3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er valt niks te bewijzen, met dit soort dingen gewoon zelf proberen, ergens gaan luisteren etc.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
mogen gloeilampen nog wel verkocht worden? Ik had liever een LED audiolamp gezien hier. Groener, inclusief en genderneutraal.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dit zijn kooldraad lampen, die zijn heel erg zeldzaam geworden, gelukkig omdat hij maar heel zachtjes brand, is de levensduur in theorie erg lang.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Kool? Ruist dat niet als de pest?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hoezo gender neutraal? Ga je een soort audio "me to" starten? Maar er zijn al lang led uitvoeringen. Kun je gratis downloaden: https://apkpure.com/nl/relaxation-audio ... om.app.nl2
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Absoluut geen #metoo, zo’n audiokooldraadgloeibehandeldelamp komt er hier niet in. #menot
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nu zit Mr. Google er ook al in, en dan met Android, daar moet Apple dan wel weer een antwoord op vinden.
Dat krijg je dan met dat gesodemieter van die vd Heide.
En het is al zo onrustig in de wereld, of zou dit nu dan echt kunnen helpen voor Poetin en consorten?
Een beetje ontspannen dan natuurlijk.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ok, snap het: Deze lamp heeft toch wel iets van een fallus: https://audiofreaksforum.nl/index.php?t ... msg1901099
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb weer wat "nieuws" in de set uit de keuken van Berret en Theo v Wermeskerken, en
wel bijzondere koolstofweerstanden die "behandelt" zijn. Het zelfde type wat ook
in de gelijkrichter van de audiolamp wordt gebruikt. (wellicht ook in de lamp electronica, geen idee)
De opdracht was om ze paralel over de luidspreker terminals te zetten, en een andere
welke in een netstekker is verwerkt, in het audio-stekkerblok te plaatsen.
De richting is daarbij van belang, Theo heeft ze van merktekens voorzien, zodat zowel tegels, audiolamp
en gelijkrichter allemaal met hun merktekens de goede kant op liggen.
De bedoeling van de weerstanden is om actief (lamp en tegels zijn passief)
je set te behandelen (luidsprekerfilter en alle electronica)en daar ordening/ structuur aan te brengen.
Het effect gaat langzaam maar je hoort wel direct wat gebeuren, zeg maar een toename van
het lamp effect en smoother. Alle cliches laat ik maar voor wat het is, maar voor hen
die wel wat hebben met tegels en audiolampen,....een aanrader!
Dat je direkt wat hoort gebeuren wanneer je een weerstand parallel aan je luidsprekers zet vind ik dan wel weer aannemelijk .
het is dus niet allemaal kull
wel bijzondere koolstofweerstanden die "behandelt" zijn. Het zelfde type wat ook
in de gelijkrichter van de audiolamp wordt gebruikt. (wellicht ook in de lamp electronica, geen idee)
De opdracht was om ze paralel over de luidspreker terminals te zetten, en een andere
welke in een netstekker is verwerkt, in het audio-stekkerblok te plaatsen.
De richting is daarbij van belang, Theo heeft ze van merktekens voorzien, zodat zowel tegels, audiolamp
en gelijkrichter allemaal met hun merktekens de goede kant op liggen.
De bedoeling van de weerstanden is om actief (lamp en tegels zijn passief)
je set te behandelen (luidsprekerfilter en alle electronica)en daar ordening/ structuur aan te brengen.
Het effect gaat langzaam maar je hoort wel direct wat gebeuren, zeg maar een toename van
het lamp effect en smoother. Alle cliches laat ik maar voor wat het is, maar voor hen
die wel wat hebben met tegels en audiolampen,....een aanrader!
Dat je direkt wat hoort gebeuren wanneer je een weerstand parallel aan je luidsprekers zet vind ik dan wel weer aannemelijk .
het is dus niet allemaal kull
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar parallel aan het lichtnet weer niet, tenzij de aardlek of groepsautomaat er uit klapt natuurlijkrikpost schreef: ↑vr 11 feb 2022, 23:42............
De opdracht was om ze paralel over de luidspreker terminals te zetten, en een andere
welke in een netstekker is verwerkt, in het audio-stekkerblok te plaatsen.
...................
Dat je direkt wat hoort gebeuren wanneer je een weerstand parallel aan je luidsprekers zet vind ik dan wel weer aannemelijk .
het is dus niet allemaal kull![]()
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Let je wel een beetje op met die netstekker, daar staat wel 230 op, en dat maakt niet uit aan welke kant die zit.
Edit: Pjotr waarschuwt ook al
Edit: Pjotr waarschuwt ook al
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ha Rik, die weerstanden waar Fred / Buell op audiofreaksforum over spreekt, heb ik hier ook aan de speakers hangen, betreft behandelde hoogohmige tijgerweerstanden.
Edit: de ervaring is dus niet van Rik, maar een copy paste van audiofreaks forum.
Edit: de ervaring is dus niet van Rik, maar een copy paste van audiofreaks forum.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hoogohmig? Als je een weerstand van 1M parallel zet aan de klemmen van je luidspreker van bijvoorbeeld 4 ohm, dan ziet je versterker een afsluitimpedantie van 3,999984 ohm.
Die versterker krijgt het zwaar
Die versterker krijgt het zwaar
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 12 feb 2022, 9:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee dat zou in mijn geval een dure hobby worden ik heb er gelijk 8 nodig .
Jammer want ik mis soms inderdaad een beetje Bite !
Met die tijger weerstanden zou dat zo opgelost zij. Vermoed ik
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Na een tip op audiofreaks de Audiolamp op een kleine verhoging gezet:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Ik zou hem naast de vuurtoren van Scheveningen zetten, dan hebben meer mensen er plezier van.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Net de eerste luistersessie gehad, heel erg tevreden met de aanschaf, de ruimtelijkheid, de afbeelding, details, gloed in het geluid, het geluid dat nu ook naast je kruipt soms, prachtig!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Pas maar op, straks kruipt het nog in je. En dan neemt het je mee...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Klinkt goed Walter!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo kan je het ook lezen. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Goed geluid zorgt voor tevredenheid, maar tevredenheid ook voor goed geluid. Geluid is een potentiële stressor, maakt ons alert op wat van buiten komt, gevaar, verplichtingen. Vraagt om een eerste reactie: friend or foe. Met een ontspannen hoofd dat zonder stress open kan staan voor geluid klinkt een installatie optimaal. Als het bij mij slecht klinkt, zoek ik een rustigere dag opdat ik weer van de muziek kan genieten.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Niet alleen geluid vermoed ik… ook bepaalde materialen, bijvoorbeeld de mantel om een interlink. Zie ook de theorie van Peter Belt.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik zou toch voor een ander advies vragen, een mantel of een hypotheek, dat scheelt nogal. 
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hij is in elk geval WTF-gecertificeerd.
