" klinkt " wel degelijk.
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Half tegel i.p.v. halfsteens formaat?...........
" klinkt " wel degelijk.
" klinkt " wel degelijk.
- pappaleo
- Contacteer:
Ok bedenk me ineens: Zou een plateau van klinkers niet wat zijn?
Klinkt ook wel erg muzikaal, nu je het zegt. 
- pvanlingen
Ik denk dat Walter gewoon erg opgewonden raakt als hij voortdurend forumgenoten lasig kan vallen met allerlei onzin tweaks waar hij uiteindelijk ook niet in gelooft.
Hij is zich er waarschijnlijk niet eens van bewust dat mensen ook in de oren erectiel weefsel hebben, en dat dit bij opwinding kan leiden tot een tijdelijk beter horen.
Misschien kan dit z'n gedag enigszins verklaren.
Laatst gewijzigd door pvanlingen op zo 28 aug 2022, 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Tot nu toe heeft het weghalen van tweaks, altijd ervoor gezorgd dat ik iets miste in het geluid, en langzaam aan kwamen dan alle tweaks weer terug. Ik ben me ervan bewust, dat dit zeer waarschijnlijk alleen suggestie is.
Ook gisteren weer, na weghalen tweaks leek het geluid wat kaler.
Groetjes Walter
Ook gisteren weer, na weghalen tweaks leek het geluid wat kaler.
Groetjes Walter
Je kunt de tweaks wel weghalen maar je moet ze daarna wel in de kamer laten staan. Dat is toch logisch... Jij gooit ze gelijk weer op marktplaats.
Lekker bezig Walter!
Bedankt Dre, maar ik zit wel een beetje gevangen in een cirkel, niet steeds dezelfde want de tweaks veranderen wel. In dat opzich zou het wel makkelijk zijn om simpelweg niet erin te geloven, dan heb je deze ‘ellende’ niet. Maar ik kan nu zonder deze tweaks heel tevreden zijn, en over paar weken ga ik ineens toch weer twijfelen.
Ik ga wel weer een keer een meetsessie inplannen met Jeroen, om te zien wat er met DSP in Roon nog te halen valt. Ik laat Roon nu al het omzetten naar DSD doen, dan kunnen er ook nog wel een paar parametrische EQ bij. Die drempel ben ik eindelijk over, denk ik, hoop ik…
De 204 cd speler gaat voor de 2e keer terug naar TvW omhet ding nog eens goed onder de loep te nemen, zou mooi zijn als die echt volledig 100% is te krijgen weer…
Groetjes Walter
Ik ga wel weer een keer een meetsessie inplannen met Jeroen, om te zien wat er met DSP in Roon nog te halen valt. Ik laat Roon nu al het omzetten naar DSD doen, dan kunnen er ook nog wel een paar parametrische EQ bij. Die drempel ben ik eindelijk over, denk ik, hoop ik…
De 204 cd speler gaat voor de 2e keer terug naar TvW omhet ding nog eens goed onder de loep te nemen, zou mooi zijn als die echt volledig 100% is te krijgen weer…
Groetjes Walter
Die cirkel heet hobby Walter.
Hier precies hetzelfde....
Al is de electronica en bekabeling wel aardig op orde.
Ik wil wel graag een set grote luidsprekers er bij,maar ik kan niet kiezen.
Hier precies hetzelfde....
Al is de electronica en bekabeling wel aardig op orde.
Ik wil wel graag een set grote luidsprekers er bij,maar ik kan niet kiezen.
Geen Scan-Speak woofers voor deze jongen. 
Daudio S1 nabouwen?
Ik heb nog zoveel liggen,dat maakt het zo lastig...
Je was goed op weg met bamboe gefineerde kasten totdat die de van schragen af vielen 
Ach,soms heb je pech.......
mijn voorkeur gaat echt naar een 3-weg.
mijn voorkeur gaat echt naar een 3-weg.
Welke zou jij nemen Leo?
Mooie suggestie, de Parsifal clone is 1 van de best klinkende speakers die ik gehoord heb.
Zo, dat was een nuttige avond!
Jeroen is langsgeweest om te meten. Maar voordat we daaraan begonnen liet Jeroen het verschil horen tussen Roon en HQ player, en dat verschil was ERG groot! Dus toen besloten HQ player aan te schaffen. Ongeveer 240 euro, best wat geld, maar gezien de toename van de geluidskwaliteit m.i. een zeer goede investering!
Het meten was ook intressant, grote piek bij 36Hz en weinig energie in het 60-80Hz gebied. Met REW is er een correctie bepaald welke als FIR in HQ player wordt gezet. O.a. een laag frequent sweep gebruikt, zonder correctie hoor je echt goed de dip, met correctie klinkt het erg smooth.
Door de wat bijzondere opstelling hier, bleek de EQ bruikbaar om een groot oppervlak van de kaner goed te corrigeren, de staande golven lijken maar in 1 dimensie (lengte kamer) op te treden, dus makkelijk corrigeerbaar.
Groetjes Walter
Jeroen is langsgeweest om te meten. Maar voordat we daaraan begonnen liet Jeroen het verschil horen tussen Roon en HQ player, en dat verschil was ERG groot! Dus toen besloten HQ player aan te schaffen. Ongeveer 240 euro, best wat geld, maar gezien de toename van de geluidskwaliteit m.i. een zeer goede investering!
Het meten was ook intressant, grote piek bij 36Hz en weinig energie in het 60-80Hz gebied. Met REW is er een correctie bepaald welke als FIR in HQ player wordt gezet. O.a. een laag frequent sweep gebruikt, zonder correctie hoor je echt goed de dip, met correctie klinkt het erg smooth.
Door de wat bijzondere opstelling hier, bleek de EQ bruikbaar om een groot oppervlak van de kaner goed te corrigeren, de staande golven lijken maar in 1 dimensie (lengte kamer) op te treden, dus makkelijk corrigeerbaar.
Groetjes Walter
Ja HQPlayer heeft een bijzonder mooie DSD modulator en laat dat nu net het signaal zijn waarmee de Merging producten het beste klinken. Met het 7de generatie i3 nucje van Walter is DSD64 met de ASDM5EC modulator nog goed mogelijk en dat klinkt super zuiver. De Roon DSD modulator is ook best aardig, maar maakt er in A/B vergelijk met HQPlayer een rommeltje van.
Is dat dan een beetje vergelijkbaar met wat de Grimm doet met het signaal, ik had de indruk dat het ook wel wat werd "opgekrikt".
Dat is vergelijkbaar, zolang je in het PCM domein blijft. Grimm doet het via een FPGA, HQPlayer maakt mbv de processing power van een PC (64-bit floating point) nog veel diepere oversampling filters. Geeft ook nog keuzes voor de noise shaping van dithering, afwijkend van de standaard TPDF
Best ingewikkeld allemaal, maar HQ player is geintereerd in Roon, je kiest hem gewoon als een output om naar toe streamen. De muziek bedien je dus gewoon via de zeer fraaie Roon interface. Voor mij dus geen verschil qua gebruik.