3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat kan wel interessant zijn, Teflon is ook een isolator b.v.
https://stringfixer.com/nl/Glass_transition_temperature
https://stringfixer.com/nl/Glass_transition_temperature
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat heeft de glasovergangstemperatuur ( Mooi woord voor het scrabble’n) hier mee te maken?hannesie schreef: ↑za 23 jul 2022, 12:39Dat kan wel interessant zijn, Teflon is ook een isolator b.v.
https://stringfixer.com/nl/Glass_transition_temperature
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heb je het gelezen, een beetje jouw vorig vakgebied meen ik?
Isolatie, en verschillende materialen als uitkomst.?
Isolatie, en verschillende materialen als uitkomst.?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, mijn vorig vakgebied, maar ik weet niks van metallische systemen. Wel van kunststoffen met hun Tg’s.
En Isolatie kom ik nergens tegen.
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Glasovergang heb je ook met bitumen mortel. In principe gedraagt bitumen zich als een stroperige vloeistof maar bij lage temperaturen wordt het bros en breekt het. Met het verouderen van bitumen neemt die temperatuur toe en zal de binding tussen de steenslag verloren gaan, de weg scheuren en rafelen (steenverlies).Leobus schreef: ↑za 23 jul 2022, 18:42Wat heeft de glasovergangstemperatuur ( Mooi woord voor het scrabble’n) hier mee te maken?hannesie schreef: ↑za 23 jul 2022, 12:39Dat kan wel interessant zijn, Teflon is ook een isolator b.v.
https://stringfixer.com/nl/Glass_transition_temperature
Groet,
Leobus
Bij een warme zomer kunnen de scheuren weer deels herstellen, healing genaamd
(heeft niks met Jomanda te maken).
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mijn Audio Research SP-6B voorversterker lijkt een nieuwe eigenaar (forumlid) te gaan krijgen, iemand die veel handig is met klussen aan dit soort apparatuur dan ik. Qua setup past deze niet echt lekker meer in de set dus staat al tijd ongebruikt. Zou mooi zijn als deze weer eens zijn kunsten kan gaan vertonen, buizen als voortrap klinkt wel erg aangenaam.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vrij recent deze artieste ontdekt, muzikaal hoor. Vandaag twee albums van haar op cd aangeschaft.
De cd-204 schijnt inmiddels gerepareerd te zijn, dus deze komt op termijn weer terug naar Delft, is helaas niet naast de deur dus even plannen met ophalen.
De cd-204 schijnt inmiddels gerepareerd te zijn, dus deze komt op termijn weer terug naar Delft, is helaas niet naast de deur dus even plannen met ophalen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
[youtu_be]https://youtu.be/W0We6e7bZfA?list=RDEMj ... RI3c3NDRhg[/youtu_be]
Live is het ook een leuke dame.

Live is het ook een leuke dame.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Staat nog een lekker koel briesje hier, dus nog even luisteren voordat de 30+ graden wordt aangetikt. Meestal luister ik met de gordijnen/raam dicht, maar dit klinkt zo, met kiepraam op klapstand, eigenlijk ook niet gek:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En voor de kenners, inderdaad echt maar standje 20 op de ASP.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Doe je tegenwoordig niet meer aan speakers Walt? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die zijn uit het geluidsbeeld verdwenen, duh..
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dus toch niet aan de ZB's (Zero Baffles)? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De cd-204 cd-speler is terug, het euvel met het bijgeluid is volledig opgelost. Echter nog steeds iets geks, de speler heeft na het aanzetten circa 5-10 minuten nodig alvorens hij een cd wil afspelen. Daarna lijkt hij het de rest van de luistersessie prima te doen. De klank is fantastisch verder…
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is om je CD even op te warmen. Nooit gemerkt dat dat lekkerder klinkt?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo kan je het ook zien, verplicht 10 minuten wachten voordat je mag luisteren… 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En het belangrijkste aspect zie je nog steeds over het hoofd: De luisteraar moet ook opwarmen!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb al contact gehad met TvW, hij heeft de speler een soort van opgegeven, teveel werk om dit 40 jaar oude beestje op te lappen, grote kans dat er defecten blijven optreden. Ik kan dus het apparaat naar hem terug sturen en mijn geld terug krijgen. Maar eerlijk gezegd klinkt die nu zo goed, dat ik hem waarschijnlijk toch ga houden, eerst eens kijken of die korte opwarm periode voldoende is om daarna een normale luistersessie te hebben. Maar mogelijk treedt er tijdens gebruik ook ellende op (gisteren niet) dan is die niet meer bruikbaar inderdaad.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een specialist:
https://www.bramjacobse.nl/wordpress/
Als Bram het niet weet te repareren was het echt een kliko gevalletje.
https://www.bramjacobse.nl/wordpress/
Als Bram het niet weet te repareren was het echt een kliko gevalletje.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, inderdaad.
Alhoewel hij wel raar zal opkijken als hij de "modificaties" tegenkomt.
Alhoewel hij wel raar zal opkijken als hij de "modificaties" tegenkomt.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat denk ik ook inderdaad.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Bram kijkt inmiddels nergens meer van op of je moet er een drol in leggen. 
