3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Waar kan ik dan schuilen?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Valt mee, daar gaan ook weer triljarden jaren overheen. Zal onze tijd wel uitdienen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is maar de vraag. Tegenwoordig zit overal een manager op die alles sneller en,zogenaamd, efficiënter moet laten verlopen…
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De command & control managers zijn onuitroeibaar helaas.
Als TvW daar nou een tweak voor had
Als TvW daar nou een tweak voor had
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hij doet in zwaartekracht begrijp ik. Ik heb wel eens een collega horen roepen tegen een projectmanager die zijn werk weer eens niet gedaan had: "Vent zak door de grond!" Wie weet kan T.v.W. lokaal ook iets met extra zwaartekracht?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mogelijk moet ik het loopwerk toch eens onder de loep (laten) nemen, van tijd tot tijd spint het loopwerk tamelijk luidruchtig, doe je een andere cd erin is die ineens weer muisstil. Lijkt me ondanks de hoge leeftijd van het beestje geen normaal gedrag… de cd-104 heb ik dit nog nooit mee gehad, en die heeft zelfde loopwerk als de 204 dacht ik.
EDIT:
Lijkt met de draai snelheid te maken te hebben, t/m track 3 is die erg stil, daarboven erg lawaaierig.
EDIT:
Lijkt met de draai snelheid te maken te hebben, t/m track 3 is die erg stil, daarboven erg lawaaierig.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Loopwerk dus.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat was wel duidelijk ja, maar wat zou precies de oorzaak zijn, versleten lager wellicht..
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een CD leest toch dacht ik van binnen naar buiten dus dan wordt het toerental lager naarmate de nr’s vorderen dunkt mij ?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Klopt, daar heeft het mee te maken.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou ja je zou denken hoe hoger het toerental hoe luidruchtiger , maar het zou ook wel eens andersom kunnen zijn natuurlijk️
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Bij het rippen op de PC heb je bij hoge snelheid juist minder tot geen leesfouten t.o.v. rippen op lage snelheid. Maar een keertje is zo'n oude CD vreter wel versleten. Meestal is het de laser en haperende schakelaartjes. Zelden de motor.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De cd-204 heeft waarschijnlijk een probleem met het syscon board, hij is inmiddels onderweg naar Groningen voor inspectie. Hopelijk is die te fixen, hij gaat klankmatig en qua ruimte afbeelding wel verder dan de 104.
Toch die cd-104 is ook een pareltje, lijkt mooi te matchen met de Sonore Tourmaline, heb nu 3 sets van deze in de set hangen, klinkt geweldig, mis het zilver/goud (nog) niet. Heb het idee dat ik nu dichter op werkelijksweergave zit, waar zilver een signatuur lijkt toe te voegen. Alles subjectief dus.
Groetjes Walter
Toch die cd-104 is ook een pareltje, lijkt mooi te matchen met de Sonore Tourmaline, heb nu 3 sets van deze in de set hangen, klinkt geweldig, mis het zilver/goud (nog) niet. Heb het idee dat ik nu dichter op werkelijksweergave zit, waar zilver een signatuur lijkt toe te voegen. Alles subjectief dus.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jij gaat toch voor goud?Heb het idee dat ik nu dichter op werkelijksweergave zit, waar zilver een signatuur lijkt toe te voegen. Alles subjectief dus.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De mannen op audiofreaks zijn helemaal wous van dunne draadjes verguld koperdraad. Echter Leobus heeft dat geprobeerd en vond de Sonore Tourmaline beter, weet dus niet of het echt zo bijzonder is, wellicht toevallig een goede match met de Tannoy 15” coax die zij allemaal gebruiken…
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ze zijn daar sowieso wous en gek op moeilijk/interessant doen.
Overigens zilver oxideert en sulfateert als een tierelier. Zeker in de Rijnmond. Zit je steeds uren te poetsen als je een plaatje wilt draaien. Dat is met goud weer een stuk minder.
Overigens zilver oxideert en sulfateert als een tierelier. Zeker in de Rijnmond. Zit je steeds uren te poetsen als je een plaatje wilt draaien. Dat is met goud weer een stuk minder.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je snapt dus niet dat zilver de 2e plaats is en goud op 1 staat ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Snap sowieso het verband niet met een overleden CD speler 
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nu we het toch over zand hebben.... Wat zou een silicium coating op kabels doen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
glas bedoel je?
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee, gewoon glas is zo ordinair...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het is maar wat je dunne draadjes noemt. Die draadjes bij de freaks zijn 0,8 mm. De draadjes in jouw Tourmalines zijn minstens 10x dunner. Misschien zelfs wel 20x.Walt schreef: ↑za 23 jul 2022, 7:37De mannen op audiofreaks zijn helemaal wous van dunne draadjes verguld koperdraad. Echter Leobus heeft dat geprobeerd en vond de Sonore Tourmaline beter, weet dus niet of het echt zo bijzonder is, wellicht toevallig een goede match met de Tannoy 15” coax die zij allemaal gebruiken…
En Pappaleo: de draadjes in de Tourmalines zijn glas gecoat.
Groet,
Leobus
