Lekker Kort
Ja die potmeter weerstand groter is meer stroom door de ECC99? ?
Nee in dat schema van die andere print staat hij over de 39 ohm.
In het schema van de versterker staat hij ook niet
Ja Rooster lekweerstand er in laten en er achter kortsluiten wat je niet gebruikt
Snap m
Trimpot eruit ! voorkomen beter dan genezen
Diode ik dacht dat ik die vergeten was en hem er ingezet
Maar die moet eruit minder is beter
Die geledraad gaat naar de - 6.3 Volt Gloeispanning 6SN7
Florick heeft die trimpot erin gezet om die stroom regelbaar te maken
Er zal ergens wel een discussie zijn geweest dat het beter is minder vervorming o.i.d.
Maar eruit dat ding
Ok Anne er is mij wat opgevallen
Bij deze versterker is de spanning B++ 375 Volt en de stroombron heeft een negatieve spanning van -6.3 Volt
Bij de PM Bill was de B++ 413 Volt en de negatieve spanning op de stroombron -12 Volt
Dat is nodig om de stroom op 15 mA te houden
De stroombron is in feite een Kathode weerstand vervanger
Alleen zit de kathode weerstand meestal aan DC gnd
Bij alle fasedraaiers met ECC99 hier
zit er die stroombron in om de stroom op 15 mA te houden.
Volgens mij is TD met een stroombron begonnen sinds hij een gesprek had gehad met DaloJan
Als ik mij dat goed herinner heeft hij dat ergens met bouw verslag van een Bill op geschreven
Maar hoe zou je dat nu met een kathode weerstand doen
een negatieve spanning maken van 15 volt en met kathode weerstanden de stroom op 15 mA bepalen
Of ook via de Gloeistroom wikkeling van de voortrap
Werkt dat minder goed of waarom is dat
15 mA is toch niet zoveel ?