Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Re: Olaf zijn audio set. (luidspreker kabels, Duur is automatisch mooi?...)
Het CE keurmerk staat er op gelogen, dus we gaan ervoor 
Laat je ons nog wel weten of je verschil hoort?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Dat kan ik nu al doen. Ook al zit ik buiten in de zon daar waar ik de snoeren gemaakt heb, dus zonder muziek.
Ik ga geen verschil horen. (Duh...)
Ik ga geen verschil horen. (Duh...)
Met zo’n bias zal het lastig worden om het zelf te ervaren, vrees ik. Maar je eerdere vergelijken met het stekkerblok en de kimber kabels gaven me al weinig moed. Een tip, ga niet luisteren hoe het klinkt, maar waar het klinkt.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Omgekeerd is het ook niet bepaald moed gevend. Een hoop voodoo en onmogelijkheden, weinig tot geen realiteit.
Haha, daar valt een DDC ook wel onder hoor, die dingen worden afgebrand op ASR etc. 
En nu ga jij natuurlijk zeggen dat je daarmee enorme verschillen hoort, daar zit nou de crux, die hoor je, omdat je erin gelooft, en daarom hoor je geen verschil met netsnoeren etc.
En nu ga jij natuurlijk zeggen dat je daarmee enorme verschillen hoort, daar zit nou de crux, die hoor je, omdat je erin gelooft, en daarom hoor je geen verschil met netsnoeren etc.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Ik ga niet af op ASR (geen idee waar dat voor staat)
Ik ga niet af op Kock en andere valse profeten, ik ga op mijzelf af, mijn oren, mijn ervaringen en mijn kennis van zaken.
Al die bijgeloof zorgt er alleen maar voor dat je zelfs veranderingen in de 230v gaat terug horen in de weergave.
Hallo ?!??!? Zijn we er nog daar in dat bovenkamertje ??!?
Ik ga niet af op Kock en andere valse profeten, ik ga op mijzelf af, mijn oren, mijn ervaringen en mijn kennis van zaken.
Al die bijgeloof zorgt er alleen maar voor dat je zelfs veranderingen in de 230v gaat terug horen in de weergave.
Hallo ?!??!? Zijn we er nog daar in dat bovenkamertje ??!?
Nou vertel eens dan, wat doet die DDC met het geluid? En hoe verklaar je dat technisch, en zijn er ABX testen gedaan door mensen waaruit blijkt dat zo’n DDC steeds makkelijk eruit te pikken is?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Niet zo’n sterk antwoord, daarmee toon je aan dat ik gelijk heb. Die DDC is net zulke voodoo, net als dure switches etc. Maar geeft niet, het placebo effect is echt, en ik geloof oprecht dat je verschil hoort, het is er alleen niet, of extreem minimaal. Net zoals met de meeste tweaks helaas.
Laatst gewijzigd door Walt op vr 31 mei 2024, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Walt, je hebt gelijk.
Wat de dure switches betreft heb je ook daadwerkelijk gelijk trouwens (ik ben verbaasd)
Wat de dure switches betreft heb je ook daadwerkelijk gelijk trouwens (ik ben verbaasd)
Ik weet niet hoe makkelijk je die DDC ertussen uit kan halen, misschien kan Leobus je een keer helpen met een blind test, ik ben benieuwd, we verwachten nu wel een 9/10 score minimaal! 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Dit stond al op het programma, zat mijn operatie niet in de weg dan had dit op korte termijn plaatsgevonden, maar het staat op de agenda voor het late najaar.
Ik wil de DDC dan tevens ook bij hem thuis aansluiten.
Leo staat wat meer open voor technische aspecten in de audio, die wijst niet iets op voorhand af zoals jij doet.
Net zoals ik duidelijk doe, is ook hij bereid om dingen uit te proberen alvorens te oordelen.
Overigens, als je helemaal meegelezen had, dan had je ook geweten dat de DDC hier een specifieke taak heeft, en dat is het omzeilen van de Amanero USB interface van de dac, dit omdat deze klankmatig net iets minder is dan andere interfaces, dit heeft Amanero al voor een goed deel aangepakt middels firmware updates, maar optimaal is het nog niet, dit jaar is er een totaal nieuwe Amanero usb interface uitgekomen, laten we hopen dat deze beter is, ik ga er vanuit van wel.
In dit geval heeft de DDC dus nut, als blijkt dat de usb interface van de Audinet dac van Leo van zichzelf gewoon goed is dan voegt de DDC dus niets toe, dat heb iik ook eerder al uitgelegd.
Daar kom je dus alleen achter door het te proberen en te vergelijken.
Het is dus geen voodoo apparaatje, het is gewoon een externe interface waarmee je een eventuele minder fraaie interne interface in je dac zou kunnen omzeilen.
Ik wil de DDC dan tevens ook bij hem thuis aansluiten.
Leo staat wat meer open voor technische aspecten in de audio, die wijst niet iets op voorhand af zoals jij doet.
Net zoals ik duidelijk doe, is ook hij bereid om dingen uit te proberen alvorens te oordelen.
Overigens, als je helemaal meegelezen had, dan had je ook geweten dat de DDC hier een specifieke taak heeft, en dat is het omzeilen van de Amanero USB interface van de dac, dit omdat deze klankmatig net iets minder is dan andere interfaces, dit heeft Amanero al voor een goed deel aangepakt middels firmware updates, maar optimaal is het nog niet, dit jaar is er een totaal nieuwe Amanero usb interface uitgekomen, laten we hopen dat deze beter is, ik ga er vanuit van wel.
In dit geval heeft de DDC dus nut, als blijkt dat de usb interface van de Audinet dac van Leo van zichzelf gewoon goed is dan voegt de DDC dus niets toe, dat heb iik ook eerder al uitgelegd.
Daar kom je dus alleen achter door het te proberen en te vergelijken.
Het is dus geen voodoo apparaatje, het is gewoon een externe interface waarmee je een eventuele minder fraaie interne interface in je dac zou kunnen omzeilen.
- Leeuwarden
Jongens, het moet niet een wedstrijdje verplaatsen worden hoor…
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Dat wordt het ook niet, ik probeerde hem een eenvoudig en glashelder technisch verhaal te vertellen, maar ik was succesvoller bij mijn kat, die begreep het iets sneller.
Ik ben er klaar voor!
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Hoewel ik eigenlijk niet mee wil doen in deze discussie, wil ik hier toch wel even op reageren.Olaf Analogue schreef: ↑vr 31 mei 2024, 18:03Leo staat wat meer open voor technische aspecten in de audio, die wijst niet iets op voorhand af zoals jij doet.
Ik ben namelijk inderdaad bereid om dingen te proberen die een techneut aan mij voorstelt.
Maar ik ben ook bereid dingen te proberen die anderen gehoormatig hebben ervaren. Soms geldt dat laatste ook voor Olaf, maar ik heb het vermoeden dat ik daar wat makkelijker toe over te halen ben.
Daar komt bij dat we allemaal anders luisteren en meningen over effecten kunnen verschillen.
Als voorbeeld de test met mijn zelfbouw speakerkabel op Olaf zijn set. Ik heb die kabel twee minuten op zijn set kunnen beluisteren en vond hem fijner klinken dan de 2x4 mm kabel van Olaf. Zelfs ondanks het wat slankere laag. Dat overigens met bi wire aansluiting weer voller werd. Maar voor mij niet eens zo veel.
Maar ik vind het prima als iemand een andere mening heeft. Even goede vrienden!
Groet,
Leobus
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Absoluut Leo. bedankt voor je bijdrage.
En Walt is ook gewoon een audiovriend, dit soort discussies voer ik ook met een lach, het is leuk om te zien dat we met zijn allen een zo totaal andere invalshoek hebben en een totaal andere kijk.
Dus zie het als niets meer dan een stukje over en weer vermaak, ik Respecteer Walt, en misschien is dat andersom ook wel zo
En we zijn gewoon op een leuke manier aan elkaar gewaagd, ik heb daar beslist geen foute intenties in, en ik zou de discussies met Walt absoluut missen als ze er niet meer zouden zijn.
Walt is een goede vent.
Misschien had je dat al ergens gemeld, maar wanneer moet je onder het mes?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Dat is aankomende 5 juni al Richard, het komt nu echt dichtbij.
Dus ik begin er nu op een gezonde manier tegenop te zien, maar ik focus me op de betere tijden die er uiteindelijk uit voort zullen gaan vloeien.
Dus ik begin er nu op een gezonde manier tegenop te zien, maar ik focus me op de betere tijden die er uiteindelijk uit voort zullen gaan vloeien.
Nou, doe je best met de mentale voorbereiding; ik zie al erg op tegen de tandarts.
Ha Olaf,
Zo te lezen denken we hetzelfde erover, wat plaagstootjes heen en weer moet zo nu en dan kunnen natuurlijk. Maar voor nu mooi geweest, we gaan weer terug on topic.
Groetjes Walter
Zo te lezen denken we hetzelfde erover, wat plaagstootjes heen en weer moet zo nu en dan kunnen natuurlijk. Maar voor nu mooi geweest, we gaan weer terug on topic.
Groetjes Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Re: Olaf zijn audio set. (Pink Faun – SPDIF PCIe bridge)
Ik heb begin dit jaar trouwens ook nog een “Pink Faun – SPDIF Audio modulaire PCIe bridge” in mijn pc ingebouwd, ik heb de uitvoering met de coax en AES aansluiting, de laatst genoemde heb ik in gebruik.
Ik kocht deze puur uit nieuwsgierigheid, dat is nou eenmaal de aard van het beestje.
Tja, wat kan ik er van zeggen?, Het verschil met usb is of heel klein, of het is er niet, ik durf daar geen uitsluitsel over te geven, wel is het zo dat ik op een gegeven moment wel op de Pink-Faun kaart ben blijven hangen, en het vervolgens eigenlijk ook wel vergeten ben, dus vandaar ook de late mini review.
Niet elke tweak breng wat, in dit geval dus weinig nieuws onder de zon.
In vergelijk met een USB verbinding brengt het dus niets of nagenoeg niets, wel is het zo dat ik vroeger een poos gedraaid heb met een TDA1541A dac welke alleen maar een coax digital in had, dan had zo’n Pink-Faun card misschien wel een uitkomst geweest, Ik heb dat toentertijd opgelost door middel van een SINGXER SU-2 – USB DDC, dat was trouwens mijn eerste kennismaking met een DDC, wat gewoon een prima oplossing was indien je dac zelf niet over een USB aansluiting beschikte.
De Pink-Faun kaart waar het over gaat:
https://magnahifi.com/nl/pink-faun-spdi ... idge-pcie/
Ik kocht deze puur uit nieuwsgierigheid, dat is nou eenmaal de aard van het beestje.
Tja, wat kan ik er van zeggen?, Het verschil met usb is of heel klein, of het is er niet, ik durf daar geen uitsluitsel over te geven, wel is het zo dat ik op een gegeven moment wel op de Pink-Faun kaart ben blijven hangen, en het vervolgens eigenlijk ook wel vergeten ben, dus vandaar ook de late mini review.
Niet elke tweak breng wat, in dit geval dus weinig nieuws onder de zon.
In vergelijk met een USB verbinding brengt het dus niets of nagenoeg niets, wel is het zo dat ik vroeger een poos gedraaid heb met een TDA1541A dac welke alleen maar een coax digital in had, dan had zo’n Pink-Faun card misschien wel een uitkomst geweest, Ik heb dat toentertijd opgelost door middel van een SINGXER SU-2 – USB DDC, dat was trouwens mijn eerste kennismaking met een DDC, wat gewoon een prima oplossing was indien je dac zelf niet over een USB aansluiting beschikte.
De Pink-Faun kaart waar het over gaat:
https://magnahifi.com/nl/pink-faun-spdi ... idge-pcie/
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op za 01 jun 2024, 5:36, 1 keer totaal gewijzigd.