Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Wat ik van Berret begreep zit er een audiotegel in verwerkt en behandelde blokken kool. Verder geen condensators, spoelen of andere ongein. Er gaan wat test exemplaren rond op AF, de eerste ervaringen lijken zeer positief. Echter ik ben ook zeer tevreden over de twee Gigawatt blokken die ik nu heb liggen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Maar goed dat er een "audio tegel" in zit (wat dat dan ook mag wezen) en ook "behandelde blokken kool" (wat dat dan ook mag wezen)
Dingen die daadwerkelijk voor een ontstoring en reiniging van de spanningslevering kunnen zorgen zoals spoelen en condensatoren zitten er gelukkig niet in. Al die techniek is bij dezen afgeschreven als ongein.
Het wereldje van de placebo audio magie blijft me verbazen.
Dingen die daadwerkelijk voor een ontstoring en reiniging van de spanningslevering kunnen zorgen zoals spoelen en condensatoren zitten er gelukkig niet in. Al die techniek is bij dezen afgeschreven als ongein.
Het wereldje van de placebo audio magie blijft me verbazen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ben benieuwd hoeveel hij er gaat verkopen, qua prijs moet je denken aan een fraai Gigawatt of Furutech blok, dus echt een flink prijskaartje.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Heb je niet nog een audiotegel liggen Walt? Werkt volgens mij evengoed onder een Hema blokje. Heeft dan alleen niet de prijs van een Gigawatt of Furutech. Dus dat is dan misschien wel minder.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb al een audiotegel onder de Gigawatt blokken gelegd inderdaad.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Een gigawatt is ook wel heel veel , een tegeltje er onder voor veiligheid is wel aan te bevelen 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De Gigawatt stekker blokken zouden jullie toch moeten aanspreken, geen audiofiele claims, gewoon enorm degelijk opgebouwde stekkerblokken en bovendien een zeer goede overspannings beveiliging erin. De prijs is fors, maar te overzien. Er komt trouwens een nieuwe PF-2 Evo plus versie aan, dus de PF-2 Evo zal straks wel interessant geprijsd te krijgen zijn verwacht ik.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die Berret heeft wel wat. Dr. Emmett Brown is allang dood maar voor 80 pegels koop je bij Amazon een flux capacitor:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat is pas high end ! terugreizen naar een live optreden van je favoriete band in de tijd dat ze nog goed bij stem waren 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Deze zien er interessant uit, een smak geld, maar stel je een DIY versie eens voor…
https://hifi.nl/artikel/33442/Review-Ql ... iller.html
https://hifi.nl/artikel/33442/Review-Ql ... iller.html
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Voor dat geld mag je mij (of elk andere akoestische engineer) incl een meubelmaker ook wel inhuren.
Kan het 100% naar hoe iemand het wil en compleet op maat voor de kamer waar ze inkomen.
Koffie is gratis.
Kan het 100% naar hoe iemand het wil en compleet op maat voor de kamer waar ze inkomen.
Koffie is gratis.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
En dan ga je al die kosten optellen en dan is het ook giga veel en klinkt het waarschijnlijk niet beter dan wat Rene van Es gehoord heeft….
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Is dat bij het meeste, te duur betaalde, high-end spul het geval.
B&O uit de jaren ''60 tot '80 als voorbeeld die deze bewering weer ontkracht. Is dat ook niet heel high-end. Over het spul van Braun werd toen ook nagedacht.
Op zich niet erg'; maar doe het dan vorm volgt functie en pretendeer niet dat je ook verstand hebt van vormgeving.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dan is het ook nog dat smaak en vormgeving wel heel andere uitkomsten kunnen geven. Het retro effect wat door mensen dan ook zo kan worden gewaardeerd is dan ook weer zo iets. Het feit dat dat de vorm de functie volgt is voor sommige mensen weer te saai.
Pas hier de discussie gehad over de kleur van de voordeur, ik heb dan een rode deur besteld, en de reactie van de buurvrouw was dan , "Dat doe je toch niet". Nee echt gewoon wit was veel beter, had zij ook gedaan.
Wat wil het geval, de buurvrouw wit, de daarop volgende buurman heeft dan blauw, en ik gaf dan aan dat het wel een toevallige samenkomst van omstandigheden was/werd.
Nu dus ik rood, zij wit, en de overbuurman blauw, dat was toch wel prachtig, iedereen blij.
Je moet de onbekende mensen er wel op wijzen wat zij zien, anders zien ze het niet.
Pas hier de discussie gehad over de kleur van de voordeur, ik heb dan een rode deur besteld, en de reactie van de buurvrouw was dan , "Dat doe je toch niet". Nee echt gewoon wit was veel beter, had zij ook gedaan.
Wat wil het geval, de buurvrouw wit, de daarop volgende buurman heeft dan blauw, en ik gaf dan aan dat het wel een toevallige samenkomst van omstandigheden was/werd.
Nu dus ik rood, zij wit, en de overbuurman blauw, dat was toch wel prachtig, iedereen blij.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik vind dat rood prima staan, wit zou nogal saai ogen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Toch moeten jij en de blauwe buur even van deur wisselen. Het schijnt namelijk dat sinds een tijdje de kleuren zijn gewisseld. Dat kan je zien aan al die vlaggen in de wei naast de snelweg…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die vorm deur kon Hans niet krijgen.Leeuwarden schreef: ↑za 20 apr 2024, 7:45.......... Dat kan je zien aan al die vlaggen in de wei naast de snelweg…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Meestal in de wat minder ontwikkelde gebieden.Leeuwarden schreef: ↑za 20 apr 2024, 7:45Toch moeten jij en de blauwe buur even van deur wisselen. Het schijnt namelijk dat sinds een tijdje de kleuren zijn gewisseld. Dat kan je zien aan al die vlaggen in de wei naast de snelweg…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De buurvrouw tussen rood en blauw wilde waarschijnlijk geen pompebleden op de deurPjotr schreef: ↑za 20 apr 2024, 12:06Die vorm deur kon Hans niet krijgen.Leeuwarden schreef: ↑za 20 apr 2024, 7:45.......... Dat kan je zien aan al die vlaggen in de wei naast de snelweg…
friese vlag.jpg
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Je bedoeld overal waar de BBB in het provinciaal bestuur zit…FR_Aad schreef: ↑za 20 apr 2024, 12:21Meestal in de wat minder ontwikkelde gebieden.Leeuwarden schreef: ↑za 20 apr 2024, 7:45Toch moeten jij en de blauwe buur even van deur wisselen. Het schijnt namelijk dat sinds een tijdje de kleuren zijn gewisseld. Dat kan je zien aan al die vlaggen in de wei naast de snelweg…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Er komt een setje Altec Lansing 409 coax luidsprekertjes naar hier, oud spul, oorspronkelijk waren het plafond speakers. Naar huidige begrippen niet echt hifi maar wel hoge fun factor. Door de hoge Qts met name geschikt voor OB:
https://greatplainsaudio.com/wp-content ... t_late.pdf
https://greatplainsaudio.com/wp-content ... t_late.pdf
