3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Walt schreef: vr 04 feb 2022, 15:55
Licht, nee weinig, geeft met name infrarood af. De lamp bevat een kleine audiotegel en de variac voeding behandelde weerstanden en heeft als doel de luisterruimte volgens Van der Heide filosofie te behandelen. Ik heb de lamp zelf nog nooit ervaren, dus ben benieuwd naar de effecten. Het schijnt dat met name de afbeelding verbeterd.

Groetjes Walter
Dus eindelijk goede foto's met een afbeelding. :rock: :rock: :rock: of....... :think: Infrarode film in de camera heeft zo een telefoon niet. :think: :think:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door FR_Aad »

hannesie schreef: vr 04 feb 2022, 15:58
Walt schreef: vr 04 feb 2022, 15:55
Licht, nee weinig, geeft met name infrarood af. De lamp bevat een kleine audiotegel en de variac voeding behandelde weerstanden en heeft als doel de luisterruimte volgens Van der Heide filosofie te behandelen. Ik heb de lamp zelf nog nooit ervaren, dus ben benieuwd naar de effecten. Het schijnt dat met name de afbeelding verbeterd.

Groetjes Walter
Dus eindelijk goede foto's met een afbeelding. :rock: :rock: :rock: of....... :think: Infrarode film in de camera heeft zo een telefoon niet. :think: :think:
Echt wel.
Richt maar eens een afstandsbediening op je telefoon-camera.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Jah, wanneer komt er nog een fatsoenlijke foto:

Lampje.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De audiolamp staat nog in Groningen, dus weinig nieuws te melden.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Een "duistere" zaak. :? :roll:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door FR_Aad »

Maar wel wat licht op de situatie
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Vandaag samen met een forumlid van audiofreaks naar Groningen geweest, om de audiolamp en audiotegel op te halen bij TvW (Jan). Ook zijn Tannoy set kunnen horen, gewoon af, niks meer aan doen!

Net hier de tegel in het rack gelegd, en de lamp aangesloten. De lamp wordt aangestuurd via een behandelde variac, onder de variac een kistje met hierin een speciale gelijkrichter en kleine audiotegel. De lamp heeft ook zijn eigen audiotegel in de voet zitten.

Groetjes Walter
Bijlagen
75D2B6DC-494D-47A8-A80C-800D8FEC4F88.jpeg
2E79711E-FD2F-4A99-802A-A935A1390E61.jpeg
EB5FB3E7-C180-4354-98D0-F619A758EC69.jpeg
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door rikpost »

En toch nog steeds hele donkere foto’s :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Wat een miskoop..., nog steeds duisternis :-k :relax:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Kunnen jullie niet een keer een nieuw grapje verzinnen? :lol:

Zoals eerder vermeld moet deze audio lamp juist zacht afgesteld staan. Hier nog een foto, dit is al aan de harde kant denk ik, maar moet de optimale stand op de variac nog bepalen.

Groetjes Walter
Bijlagen
C342D102-078E-408F-B480-DC4BB4058933.jpeg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

En? Dag en nacht verschil?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Geen idee, ik ben nog niet aan het luisteren. Van der Heide modificaties met name de tegels kunnen namelijk slecht tegen transport en moeten eerst een paar dagen stabiliseren.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door SSassen »

Walt, ik moet eerlijk zeggen, ik heb bewondering voor hoe je iedere keer van dit soort volstrekt idiote dingen verzint om ons op de kast te krijgen. Deze keer zit er ook nog wat huisvlijt bij zo te zien, volgens mij zit je inmiddels te schuddebuiken van het lachen als je de reacties leest?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Mwah zie toch echt een lampje op een stapeltje plankjes.
Walt schreef: vr 11 feb 2022, 20:55
Kunnen jullie niet een keer een nieuw grapje verzinnen? :lol:
Sorry Walt, maar jouw groezelige mystery foto's zijn echt al heel lang niet grappig meer.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Hallo Pjotr,

Ik weet er het fijne niet van, maar de audiolamp moet echt nauwelijks zichtbaar licht afgeven voor optimale werking. De lamp heeft niet als doel zichtbaar licht te geven. Ik wil best met daglicht een keer betere foto’s maken, maar het is een lamp op voet en een dikke variac op een houten kistje, niet zo spannend om te zien verder. De techniek zit aan de binnenkant.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

hannesie schreef: vr 04 feb 2022, 15:58
Walt schreef: vr 04 feb 2022, 15:55
Licht, nee weinig, geeft met name infrarood af. De lamp bevat een kleine audiotegel en de variac voeding behandelde weerstanden en heeft als doel de luisterruimte volgens Van der Heide filosofie te behandelen. Ik heb de lamp zelf nog nooit ervaren, dus ben benieuwd naar de effecten. Het schijnt dat met name de afbeelding verbeterd.

Groetjes Walter
Dus eindelijk goede foto's met een afbeelding. :rock: :rock: :rock: of....... :think: Infrarode film in de camera heeft zo een telefoon niet. :think: :think:
Het is wel heel duidelijk, een miskoop, het geeft geen duidelijk betere afbeelding, zet hem maar op marktplaats, dit is het niet.

Kat in de zak uit Groningen, ze moeten daar ook wel wat, als de bodem onder je voeten wegzakt, maar om dat nu naar de randstad te verplaatsen?
De techniek? .................wat doet het dan beter als mijn dimmertje voor lampjes.
Heb ooit ook een lamp in Groningen gekocht, maar die heeft echt techniek aan de sokkel, als ik hem vast houd gaat hij of harder of zachter branden, en 1 keer knijpen in de stang gaat hij uit of aan.
lamp.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ik ben erg blij met de audiolamp en nieuwe audiotegel, leuk om te gaan kijken wat deze enigzins omstreden Van der Heide techniek nog kan bijdragen aan een reeds mooi systeem.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Nou dat is nog wel te zien op de fotoos: Een gloeibolletje op een stapeltje plankjes.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door rikpost »

Ik heb wel een vermoeden :mrgreen:
Desalniettemin veel plezier er mee ,wie weet werkt het voor jou !
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door SSassen »

Toch even geGoogled op Van der Heide, en mijn vermoedens blijken waar te zijn, hij is een homeopatische gebedsgenezer die gedachten kan lezen en beïnvloeden, een soort Jomanda dus, maar dan voor audio!

https://www.dhtrob.com/overige/geluid_dat_niet_mag.php
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Als je hierop moest googlen, heb je nog heel erg veel om bij te lezen! Van der Heide leeft helaas niet meer, maar mannen als Paul (B. Gehakt), Berret en TvW zijn verder gegaan met zijn ideeen. Op het Audiofreaks is van alles terug te lezen, structuur modificaties, gehakt modificaties, audiotegels, audiolamp, suzy wong kurkjes, het experiment op afstand.
Laatst gewijzigd door Walt op vr 11 feb 2022, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door SSassen »

Walt schreef: vr 11 feb 2022, 21:50
Als je hierop moest googlen, heb je nog heel erg veel om bij te lezen! Van der Heide leeft helaas niet meer, maar mannen als Paul (B. Gehakt), Berret en TvW zijn verder gegaan met zijn ideeen.
Ik heb niets met kwakzalvers, sterker nog ik heb een pesthekel aan kwakzalvers en je noemt er nu een paar die toch wel tot de buitencategorie behoren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Walt schreef: vr 11 feb 2022, 21:50
Als je hierop moest googlen, heb je nog heel erg veel om bij te lezen! Van der Heide leeft helaas niet meer, maar mannen als Paul (B. Gehakt), Berret en TvW zijn verder gegaan met zijn ideeen. Op het Audiofreaks is van alles terug te lezen, structuur modificaties, gehakt modificaties, audiotegels, audiolamp, suzy wong kurkjes, het experiment op afstand.
Ja, dat is wel bijzonder omdat nooit duidelijk is geworden wat die ideeën van van der Heide nu eigen waren. Meer dan "strucktuurinformatie" als repeterend mantra is het nooit geworden.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Er heeft onbedoeld een filmpje op youtube gestaan waarin Van der Heide zijn manier van behandelen uitlegde. Toen ik Berret dit liet weten, heeft hij de vrouw van Van der Heide gevraagd het filmpje van youtube te laten verwijderen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

En wat is dan het bewijs?

Een verwijderd filmpje wat er niet is?
Gesloten