Dus eindelijk goede foto's met een afbeelding.Walt schreef: ↑vr 04 feb 2022, 15:55Licht, nee weinig, geeft met name infrarood af. De lamp bevat een kleine audiotegel en de variac voeding behandelde weerstanden en heeft als doel de luisterruimte volgens Van der Heide filosofie te behandelen. Ik heb de lamp zelf nog nooit ervaren, dus ben benieuwd naar de effecten. Het schijnt dat met name de afbeelding verbeterd.
Groetjes Walter
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Echt wel.hannesie schreef: ↑vr 04 feb 2022, 15:58Dus eindelijk goede foto's met een afbeelding.Walt schreef: ↑vr 04 feb 2022, 15:55Licht, nee weinig, geeft met name infrarood af. De lamp bevat een kleine audiotegel en de variac voeding behandelde weerstanden en heeft als doel de luisterruimte volgens Van der Heide filosofie te behandelen. Ik heb de lamp zelf nog nooit ervaren, dus ben benieuwd naar de effecten. Het schijnt dat met name de afbeelding verbeterd.
Groetjes Walter![]()
![]()
of.......
Infrarode film in de camera heeft zo een telefoon niet.
![]()
![]()
Richt maar eens een afstandsbediening op je telefoon-camera.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jah, wanneer komt er nog een fatsoenlijke foto:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De audiolamp staat nog in Groningen, dus weinig nieuws te melden.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een "duistere" zaak.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar wel wat licht op de situatie
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vandaag samen met een forumlid van audiofreaks naar Groningen geweest, om de audiolamp en audiotegel op te halen bij TvW (Jan). Ook zijn Tannoy set kunnen horen, gewoon af, niks meer aan doen!
Net hier de tegel in het rack gelegd, en de lamp aangesloten. De lamp wordt aangestuurd via een behandelde variac, onder de variac een kistje met hierin een speciale gelijkrichter en kleine audiotegel. De lamp heeft ook zijn eigen audiotegel in de voet zitten.
Groetjes Walter
Net hier de tegel in het rack gelegd, en de lamp aangesloten. De lamp wordt aangestuurd via een behandelde variac, onder de variac een kistje met hierin een speciale gelijkrichter en kleine audiotegel. De lamp heeft ook zijn eigen audiotegel in de voet zitten.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En toch nog steeds hele donkere foto’s 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat een miskoop..., nog steeds duisternis

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Kunnen jullie niet een keer een nieuw grapje verzinnen?
Zoals eerder vermeld moet deze audio lamp juist zacht afgesteld staan. Hier nog een foto, dit is al aan de harde kant denk ik, maar moet de optimale stand op de variac nog bepalen.
Groetjes Walter
Zoals eerder vermeld moet deze audio lamp juist zacht afgesteld staan. Hier nog een foto, dit is al aan de harde kant denk ik, maar moet de optimale stand op de variac nog bepalen.
Groetjes Walter
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En? Dag en nacht verschil?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geen idee, ik ben nog niet aan het luisteren. Van der Heide modificaties met name de tegels kunnen namelijk slecht tegen transport en moeten eerst een paar dagen stabiliseren.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Walt, ik moet eerlijk zeggen, ik heb bewondering voor hoe je iedere keer van dit soort volstrekt idiote dingen verzint om ons op de kast te krijgen. Deze keer zit er ook nog wat huisvlijt bij zo te zien, volgens mij zit je inmiddels te schuddebuiken van het lachen als je de reacties leest?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Pjotr,
Ik weet er het fijne niet van, maar de audiolamp moet echt nauwelijks zichtbaar licht afgeven voor optimale werking. De lamp heeft niet als doel zichtbaar licht te geven. Ik wil best met daglicht een keer betere foto’s maken, maar het is een lamp op voet en een dikke variac op een houten kistje, niet zo spannend om te zien verder. De techniek zit aan de binnenkant.
Ik weet er het fijne niet van, maar de audiolamp moet echt nauwelijks zichtbaar licht afgeven voor optimale werking. De lamp heeft niet als doel zichtbaar licht te geven. Ik wil best met daglicht een keer betere foto’s maken, maar het is een lamp op voet en een dikke variac op een houten kistje, niet zo spannend om te zien verder. De techniek zit aan de binnenkant.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het is wel heel duidelijk, een miskoop, het geeft geen duidelijk betere afbeelding, zet hem maar op marktplaats, dit is het niet.hannesie schreef: ↑vr 04 feb 2022, 15:58Dus eindelijk goede foto's met een afbeelding.Walt schreef: ↑vr 04 feb 2022, 15:55Licht, nee weinig, geeft met name infrarood af. De lamp bevat een kleine audiotegel en de variac voeding behandelde weerstanden en heeft als doel de luisterruimte volgens Van der Heide filosofie te behandelen. Ik heb de lamp zelf nog nooit ervaren, dus ben benieuwd naar de effecten. Het schijnt dat met name de afbeelding verbeterd.
Groetjes Walter![]()
![]()
of.......
Infrarode film in de camera heeft zo een telefoon niet.
![]()
![]()
Kat in de zak uit Groningen, ze moeten daar ook wel wat, als de bodem onder je voeten wegzakt, maar om dat nu naar de randstad te verplaatsen?
De techniek? .................wat doet het dan beter als mijn dimmertje voor lampjes.
Heb ooit ook een lamp in Groningen gekocht, maar die heeft echt techniek aan de sokkel, als ik hem vast houd gaat hij of harder of zachter branden, en 1 keer knijpen in de stang gaat hij uit of aan.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik ben erg blij met de audiolamp en nieuwe audiotegel, leuk om te gaan kijken wat deze enigzins omstreden Van der Heide techniek nog kan bijdragen aan een reeds mooi systeem.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou dat is nog wel te zien op de fotoos: Een gloeibolletje op een stapeltje plankjes.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb wel een vermoeden
Desalniettemin veel plezier er mee ,wie weet werkt het voor jou !
Desalniettemin veel plezier er mee ,wie weet werkt het voor jou !
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Toch even geGoogled op Van der Heide, en mijn vermoedens blijken waar te zijn, hij is een homeopatische gebedsgenezer die gedachten kan lezen en beïnvloeden, een soort Jomanda dus, maar dan voor audio!
https://www.dhtrob.com/overige/geluid_dat_niet_mag.php
https://www.dhtrob.com/overige/geluid_dat_niet_mag.php
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je hierop moest googlen, heb je nog heel erg veel om bij te lezen! Van der Heide leeft helaas niet meer, maar mannen als Paul (B. Gehakt), Berret en TvW zijn verder gegaan met zijn ideeen. Op het Audiofreaks is van alles terug te lezen, structuur modificaties, gehakt modificaties, audiotegels, audiolamp, suzy wong kurkjes, het experiment op afstand.
Laatst gewijzigd door Walt op vr 11 feb 2022, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb niets met kwakzalvers, sterker nog ik heb een pesthekel aan kwakzalvers en je noemt er nu een paar die toch wel tot de buitencategorie behoren.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, dat is wel bijzonder omdat nooit duidelijk is geworden wat die ideeën van van der Heide nu eigen waren. Meer dan "strucktuurinformatie" als repeterend mantra is het nooit geworden.Walt schreef: ↑vr 11 feb 2022, 21:50Als je hierop moest googlen, heb je nog heel erg veel om bij te lezen! Van der Heide leeft helaas niet meer, maar mannen als Paul (B. Gehakt), Berret en TvW zijn verder gegaan met zijn ideeen. Op het Audiofreaks is van alles terug te lezen, structuur modificaties, gehakt modificaties, audiotegels, audiolamp, suzy wong kurkjes, het experiment op afstand.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er heeft onbedoeld een filmpje op youtube gestaan waarin Van der Heide zijn manier van behandelen uitlegde. Toen ik Berret dit liet weten, heeft hij de vrouw van Van der Heide gevraagd het filmpje van youtube te laten verwijderen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En wat is dan het bewijs?
Een verwijderd filmpje wat er niet is?
Een verwijderd filmpje wat er niet is?
