Pagina 36 van 401
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 17 jun 2012, 17:58
door Walt
WOW, bedankt voor de link! Eens even neuzen daar...
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 17 jun 2012, 18:14
door Walt
Vraagje over de Omnes DBC 12 Stereo, levert dit kastje ook een gefilterd signaal voor de gewone luidsprekers? Of spelen die gewoon nog fullrange?
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 17 jun 2012, 18:37
door Marp
Dat laatste. Ik heb even
bij Henkjan in de manual gespiekt. Deze spreekt over Bass Management System DBC-12
(grappig, dát in het Engels, de rest in het Duits), en toont op de achterkant inderdaad geen satelliet/highpass-uitgangen.
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 17 jun 2012, 18:42
door Walt
Daar was ik al bang voor, qua vormgeving en prijs zit ik wel aan zoiets te denken.
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 17 jun 2012, 18:53
door Walt
Wellicht is de Sitronik Lucius een geschikte kandidaat:
http://www.lautsprechershop.de/index_hi ... lucius.htm
Heeft iemand ervaring met dit apparaat?
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: ma 18 jun 2012, 19:37
door Walt
Kleine financiele tegenvaller vandaag, ons oude vertrouwde bakbeest van een breedbeeld TV is er mee opgehouden. TV en meubel net naar het grofvuil verplaatst.
Nu dus wel een zee van ruimte tussen de speakers, het is wellicht deels illusie maar het lijkt wel beter te klinken nu
Er komt straks wel weer een TV voor terug uiteraard, minimaal even groot maar wel flatscreen dus moet dichter tegen de muur kunnen.
Heeft iemand nog een tip voor een nieuwe TV? Wij stellen geen hoge eisen, Samsung lijkt aardig veel waar voor het geld te bieden...
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: ma 18 jun 2012, 20:00
door bas focal m180
Walt schreef:Kleine financiele tegenvaller vandaag, ons oude vertrouwde bakbeest van een breedbeeld TV is er mee opgehouden. TV en meubel net naar het grofvuil verplaatst.
Groetjes Walter
Voetball 3'de wedstrijd ?
Samsung ben ik zeer tevrede mee , stel ook weinig eisen aan een tv net als jouw .
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: ma 18 jun 2012, 21:32
door Walt
Net voor de rust knalde de TV eruit inderdaad, slim ding dus, had een goed moment uitgekozen om de geest te geven, voetbal daarna nog wel op internet verder gekeken.
Net nog even 2 superdikke 70x70cm kussen tussen de speakers gezet tegen de achterwand... ik denk dat we helemaal maar geen TV moeten nemen
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: ma 18 jun 2012, 21:42
door CoenvanDongen
Heel wijs!
gewoon vergeten die tv...

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: di 19 jun 2012, 10:09
door Geenius
Het kan kloppen dat het beter klinkt zonder tv. Eén van de basis-principes van een goede akoestiek is dat je in de kamer aan de kant waar de speakers staan energie moet absorberen. Een tv (ook een flatscreen) is een hard reflecterend voorwerp, dus géén tv is de beste oplossing. Als je toch een flatscreen aan de muur hangt, hang er dan meteen een gordijn voorlangs. Als je geen tv kijkt maar lekker muziek luistert doe je de gordijnen dicht. Als je het gordijn in twee stukken verdeelt, dan kun je ze mooi symmetrisch L+R achter de speakers hangen als ze open zijn.
Symmetrie is ook belangrijk, dus naar het midden die hifi-rack!
P.s. ik zou voor een Philips gaan.

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: di 19 jun 2012, 11:51
door Koen K
Wij kijken al een jaar met plezier naar een 42" plasma van Panasonic. Destijds voor amper 500 euro aangeschaft en qua beeldkwaliteit ben ik er nog steeds van onder de indruk. Misschien ook wat voor jou?

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: di 19 jun 2012, 12:48
door hsmeets
Geenius schreef:P.s. ik zou voor een Philips gaan.

[offtopic]
http://tweakers.net/nieuws/73909/philip ... eiten.html (Bericht van een jaar geleden)
[/offtopic]
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: di 19 jun 2012, 12:55
door hannesie
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 20:21
door Walt
Vandaag een nieuwe TV gekocht en opgehangen, het is een LG 42" LM 4300 geworden. 3D, internet, interactieve TV, de hele rambam zit erop dus.
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: vr 22 jun 2012, 18:50
door Walt
Inmiddels is het hele filter voorzien van Jantzen Waxcoils:
1.00mH 12 AWG
0.33mH 12 AWG
0.56mh 16 AWG
Nu maar weer eens luisteren.
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: vr 22 jun 2012, 22:09
door Walt
Ook nieuwe cd binnen gehad via Bol, Patricia Barber met 'Nightclub', is zeer mooie cd, erg goed opgenomen, het klinkt erg fraai nu.
Ben benieuwd wat de 2e sub nog gaat brengen over een tijdje.
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: za 23 jun 2012, 12:40
door Walt
Tevens via Tony nog een stel 10 ohm en 12 ohm Mundorf M-Resist binnen gekregen. Nu zit er 11 ohm op het hoog (2x 22) ik ben benieuwd of de 10 of 12 ohm nog beter kunnen klinken. Zo kijkend naar de simulatie zou ik gokken op de 12 ohm...
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 24 jun 2012, 9:17
door Walt
Net het eerste filter weer omgebouwd, de 11 ohm Superres serie weerstand van het hoog is vervangen door een 12 ohm Mundorf M-Resist. Tevens heb ik nog een dikke 6.8uF Mundorf Silver/Gold ingezet in de grote serie C van de midwoofer.
Tevens de 2.2uF voor het hoog nog overbrugt met een Vishay Bypass
(de 6.8uF Mundorf S/G met dank aan Dub!)
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 24 jun 2012, 9:55
door Walt
Beide filters zijn nu omgebouwd:
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 24 jun 2012, 11:23
door Lnsadnoh
Mooi opstelling Walter!
Aardig filter ook, zo te zien niet met de goedkoopste parts, ik zie foliespoelen.
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 24 jun 2012, 11:32
door Walt
Het is een 'aardig' filter geworden inderdaad. Bij filtercomponenten heb je altijd de discussie of duurdere componenten nou ook echt beter klinken. Ik neem echter geen risico op dit gebied dus er zitten fraaie componenten in verwerkt onder andere:
- Jantzen Waxcoil foliespoelen op alle posities
- Condensatoren voor de tweeter Mundorf Silver/Gold + Silver/Gold/Oil
- Condensatoren voor de midwoofer Audyn Plus en Mundorf Supreme - Mundorf Silver/Gold
- Mundorf M-Resist voor alle weerstanden
Bij deze nog het huidige filterschema:
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: za 30 jun 2012, 12:41
door Walt
Goed nieuws,
De door mij bestelde tweede BK XLS200 FF subwoofer (Peerless XLS-10 in gesloten kast met versterker) komt waarschijnlijk volgende week al hier binnen.
Wat denken jullie dat de beste opstelling is voor 2 van deze subwoofers? Mijn ruimte is circa 4 x 5 meter, de speakers staan aan de lange zijde.
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 01 jul 2012, 16:07
door Walt
Vandaag bezig geweest met het maken van een nieuw netsnoer, helaas niet echt een succes. Blijkbaar ergens kortsluiting gemaakt en nu is de Pass Labs versterker ermee gestopt
De luidsprekers lijken gelukkig niet opgeblazen...
Ik denk dat ik op zoek moet naar een nieuwe eindversterker
Groetjes Walter
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 01 jul 2012, 16:28
door Arno
De achtergrond werd toch iets gitzwarter dan verwacht

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Geplaatst: zo 01 jul 2012, 16:34
door Leobus
Hallo Walt,
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Spanning op de aarde aangesloten of zo?
Misschien valt het mee. Alleen een zekering eruit of zo.
Groet,
Leobus