Annastacia maar met een beetje Bill

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef: di 22 nov 2022, 13:13
1 naar de Inschakel vertraging Hoogspanning Die gelijkspanning wordt afgevlakt met een 25 volt elco 100 uF
Schema is aangepast voor 12 Volt Relais krijgen gemeten 16Volt is eigenlijk beetje veel
Als het relais van de automaat er nog bij komt zakt 't nog wel wat. Zolang de relais niet gaan brommen zit 't wel snor.
2 naar de BiasAutomaat met En dan wordt ik geremd De Bias automaat krijgt al spanning via de print sporen
En teken je vanaf de midden aftakking een draad welke aan de Gnd aansluiting komt
Verder een elko met de Min aan gnd en de plus naar de plus

Maar waar moet die draad van af de plus aan komen ?
Naar de automaat. Op die print zit plaats voor gelijkrichters, niet gebruiken dan, gewoon zo doorverbinden dat de spanningsaansluitingen aan de eerste elco na de (verwijderde) gelijkrichters komen.
Ik wil ff niet praten over de nieuwe print verzieken :(
De print is voor een 6N6P. Als je een ECC99 erop zet moet je wel de gloei aanpassen. Pin 9 losmaken is toch zo erg niet ?
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ik vind de wijzigingen verder met Diodes onderaan een print niks
Elco,s eraan bungelen ook niks
Met lijm tywraps en schroeven blijft het wel zitten
Alleen ik vind het niks :( :( dus ik probeer wat anders te verzinnen Anne
Ik hoop dat je mee denkt :D

Stel ! de ECC99 op 12,6 Volt voeden via 2 serie weerstanden aan de 2x 7 volt en
Die op 12,6 Volt gaat werken op poot 4-5 400 mA moet 0.7 Volt per weerstand is 1,8Ω 1Watt
De poot 9 de middentap buis aan stroombron en -6,3 Volt

De vertraging Hoogspanning ook op de zelfde winding maar 1 kant op de 7 volt en de andere kant op 3,15 Volt tap dat is dan 10,15 x 1,4 , iets minder gaan nog 3 x0.6 volt af BD139 en 2X diode in gelijkrichter 8,25 x1,4 = +/-11,5 volt op relais in plaats van 17 volt

De 6,3 VDC wordt gelijk gericht met deze print wil ik doen om de 6SN7 te voeden de 10.15 wissel spanning komt dan hier op
Voeding 6,3 Volt 6SN7
Voeding 6,3 Volt 6SN7
Dan heb 5 volt + 6,3 volt waar ik de BiasAutomaat mee kan voeden en hoef ik niks te prutsen Anne Als dit kan :?:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Barry2001 »

Hee, die print herken ik.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Serieus O:) heb ik die van jou O:)
Werkt prima hoor
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Je bedoeld zoiets ?
Kan, maar ik hou niet zo van gloeiverbindingen die door dezelfde geleider gaat als het geluidssignaal (pin
9).
Anne
Bijlagen
AnnaGloei.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ik heb er mn best op gedaan Anne , maar wel veel fantasie nodig :lol:
BB4006F2-232E-4151-8D22-5B5244713D14.jpeg
Ik heb 3 circuits getekend allen op dezelfde trafo winding en niet alles door elkaar
Dacht het zo wat duidelijker kon tekenen, dat ik daar niet goed in ben moge duidelijk zijn :oops:
De middentap van de trafo winding mag die aan Gnd ? Moet die aan gnd ?
Zoja wat gebeurd er dan bij die stroombron of doe moet ik hem aan gnd doen via een condensator die de DC blokkeert en Audio laat passeren ?
Ik hoop dat het duidelijk is
Alvast bedankt Anne
Ik zal het morgen over tekenen het ziet er niet uit :oops:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

De stroombron zit niet aan de gloei, heeft er niks mee te maken, maar aan de twee kathodes pin 3 & 8.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ohhh stond al jaren zo in het schema :oops:
Dus aan 3-8 zit de stroombron Morgen opnieuw tekenen en de foute in draadje vervangen door goede
Morgen krijg ik schilderhulp O:) dus zal in de avond worden als ik nog ambitie heb Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ik liep weer om 3 uur hier beneden
Dus ik krijg geen rust in mn hoofd vanmorgen las ik dat mijn hulp niet kon komen
Vanmorgen het schema aan gepast en natuurlijk rugpijn
Is voor het goede doel :lol:
Even nog eens schema aangepast
Bijlagen
F89689B3-E4C5-4DA7-8E61-9BB955753B04.jpeg
EFECA4E6-132C-42A4-9FF1-BBC8C6A63E92.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Voeding kan zo wel, met een elco erbij en massaverbindingen niet vergeten.
V.jpg
Verder is dat andere schema niet van de Anastasia maar Bill en er zit nog een fout in.Ook moet er geen koppel-C daar naar de voortrap met de stroombron niet naar negatief.
Anne
Bijlagen
B.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Zo beter Anne :?:
En doe maar rustig aan dan doe ik dat ook O:)
Bijlagen
333AC2CA-9C83-4AE3-88EE-6CF7DCED34E5.jpeg
892C2DFB-CFD8-47AA-B767-799655377A08.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Oh oh waar moet dat heen :(
Condensator toegevoegd maar omgekeerd en te klein.
En nu heb je de voorversterker eraan zonder koppel-C zoals de Bill maar met de stroombron naar negatief, wat niet hoeft, van de Anastasia.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ik ben onder invloed van medicijnen denk Heb veel te veel pijn om zonder te zitten staan liggen
Dus ik zet die pc uit Anne
Als ik daar achter zit heb ik in paar minuten erge pijn het is de starre zithouding
Dus raak het ding voorlopige niet meer aan
Heb daar ook een ipad voor gekocht maar nog geen betaalbaar programma met symbolen voor de componenten welke we gebruiken kunnen vinden om een schema te kunnen teken
Bijlagen
741944D1-E5CA-497B-9D71-B0EDE027DDE9.jpeg
42DC040C-4634-4652-BE17-2FD54C2297DC.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Zou 't maar een tijdje heel kalmaan doen en niet vanalles tegelijk / door elkaar.
Die laatste twee schemas zijn ook niet in orde, zal na wat rust misschien beter gaan.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Hoi Anne excuses dat ik ook jou in de war helpt
Met stukken van andere versterkers welke ik niet volledig had aangepast
quote=Ah!buis post_id=2049483 time=1669215287 user_id=3590]

Oh oh waar moet dat heen :
En nu heb je de voorversterker eraan zonder koppel-C zoals de Bill maar met de stroombron naar negatief, wat niet hoeft, van de Anastasia.
Anne
[/quote]

Anne dit is niet de Annastacia maar een combinatie van die 2
Die 100 uF Condensator heb ik aangepast in beide schema,s hoop nu goed
De koppel C had ik wegehaaldbomdat je er een streep door gezet had
Daar had ik weer helemaal verkloot en de stroombron stond verkeerd op een + 6,3 Vdc
Foute schema ook stroombron omgekeerd
Foute schema ook stroombron omgekeerd
DDEE8609-572C-491B-893B-72B69DB1D4FE.jpeg (23.15 KiB) 231 keer bekeken
inplaats van -6,3Vdc en streepte je onderdelen weg en ook nog fouten erbij gemaakt
Maar nu hoop ik dat het wel klopt voor de AnnaBill Anne
Bijlagen
Verschillende Circuits op 1 winding trafo
Verschillende Circuits op 1 winding trafo
Het goede schema Anne
Het goede schema Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Anne ik ben maar aan 1 versterker bezig hoor , dus deze is voor de printen
Weet het nu ook even niet hoe ik het moet uitleggen :(
Je had toch weer gelijk
Bij de onderste helft moet aan het rooster na de stop weerstand de gnd
Bijlagen
243F8444-9B48-4E98-822E-444B683C4541.jpeg
A474EAC9-0455-4278-B5CD-212723E59CB9.jpeg
6AD2ABA5-0E1C-4DA5-BAC8-4DD0B86668F0.jpeg
6704F32D-CA01-420F-83B2-8279F0CEECCC.jpeg
010D56A9-3645-41E7-A2B2-41283544DA4D.jpeg
0B9BF6DF-1CCB-4056-81F9-D496BC111DDB.png
0B9BF6DF-1CCB-4056-81F9-D496BC111DDB.png (166.64 KiB) 227 keer bekeken
AABBBF10-71A7-4349-B3EB-8D2E680CCFAA.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Die laatste schemas zijn ook niet in orde. Je bent duidelijk overwerkt / de kluts kwijt.
Elke keer als ik reageer kom je ook weer terug, zo komt er niks van rust, ik zal een tijdje niks meer doen, lijkt me beter.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: wo 23 nov 2022, 22:01
Die laatste schemas zijn ook niet in orde. Je bent duidelijk overwerkt / de kluts kwijt.
Elke keer als ik reageer kom je ook weer terug, zo komt er niks van rust, ik zal een tijdje niks meer doen, lijkt me beter.
Anne
Begrijp niet dat er wat fout is
Maar ik zal het een paar dagen laten rusten en mn gedachten proberen te verzetten loop nu al 3 dagen elke nacht hier door het huis , kan niet in slaap komen
Die versterkers moeten af Anne en terug naar de eigenaar anders probeer ik ze terug te kopen
Maar het moet uit mn hoofd
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Henkjan »

niet slapen en werken aan versterkers lijkt me geen goede combi Bert.
nu ff je rust nemen
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Henkjan schreef: do 24 nov 2022, 0:00
niet slapen en werken aan versterkers lijkt me geen goede combi Bert.
nu ff je rust nemen
Versterkers staan op de keukentafel te eten doe ik nu op een bord salontafel met mn gat op de 2 zitsbank
Ondertussen allerlei andere dingen gedaan en niet aan versterkers bezig geweeest Niet helemaal waar ik heb een VLF 40dB versterker gebouwd voor mn tuinnier
In een dycast doosje Maar nog niet kunnen testen
Misschien morgen
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door peterl »

Hier loopt het ook niet helemaal lekker begrijp ik Bert.
Soms is het handig alles even aan de kant te leggen en er weer rustig mee beginnen en de schema's goed nakijken.
Een foutje is zo snel gemaakt.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Nog maar eens proberen Anne als je nog zin en tijd hebt ?
Kluts nog steeds kwijt ergens weg gelegd mvaar heb geen haast
Hoop dat je de rode kwast niet hoeft te gebruiken :wink:
Bijlagen
0B1D3437-D8D2-453C-AEAB-0F1C2696004D.jpeg
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Dus je gaat er weer mee bezig Bert. Ik denk dat je wel even moet kijken naar R18,19,20 en 21
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: do 08 dec 2022, 23:20
Dus je gaat er weer mee bezig Bert. Ik denk dat je wel even moet kijken naar R18,19,20 en 21
Dankjewel Douwe er zat nog meer niet goed
Draadje moet ik opruimen er staan zoveel verschillende schema,s ik kan er geen wijs meer uit
Ik heb nu een er maar een vraagteken bij gezet en zal wijzigingen proberen erbij te schrijven maar ik vergeet steeds weer wat
Die R20-21 meen ik moet ook net als boven 27k Zijn die 56K was van de Bill met een hogere Anode spanning hier is dat net 390+/-5 volt
Ik hoop dat Anne het weer voor me oppakt misschien dat hij er wijs uit kan
Zal vandaag niet meer in dit draadje reageren
Bijlagen
08E2810E-71FA-4EE6-B66A-889F5AAB8DC8.jpeg
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door RobertD »

Volgens mij moeten die anodes van de ECC99's op iets meer dan de halve voedingsspanning uitkomen. Met maar 13k in de anodeleiding wordt dat veel meer en houdt je onvoldoende spanningszwaai over. Twee keer 39k parallel lijkt mij beter.
Dat is 19k5 totaal. Met 7,5mA door de buis valt er dan 19,5 x 7,5 = 146V over die anodeweerstanden.
trek je dat af van die 390V houdt je 243V over op de anode van die ECC99's. Dat lijkt me al beter, maar Anne kan dit soort sommetjes veel beter.
Plaats reactie