projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: projekt egalisatiemortel
Ik was zelf ook blij verrast hoe goed het werkt. Bij gebrek aan een houtkachel/openhaard heb ik alleen de schroefkoppen roodgloeiend gestookt met een soldeerbrander en ze in de olie gedoopt.
Re: projekt egalisatiemortel
Het resultaat bewijst dat jouw methode ook uitstekend werkt. Echt super!
Re: projekt egalisatiemortel
Ik was eigenlijk verbaasd dat niemand commentaar had op de zilverkleurige rvs schroeven waarmee ik de drivers eerst had vastgezet. Dat was gewoon wat ik binnen handbereik had liggen.
Voor de woef heb ik hetzelfde toegepast met schroeven van een maatje groter. Stukken beter dan zilver iig
Voor de woef heb ik hetzelfde toegepast met schroeven van een maatje groter. Stukken beter dan zilver iig
Re: projekt egalisatiemortel
HA HA
, natuurlijk wisten wij wel dat dat "tijdelijke" schroeven waren. 
Gezien jouw eerdere precisie, het moest wel beter smoelen.
Gezien jouw eerdere precisie, het moest wel beter smoelen.
Re: projekt egalisatiemortel
Arno schreef:Ik was eigenlijk verbaasd dat niemand commentaar had op de zilverkleurige rvs schroeven waarmee ik de drivers eerst had vastgezet. Dat was gewoon wat ik binnen handbereik had liggen.
Maar ik sluit mij verder aan bij de lange rij anderen:
Het ziet er
Re: projekt egalisatiemortel
Pjotr schreef:Nou ja, wordt wel gezeurd is het niet goed, wordt er niet gezeurd is het ook niet goed.
Nou, zo ingewikkeld ligt het niet hoor. Jij mag niet meer zeuren, de rest wel.
Re: projekt egalisatiemortel
Oh gelukkig, hoef ik het niet minder te doenArno schreef:Nou, zo ingewikkeld ligt het niet hoor. Jij mag niet meer zeuren, de rest wel.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
Bij gebrek aan roze olie schat ik in dat dit helaas geen optie zal zijn...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: projekt egalisatiemortel
Heb nog een soldeerbrander (zo'n brandertje van 2 tientjes bij de bouwmarkt) liggen, eens kijken of dat bij mij ook wil 
Re: projekt egalisatiemortel
Ah, was jij in Hoogersmilde aan het prutsenEppeRRR schreef:Heb nog een soldeerbrander (zo'n brandertje van 2 tientjes bij de bouwmarkt) liggen, eens kijken of dat bij mij ook wil
Maar zonder gekheid, dit kun je maat beter buiten doen. Roodgloeiende spijkers en schroeven i.c.m. een blikje afgewerkte olie wil soms best wel fikken.
Re: projekt egalisatiemortel
Nee man, bubblegum is zoooooo vorig weekendMechanicalAnimal schreef:ik zie geen poll, komen er ook nog Bubblegum-schroefjes?
Nu is het ladybug
Re: projekt egalisatiemortel
Ik heb wel het idee dat je met een brandertje niet zo makkelijk het zink van de schroef krijgt. Dat is wel nodig, anders wordt het niet zwart, maar grijs. Ik heb de schroefkoppen eerst geslepen, dus daar was het zink wel weg, maar net onder de kop heeft het brandertje het zink niet weggebrand.EppeRRR schreef:Heb nog een soldeerbrander (zo'n brandertje van 2 tientjes bij de bouwmarkt) liggen, eens kijken of dat bij mij ook wil
(ik heb een butagas brander, met propaan lukt het misschien wel goed, want dat wordt heter)
Re: projekt egalisatiemortel
Ik ben trouwens vanmiddag bij Speaker&Co Dordrecht langsgeweest, en heb 200 gram Twaron gekocht 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
die lieveheersbeestjes
Kan niet wachten tot die dingen spelen en dit draadje naar de Kantine mag, dan gaat Dre echt los
Kan niet wachten tot die dingen spelen en dit draadje naar de Kantine mag, dan gaat Dre echt los
Re: projekt egalisatiemortel
Goed, ze beginnen nu toch een beetje door te wegen
Eerst kon ik ze nog goed oppakken met al de bracing en gaten als handgrepen, maar nu zijn ze echt een beetje vervelend om te tillen
Maar ik heb zojuist 50 gram twaron in elke kast verdeeld. Ik dacht dat er veel meer zou gaan in 20 liter, maar ik was even vergeten dat er natuurlijk al heel wat tecnocell inzit.
Helaas gaat luisteren morgen pas weer
Maar ik heb zojuist 50 gram twaron in elke kast verdeeld. Ik dacht dat er veel meer zou gaan in 20 liter, maar ik was even vergeten dat er natuurlijk al heel wat tecnocell inzit.
Helaas gaat luisteren morgen pas weer
Re: projekt egalisatiemortel
Pjotr schreef:Ah, was jij in Hoogersmilde aan het prutsenEppeRRR schreef:Heb nog een soldeerbrander (zo'n brandertje van 2 tientjes bij de bouwmarkt) liggen, eens kijken of dat bij mij ook wil![]()
Maar zonder gekheid, dit kun je maat beter buiten doen. Roodgloeiende spijkers en schroeven i.c.m. een blikje afgewerkte olie wil soms best wel fikken.
Heb een afsluitbare carport, als er wat 'geprutst' wordt dan gebeurd het daar
Heb zo ding op aanstekergas (butaan dacht ik?), wordt denk ik niet al te heet nee. Heb ook nog een tuinhaard, daar kan ik ook de boel flink opstoken.Arno schreef:Ik heb wel het idee dat je met een brandertje niet zo makkelijk het zink van de schroef krijgt. Dat is wel nodig, anders wordt het niet zwart, maar grijs. Ik heb de schroefkoppen eerst geslepen, dus daar was het zink wel weg, maar net onder de kop heeft het brandertje het zink niet weggebrand.EppeRRR schreef:Heb nog een soldeerbrander (zo'n brandertje van 2 tientjes bij de bouwmarkt) liggen, eens kijken of dat bij mij ook wil
(ik heb een butagas brander, met propaan lukt het misschien wel goed, want dat wordt heter)
Heb daar wel filmmateriaal van maar zal het topic niet teveel vervuilen
Re: projekt egalisatiemortel
Ben even een paar stevige stands aan het bouwen voor als ze naar Jeroen gaan. De kasten zijn 65cm hoog, dus dat is een beetje laag voor op de grond.dre schreef:arno,waar zit je?
Maarre, ik heb vanmorgen nog niet goed kunnen luisteren. Ik hoorde slechts kibbelende kinderen
Re: projekt egalisatiemortel
gelijk aanpakken die figuren!
ben benieuwd of je verschillen merkt!
ben benieuwd of je verschillen merkt!
Re: projekt egalisatiemortel
Ik heb wat muziekfragmenten die ik door en door ken uitgekozen. Die heb ik verscheidene malen beluisterd met alleen wat kleine stukjes baf onderin de kast. Toen heb ik de baf eruit gehaald en heel de kast losjes gevuld met Twaron, en weer geluisterd.dre schreef:ben benieuwd of je verschillen merkt!
Verschillen zijn er! Het laag gaat ietsjes lager, maar is vooral beter gedefinieerd. Dit is echt duidelijk te horen en is ook zeer welkom aangezien de plek waar de luidsprekers staan het laag wat versterkt, maar ook wat 'zompiger' maakt.
Ook in het midden en iets daaronder hoor ik een verbetering. Zonder de Twaron kwam er blijkbaar, ondanks alle Tecnocell, toch nog het een en ander terug op het membraan van de midwoof. Dat gaf simpelweg toch een soort holle klank die ik nu niet meer zo ervaar.
Waarschijnlijk zijn het de verbeteringen die je van demping verwacht en dus ook niet schokkend, maar daarom niet minder welkom
Ik heb een erg goed gevoel bij deze luidsprekers
