3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ik weet het niet, ik hoor het altijd gelijk als ik van koper naar zilver/goud ga, zowel met Siltech als Jeroen zijn SGO interlink. Wat mij altijd opvalt is de zeer open klank van zilver/goud en het hele schone laag, waardoor het laag subjectief wat slank kan overkomen terwijl het er wel gewoon is. Het is maar net wat je nastreeft, voor het ultieme ‘high end’ geluid zou ik zilver/goud overwegen, maar net zoals met een Mundorf SGO vs een Duelund RS heeft koper zijn sterke punten. Misschien is een mix zo gek nog niet, bijv. koperen interlinks en SGO naar/in de speakers.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Dat hele schone laag herken ik wel Walt. Maar het meestal snel weer vies door de muziek en dan merk ik het verschil niet meer zo.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Keramiek, of keramisch is volgens mij een materiaal wat niet erg buigzaam is, een product van een klei achtig materiaal wat dan gebakken kan worden op een temperatuur op ongeveer 1200 gr C, en lijk mij niet erg geschikt voor een buigzaam koperen draad als buitenmantel te benutten.

Persoonlijk lijkt mij dan dat een ander materiaal/metaal wat gunstiger als buiten-laag, en zeker als het ook nog kan geleiden.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 14 jul 2022, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Volgens mij kunnen jullie een breiwerk van moeder de vrouw uit elkaar halen, de wollen draad als interlink gebruiken en nog geen verschil horen!

Soms vraag ik me wel af wat nou eigenlijk knapper is, altijd verschil horen of nooit. Behalve dan bij speaker en akoestiek wat daar geloven we immers wel in… :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De Sonore interlink moest even loskomen, klinkt tamelijk geniaal nu.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Als die loskomt gewoon met een slot van je fiets vastleggen. :sure:

Anders kun je volgende week opnieuw beginnen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Denk dat ik Leobus even moet gaan spammen voor nog twee setjes Sonore… :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Pas nou maar op met dat Sonore spul. Genialiteit is nog al eens een one way ticket naar Delta.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Shadow »

rikpost schreef: do 14 jul 2022, 21:05
Walt schreef: do 14 jul 2022, 20:55
De Sonore Tourmaline interlink zit in de set tussen cd speler en volume/ASP, bij laag volume geeft de Siltech SQ88 G5 subjectief meer detail en iets meer open geluid, met iets hoger volume lijkt de sonore meer in zijn element met veel natuurlijkheid en een geluid dat de kamer lijkt te vullen met klanken, ook wat meer body zo lijkt het. koper vs zilver/goud bizar dat het zo anders klinkt. De Sonore bevat geloof ik honderden, misschien wel duizenden hele dunne koperdraadjes die afzonderlijk zijn voorzien van een dun keramisch laagje. Wat mijn voorkeur heeft? Zal langer moeten luisteren, is beide erg mooi.
Maar ben je dan niet gewoon aan het filteren ?
Je zou zeggen gewoon goede koperen kabel is neutraal en alles wat je er bij plakt op afhaalt veranderd de klank ?
Of denk ik nu te simpel ?
Weet wel een maat van mij kocht een ander kabeltje voor zijn hoofdtelefoon van x1000 euro ( de hoofdtelefoon ) kabel weer ik niet .
Was met stekker dus kon 1 op 1 vergelijken maar hoorde 0 verschil !
Hij wel ! Misschien zijn mijn oren niet goed genoeg ?!
Lekker goedkoop klaar Rik :goedzo:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Begreep inmiddels dat het circa 250 dunne koper draadjes zijn, elk geisoleerd in een laagje glas.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

Pjotr schreef: do 14 jul 2022, 21:26
Pas nou maar op met dat Sonore spul. Genialiteit is nog al eens een one way ticket naar Delta.
Ik heb wel wat Sonore spullen, maar……
Voorlopig heb ik al genoeg moeite om de stap naar genialiteit te maken. Wat daarna komt neem ik tegen die tijd wel voor lief.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Buigzaam glas? ........ #-o

Voorgebogen / gelaagd :think: :think:
:relax:
Bij welk IQ ben je geniaal.........?? ](*,) ](*,)
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

hannesie schreef: do 14 jul 2022, 21:48
Buigzaam glas? ........ #-o

Voorgebogen / gelaagd :think: :think:
:relax:
Bij welk IQ ben je geniaal.........?? ](*,) ](*,)
Buigzaam koper?……….
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Ik ken dan de glasvezel als kern, en waar er een combinatie is met kunststoffen om een digitaal signaal over te brengen, maar een verzameling koperen draadjes dan met glas te coaten mag jij mij vertellen, ik heb het nog niet gezien. :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Ach maakt het ook uit. Ik blijf het wonderlijk vinden dat een metertje Sonore, of welk ander wondertouwtje dan ook, zomaar een hele audio keten van opnameomgeving via opslagmedium naar speakers zoveel beter kan doen klinken. Dat gaat ver voorbij welke fysische eigenschap dan ook. Dat is geen genialiteit meer dat is pure magie! En dan ook nog in de kleuren Sapphire Yellow, Ruby Red en Tourmaline Brown.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

hannesie schreef: do 14 jul 2022, 22:31
Ik ken dan de glasvezel als kern, en waar er een combinatie is met kunststoffen om een digitaal signaal over te brengen, maar een verzameling koperen draadjes dan met glas te coaten mag jij mij vertellen, ik heb het nog niet gezien. :)
Hans,
Elk elementair draadje is met een heel dun laagje glas gecoat. Niet de hele bundel met glas gecoat.
Er bestaat dus een techniek om zulke draadjes te maken. Kijk hier maar eens naar:
https://en.wikipedia.org/wiki/Glass-coated_wire
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Niet teveel uitleggen Leobus, straks gaan ze vragen hoe je dit dan moet solderen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Dit is dan ook wel leuk, redelijk puur.


[ Bekijk op youtube ]
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Walt schreef: do 14 jul 2022, 22:54
Niet teveel uitleggen Leobus, straks gaan ze vragen hoe je dit dan moet solderen.
Ik heb sterk de indruk dat jij dat dan zelf niet doet als zelfbouwer.???
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door rikpost »

Zo dan ben ik nog even een ommetje maken hier in France en dan loop je gelijk 16 post achter :lol:
Ik zou mij graag eens laten overtuigen door een demonstratie hetzelfde geld voor de zekeringen overigens !
Maar achter die luidspreker kabel zit nog in de meeste gevallen een rol koperdraad van heel wat meters !
Ik vind het allemaal gewoon niet zo aannemelijk. [-X
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Daarom altijd zelf testen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Walt schreef: do 14 jul 2022, 23:49
Daarom altijd zelf testen.
Dan wordt het nooit aannemelijk. De uitkomst daarvan is altijd persoonlijk en dus o.a. ook afhankelijk van de gebruikte deodorant, enz. enz.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Door gebruik te maken van het Adar-Bolotinsky-proces is het mogelijk deze draden te coaten met glas dat ze beschermt tegen oxidatie, waardoor de houdbaarheid en de levensduur worden verlengd. deze verbeteringen hebben bijgedragen aan het huidige succes van LED-verlichting.
Ik weet het nog niet hoor.

Maar je kunt er wel geld mee verdienen.
geld.png
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ray5150 »

Als ik al die lagen afscherming zo zie moet ik eerder denken aan een onderzeekabel ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef: vr 15 jul 2022, 8:57
Als ik al die lagen afscherming zo zie moet ik eerder denken aan een onderzeekabel ?
Van 2x een halve meter? Dat geen zee, dat is een afwasteiltje :relax:
Gesloten