 1 van de XLR-uitgangen zo dichtbij mogelijk met het chassis verbinden. De massa van de dacprint verbind je via 100 ohm met het chassis. Op deze manier voorkom je dat hoogfrequente straling via de afscherming van de XLR-kabel de behuizing van de dac binnen dringt.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dank je, als de nieuwe kast er is zal ik het gaan installeren.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hi to all,
I speek no dutch (only german), so I try to write in english.
I noticed this ES9016 multichannel project, and I want to build just the same for my LXmini active speakers.
My question is that is it a free project (I mean can I have the CAD files and schematics) or not?
It would be a big help for me...
Thanks!!
I speek no dutch (only german), so I try to write in english.
I noticed this ES9016 multichannel project, and I want to build just the same for my LXmini active speakers.
My question is that is it a free project (I mean can I have the CAD files and schematics) or not?
It would be a big help for me...
Thanks!!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
I already told you in august that the schematics are only available for buyers of the kit. The CAD files are not available for anyone. Sorry...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Sorry for the question, I forgot it... but thanks again!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hallo Knuisje,
Heb je nog de 6 kanaals IV uitbreidingspcb's te koop?
Zou er graag 1 willen aanschaffen om mijn es9016 met 8 kanalen te gaan gebruiken.
Wat zou het kosten? Kaal mag ook.
Heb je nog de 6 kanaals IV uitbreidingspcb's te koop?
Zou er graag 1 willen aanschaffen om mijn es9016 met 8 kanalen te gaan gebruiken.
Wat zou het kosten? Kaal mag ook.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Tijdens de kerst vakantie het plan gemaakt om deze AF-DAC te gaan bouwen.
Natuurlijk eerst even kijken of Peter nog printjes had, ik had dus geluk.
Met wat hulp van Peter de componenten besteld en deze week de bout opgestookt.
Al zeg ik het zelf "dat ging best lekker".
Dat is tot ik aan de laatste print aan kwam, de DAC.
Ben er gisteravond achter gekomen dat ik uit de verkeerde BOM zat te werken/bestellen.
Ik kom dus war onderdelen te kort!
Mocht iemand een dezer dagen bij Mouser gaan bestellen? ik hou mij aanbevolen voor een aantal items.
667-EXB-A10P473J 1 stuk Weerstandnetwerk
538-22-29-2021 2 stuks 2 pin f/lk Header
pfffff foto te groot grrr
Natuurlijk eerst even kijken of Peter nog printjes had, ik had dus geluk.
Met wat hulp van Peter de componenten besteld en deze week de bout opgestookt.
Al zeg ik het zelf "dat ging best lekker".
Dat is tot ik aan de laatste print aan kwam, de DAC.
Ben er gisteravond achter gekomen dat ik uit de verkeerde BOM zat te werken/bestellen.
Ik kom dus war onderdelen te kort!
Mocht iemand een dezer dagen bij Mouser gaan bestellen? ik hou mij aanbevolen voor een aantal items.
667-EXB-A10P473J 1 stuk Weerstandnetwerk
538-22-29-2021 2 stuks 2 pin f/lk Header
pfffff foto te groot grrr
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ga wel bij Farnell bestellen John, als je een ordercode van hun hebt kan ik het zo meenemen (ben ff niet thuis, wat lastig zoeken
)
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
OK de IT'er is er weer, moest even op visite.
de foto's dus verder is er nog een Amanero binnengekomen en een OLed Witte letters op zwart. Vishay was nog niet op de OLed markt dus ik ben benieuwd.
de foto's dus verder is er nog een Amanero binnengekomen en een OLed Witte letters op zwart. Vishay was nog niet op de OLed markt dus ik ben benieuwd.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
@barry2001 volgens mij heeft Farnell deze maat niet, maar misschien dat ik er overeen kijk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Je hebt gelijk. Die header wel, maar een fixed resistor netwerk 8 x 47k in 2512 staat niet in het Farnell assorti. Is vrij groot, zal ook niet zoveel voorkomen in de reguliere handel.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ziet er netjes uit John. Het weerstand netwerk kan ik voor je meebestellen, maar dat kan nog wel even duren.
De header kun je ook hier vinden:
https://www.eoo-bv.nl/ns25-pin-connecto ... ocket.html
De header kun je ook hier vinden:
https://www.eoo-bv.nl/ns25-pin-connecto ... ocket.html
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Gisteren een kast besteld in Italië bij Modu.
Komende week ga ik mij eens bezig houden met het ontwerpen van het front en de achterzijde.
@Knuisje
667-EXB-A10P473J 1 stuk Weerstandnetwerk
538-22-29-2021 2 stuks 2 pin f/lk Header
mogen mee besteld worden. (graag zelfs)
@Barry2001 Groot? er zitten 8 weerstanden in en is voor mij klein zat, zag wel dat Farnell ze had maar dan nog de helft kleiner.
Moet niet veel gekker worden.
Komende week ga ik mij eens bezig houden met het ontwerpen van het front en de achterzijde.
@Knuisje
667-EXB-A10P473J 1 stuk Weerstandnetwerk
538-22-29-2021 2 stuks 2 pin f/lk Header
mogen mee besteld worden. (graag zelfs)
@Barry2001 Groot? er zitten 8 weerstanden in en is voor mij klein zat, zag wel dat Farnell ze had maar dan nog de helft kleiner.
Moet niet veel gekker worden.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
2512 (6332 metrisch, dus 6.3 x 3.2mm) is groot jagervenja schreef:
@Barry2001 Groot? er zitten 8 weerstanden in en is voor mij klein zat, zag wel dat Farnell ze had maar dan nog de helft kleiner.
Moet niet veel gekker worden.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
had ik gevonden, artikel: U7473CT-NDDigikey heeft hem evt. ook.
Probleem is ik kom voorlopig niet aan een order van €50
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Klopt. Op plaatsen waar je een aantal dezelfde weerstanden bij elkaar nodig hebt (als pull up/down, afsluiting oid) kun je een array toepassen, scheelt nogal in ruimte. Wel oppassen dat je het juiste type neemt, er zijn een aantal verschillende configuraties, zoals bv:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
@ray Dit is hem.
ik zou ook 8 weerstanden aan elkaar kunnen bakken, maar die moeten ook besteld worden 
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Wat ook een mogelijkheid is : EOO kan via hun leveranciers ook aan veel zaken komen die ze normaal niet in het assortiment hebben.
Stuur even een bericht naar : https://www.eoo-bv.nl/contact en voeg daar de datasheet en de link van mouser bij.
Stuur even een bericht naar : https://www.eoo-bv.nl/contact en voeg daar de datasheet en de link van mouser bij.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik heb hem besteld bij Conrad.
Had nog wat spullen nodig en heb hem gelijk mee besteld.
Wel wat levertijd (2-3 weken) maar dat geeft niet.
Hengelo gaat het dus waarschijnlijk niet worden,
Had nog wat spullen nodig en heb hem gelijk mee besteld.
Wel wat levertijd (2-3 weken) maar dat geeft niet.
Hengelo gaat het dus waarschijnlijk niet worden,
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Even een vraagje over de voedingsprint.
De koellichamen moeten die aan de print gesoldeerd worden?
De koellichamen moeten die aan de print gesoldeerd worden?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De pennen van de koellichamen die door de print steken soldeer je vast.
